Strona 1 z 1
Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 19 lis 2011, 13:06
autor: Minialbonic
Witam świadomych posiadaczy mini.
Stoje obecnie przed decyzją zakupu pierwszego mini w życiu. Mam świadomość że nie da się oszacowac kosztów ponieważ każdy egzemplarz znajduje się w innym stanie i jest wyjątkowy.
Chciałbym jednak zapytać o koszty które sa wiadome.
Czy posiadanie mini 1000 wiąże się z mniejszymi kosztami niż mini 1300 w zbliżonym stanie?Więc konkretnie.
1. Jakaie jest spalanie przy spokojnej jeździe w mieście mini z silnikiem 1000 a jakie mini z silnikiem 1300
2. Czy awaryjność obu jednostek jest zblizona?
3. Czy części do obu jednostek kosztuja podobnie, są podobnie dostępne?
4. Czy istnieje możliwośc wymiany szarych elementów wnetrza? Np na czarne.
5. Zakładając brak modyfikacji, zmian robionych z kaprysu, w jakich widełkach można zamknąć roczne koszty napraw?
6. Czy wersje niemieckie z początku lat 90 cieszą się dobra reputacją? Jakie maja plusy, jakie minusy?
7. W jaki rocznik/model celowac mając na mysli minimalizacje kosztów?
Bardzo licze na waszą pomoc bo sam nie jestem w stanie oszacowac kosztów. Czytam forum, jedni mówią że to droga zabawa, inni że ujdzie. Wiadomo czy coś jest drogie to rzecz względna ale na ile maksymalnie trzeba być gotowym. Chodzi mi o ewentualne awarie silnika, problemy z zawieszeniem, itp. A może doradzicie mi jakiegoś innego ciekawego malucha?
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 19 lis 2011, 16:39
autor: czestermo
fajnie że chcesz mieć miniaka i powodzenia w zakupie
jak dla mnie to koszta są takie same
ale inną sprawą jest to że chcesz kupić klasyczny niejako "stary" samochód
i już na wstępie masz wątpliwości ci do kosztów eksploatacji, napraw itp.
z takim podejściem odradzam zakup jakiegokolwiek youngtimera!!
koszty były, są i będą cały czas, bez rozróżnienia na sezony miesiące czy lata
i to koszty nie małe.
silnik spali tyle ile wlejesz i przy tej cenie paliwa to też koszty
doradzić Ci innego bezkosztowego malucha??
-TICO
koszt=zakup+paliwo
polecam kupić i zajeździć na smierć, czyli pare lat
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 19 lis 2011, 16:59
autor: goora
Napisze w ten sposób jeżeli szukasz w Mini oszczędnego autka do jazdy w mieście, do którego raz na jakiś czas coś dorzucisz to odpuść sprawe. Albo na dzieńdobry trzeba kupić doinwestowane auto, albo odremontować w miare możliwości to co się zakupi. Koszty podobne ale to nie jest już pare tys. zł.
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 19 lis 2011, 17:33
autor: sezar
czestermo pisze:doradzić Ci innego bezkosztowego malucha??
-TICO
koszt=zakup+paliwo
polecam kupić i zajeździć na smierć, czyli pare lat
albo cienki z gazem byle 700
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 19 lis 2011, 20:52
autor: profesorr
miałem 1000 i zmieniłem na 1300 ..koszty
1000 pali zdecydowanie mniej mi na codzienne jazdy wystarczało 5-5.5 litra,1300 to już od 7 do góry,dynamika 1300 jest odczuwalnie lepsza,można wyprzedzać bezproblemowo,części eksploatacyjne podobne ceny,awaryjność też ale jeśli już chodzi o np.remont kapitalny silnika to 1300 zrobisz za dużo mniejszą kasę niż 1000,jeśli kupisz auto w niezłym stanie to na początek jeszcze 5-6 tysięcy dołożysz i będziesz jeździł,jeśli myślisz o odrestaurowaniu tak naprawdę to od 15 wzwyż..mini jest mini ale koszty ma maksi..
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 00:11
autor: Twister
Bez przesady - ja w Mini 1300 6l/100km mam bezproblemowo... a noga raczej należy do ciężkich
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 00:14
autor: czestermo
A jesteś pewny ze to 1300???
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 00:17
autor: Twister
czestermo pisze:A jesteś pewny ze to 1300???
