Strona 1 z 2
R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 07 lis 2011, 23:05
autor: Babak
ściągam sobie taki pack do MCS R53:
http://www.perrinperformance.com/mini-c ... ey-package
Generalnie chodzi o zestaw ZAPŁONU. Cewka ma dwa rodzaje wejść:
płaskie
http://www.perrinperformance.com/assets ... 239_02.jpg
i
okrągłe
http://www.perrinperformance.com/assets ... 229_01.jpg
Czy ktoś się orientuje czy jest jakiś podział rocznikowy weryfikujący w jakich modelach jest montowany jaki wtyk? Wiem że najłatwiej po prostu sprawdzić, ale fure mam aktualnie w warsztacie który już był nieczynny kiedy to ja chciałem zamawiać części z USA. Jutro sobie sprawdzę, ale ogólnie mogło by to usprawnić i zaoszczędzić fatygi i czasu w przyszłości dla kolejnych kupujących.
W ogóle czy ktoś opisywał ten zestaw cewki i świec? Całkiem interesująca pozycja.
montaż:
http://www.youtube.com/watch?v=E9n_LKFw ... r_embedded
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 07 lis 2011, 23:22
autor: pididi
3 rzeczy z tego pack'a bym wywalił: cewkę, przewody i te świece. Reszta ok, chociaż przepłacona

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 07 lis 2011, 23:47
autor: speedfight
jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 08 lis 2011, 01:11
autor: Babak
ale co? bez użyteczny badziew?
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 08 lis 2011, 06:27
autor: pididi
mhm
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 08 lis 2011, 08:45
autor: flapjck1
speedfight pisze:jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
malo wiesz synu, malo wiesz - brisk to pierwsza liga aktualnie
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 08 lis 2011, 09:43
autor: marecek
wtyczkę musisz sam sprawdzić jaką masz - to zajmuje 5 minut. Przyrost mocy żaden, ino +5 do lansu. W moim R53 były płaskie piny.
BTW
ta cewka MSD to z jakiegoś mitsubishi jest (pamiętam, że że w pudełku była lista mitsiaków, do których to pasuje...).
BTW2. Cały komplet w sumie wychodzi tyle samo co OEM w salonie bmw, a jest czerwony, więc czemu nie?

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 08 lis 2011, 09:48
autor: pididi
Jeśli
trzeba wymienić, to jasna sprawa. Jeśli z kolei ktoś chce po prostu wzmocnić Miniaka to niech trochę poczyta, bo kupi po drodze 12462534 niepotrzebnych rzeczy

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 06:23
autor: Babak
tzn coś nie paliło na świecy jednej podobno + przerdzewiałe przełączę (jedno- nie wiem czemu tylko jedno). Dodatkowo w przyszłości planuje wymienić wtryski, a jeżeli zrobię program to lepsze wtryski nie wykorzystają standardowej iskry. Czy się mylę?
A i jeszcze apropos tej cewki to ponoć jak lepiej iskrzy to skuteczniej jest spalana mieszanka i ponoć mniej spala... ciekawe czy ktoś to sprawdził.
Aha i w razie czego u mnie w 2003 też okazał się 3x płaski wtyk
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 09:34
autor: Azrael
flapjck1 pisze:speedfight pisze:jeeeejjj świece BRISK.... montowane jak się nie mylę we Fiatach. Czeskie badziewie...
malo wiesz synu, malo wiesz - brisk to pierwsza liga aktualnie
Ja tam w motorsporcie nadal widzę głównie NGK-R.
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 09:40
autor: flapjck1
nie wiem ktore, te ngk-i ostatnio strasznie bublowate sa, przynajmniej te ktore ja uzywam

za duzo swiec ktore przestaja dzialac kilka dni po wlozeniu do silnika, i cholernie mnie wkurzaja odkrecajace sie koncowki przeciwzakloceniowe
osobiscie przesiadlem sie na denso
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 10:52
autor: Sadam
flapjck1 pisze:nie wiem ktore, te ngk-i ostatnio strasznie bublowate sa, przynajmniej te ktore ja uzywam

za duzo swiec ktore przestaja dzialac kilka dni po wlozeniu do silnika, i cholernie mnie wkurzaja odkrecajace sie koncowki przeciwzakloceniowe
osobiscie przesiadlem sie na denso
NGK są delikatne, tzn. o ile dobrze wystrojony jest silnik to nie ma problemu śmigają, ale jak walczysz z gaźnikiem to niestety wystarczy je raz czy dwa zalać i szlag je trafia, a o to z kolei nie trudno jak silnik nie jest seryjny
ale to oczywiście z punktu widzenia Mini Classic
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 11:14
autor: Azrael
Nie mogę się wypowiedzieć o silnikach gaźnikowych starej generacji, poza tym jak mówimy o jakichś lepszych świecach to raczej o takich:
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8234 ... ota-9.html
(dokładnie tych używają Imprezy WRC)
A tego się raczej nie kupuje w intercarsie
W Mini z podkręconym kompresorem i mapą czy czymś takim nie widzę w ogóle potrzeby kombinacji z układem zapłonowym.
Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 11:32
autor: flapjck1
Azrael pisze:
A tego się raczej nie kupuje w intercarsie
.
a tu sie zdziwisz

bo maja, tylko deczko drogo

po 290 pln sztuka w detalu

Re: R53 Alta Performance Package -cewka zapłonowa: jaki wtyk?
: 09 lis 2011, 11:38
autor: Azrael
flapjck1 pisze:Azrael pisze:
A tego się raczej nie kupuje w intercarsie
.
a tu sie zdziwisz

bo maja, tylko deczko drogo

po 290 pln sztuka w detalu

Wiem że czasem mają, a drogo jest i owszem.