Tak - jestem pewny
6-6.5l/100km bierze... nigdy nie udało mi się wejść wyżej - ale trzeba przyznać, że specjalnie także się nie starałem, by łykał więcej paliwa. Prawda jest taka, że każde auto spali tyle, ile mu się wleje
nigdy nie spali więcej
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 07:47
autor: Luomo
U mnie w 1300 SPI przy prędkości 90-100km/h spala 6.2-6.5. W mieście te wartości drastycznie wzrastają do ok. 8-9, a nawet 10 l.
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 12:49
autor: cjango
a mój cooper 1.3 spi pali ~6.5 i po mieście i na trasie. Fakt faktem, że nie daję mu po dupie
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 20 lis 2011, 12:53
autor: Lukas
Tak jak piszesz Minialbonic, w przypadku Mini i innych youngtimerów cena nie zależy tak do końca od rocznika. Generalnie kupując samochód z lat '90 jego cenę trzeba liczyć razy dwa. Dlaczego?
Samochód po kupnie trzeba przejrzeć, ponaprawiać, zabezpieczyć, wymienić płyny itd. Standard przy używanym samochodzie. Musisz wiedzieć jakie elementy są w jakim stanie, kiedy mogą odmówić posłuszeństwa, być na to przygotowanym. Musisz dokładnie poznać swoje auto. Należy oprowadzić go do stanu jaki zagwarantuje Ci komfortową jazdę. W przypadku youngtimera te prace muszą być dość dogłębne i nie ograniczą się do wymiany oleju, klocków i dolania płynu do spryskiwacza. Jeśli zaplanujesz to w swoim budżecie, auto będzie spisywało się lepiej, bo będzie zadbane.
Dalsze użytkowanie jak z każdym starym autem - co jakiś czas coś się zużyje. Części na szczęście nie są bardzo drogie i dostęp do nich jest dość łatwy. Na tym forum znajdziesz ze 2 czy 3 sklepy internetowe. Trzeba też umieć (lub mieć chociaż chęć nauczyć się) sporo zrobić przy nim samemu. Garaż wydaje się być niezbędny.
Mini nie jest tanią zabawką.
Jeśli szukasz taniego małego, miejskiego samochodu to raczej sugerowany już Cinquecento, Seicento będzie najlepszym wyborem. Mini może innym razem.
Jeśli jednak masz zapał, nie boisz się ubrudzić smarem i potrafisz pokochać ten samochód - kupuj! Na tym forum na pewno znajdziesz pomocną dłoń w czasie eksploatacji.
Powodzenia!
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 28 lis 2011, 22:54
autor: nismo
1. moj 1300 pali 10 albo 11 albo i wiecej
2. ja bym kupowal 1300 (ale ja sie nie znam )
3. do 1300 chyba mniej bo ich wiecej jezdzi
4. wymienic elementy na czarne zawsze sie da
5. roczne koszty napraw zaleza od stopnia eksploatacji. im wiecej jezdzisz tym wiecej cie to kosztuje, jak nie jezdzisz to tez cie to kosztuje z tym ze mniej
6. to zalezy od tego w jakim stanie kupisz samochod, im wieksza cena poczatkowa tym prawdopodbnie mniej bedziesz musial wlozyc
7. mysle ze to bez znaczenia, zalezy od indywidualnego egzemplarza.
To droga impreza wiec zeby nie bylo falstartu,
Osobiscie nie pojechalbym juz kupic mini bez mechanika a juz na pewno bez ogladania podwozia. Wszystko zalezy od tego czy chcesz samochod do zabawy, czy do codziennego uzytkowania. Pierwsze mini mialem w 1997 roku i poniewaz samochod byl nowy nic sie w nim nie psulo poza tym ze ciagle rdzewial a wtedy mial 3 lata. Pozniej po kilkunastu latach stwierdzilem ze wroce do zabawy i kupilem znow mini ( tak zwany sponton) , wydwalo mi sie ze sie znam na samochodach wiec pojechalem kupilem i wrocilem. samochhod przejechal 400 km lecialem 160 bylo wszystko ok. A potem byla wizyta u mechanika i blacharza i szybko go sprzedalem stracilem ale i tak mi sie oplacalo.
Jesli masz zaplecze remontowe i czas -----> kup
Jesli masz zaplecze finansowe i czas ------>kup
W innym przypadku osobiscie bym ci odradzal, moze inny classic ? trabant np. (nierdzewieje) a troche podobny
pozdro
Re: Mini 1000 vs. Mini 1300 vs. ?
: 28 lis 2011, 23:03
autor: flapjck1
trabant nie rdzewieje? legenda ludowa
caly duroplast jest na stalowym szkielecie ktory gnije jak zly