Problem z obotami z JCW, chceck engine

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
garza
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 121
Rejestracja: 04 sie 2010, 11:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zabrze

Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: garza »

Witam

Dziś rano odpaliłem auto a ono zaczęło wariować. Na początku po samym odpaleniu obroty skakały z 900 do 1300 i spowrotem. Później zmieniając bieg z 2 na 3 obroty spadły do około 1200 i przy pedale w podłodze samochód nie przyspieszał. Wyłaczyłem go i włączyłem, przez chwile działał normalnie i pozniej znowu to samo. Po jakiś 3 minutach włączyła sie dziwna ikonka coś jakby chceck engine ale w połowie zamalowane, a po nastepnej minucie oprocz tej kontrolki wyswietliło sie jeszcze normalne chceck engine.
cezary3

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: cezary3 »

te kontrolki to najczesciej błedy mieszanki paliwowej, jak tak ci go dławi to musi być problem z podawaniem paliwa do wtrysków-na świece, lub złe jego przepalanie , jęzeli auto stało na dworze na duzym mrozie to może być że trefne paliwo zalałeś i gdzieś tam przymarza najczęsciej filtr paliwa sie zatyka, więc postaw go do ciepłego wtedy szukaj dalej przyczyny ....nie wiem czy w twoim egzemplarzu jest przepływomierz - szukaj wtyki gdzieć na rurze wychodzacej z filtra powietrza też często jak padnie daje takie objawy jak się kończy...wiadomo najlepiej podpiąc sie pod kompa.....ewentualnie jak by sie poprawiło to odłącz akumulator żeby skasował się błąd-będzie w pamięci ale przynajmiej nie beda palić się kontrolki co by mogło (raczej dziwiłbym się ale jest to możliwe)żeby komputer ustawił silnik na prace w trybie awaryjnym....jak auto stało w ciepłym i tak zaczą szalec i nie zalewałeś ledwo co jakiegoś nowego paliwa do baku, to tak na szybko możesz sprawdzić świece czy nie są jakieś tragiczne , kaple wysokiego napięcia-wychodzące ze świec,....reszte rzeczy mozliwych(sonda lamba ,problem z przepustnicą, cewka zapłonowa)dopiero na komputerze można zdiagnozować poprawnośc ich pracy. zastanów sie kiedy też wymieniałeś filtr paliwa
Awatar użytkownika
garza
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 121
Rejestracja: 04 sie 2010, 11:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zabrze

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: garza »

No właśnie tak podejrzewałem że to może być przez mróz, samochód stał wczoraj nieodpalany. Ostatnio byłem w serwisie, wymieniona uszczelka pod glowica olej wszystkie plyny uzupelnione itp. Auto tankowane 98 na bp albo na orlenie. Postawie go w ciepłym i zobacze jaka bedzie jego reakcja. Dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: Psztymucel »

Zrób jakąś dłuższą trasę i wszystko przejdzie. Miałem to samo i po przejechaniu 20 km wszystko się unormowało.

W.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: 137jastr »

garza pisze: Auto tankowane 98 na bp albo na orlenie. Postawie go w ciepłym i zobacze jaka bedzie jego reakcja. Dzieki za pomoc
Orlen - dodają tzw. BIO/EKO. Nie polecam i nie tankuję.
BP - jest OK [98]
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: 137jastr »

137jastr pisze:
garza pisze: Auto tankowane 98 na bp albo na orlenie. Postawie go w ciepłym i zobacze jaka bedzie jego reakcja. Dzieki za pomoc
Orlen - dodają tzw. BIO/EKO. Nie polecam i nie tankuję.
BP - jest OK [98] nie ma tzw. dodatków BIO/EKO
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
SpaCar

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: SpaCar »

Sprawdź czujnik temperatury cieczy przy termostacie. Obroty mogą skakać jak czujnik odczytuje inną temperaturę niż jest faktyczna.
cezary3

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: cezary3 »

SpaCar pisze:Sprawdź czujnik temperatury cieczy przy termostacie. Obroty mogą skakać jak czujnik odczytuje inną temperaturę niż jest faktyczna.
tak tylko to nie dało by zapalonego checka który odpowiada za system paliwowy....obroty mogą skakać w wyniku miliona powodów tutaj można wydaje mi sie zawężyć do ww. przeze mnie mozliwych przyczyn
Sisi0908
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:59
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: Sisi0908 »

Miałam tak samo, przy dużym mrozie, rano. Zaświeciła mi się kontrolka żółta: silnik zamalowany w połowie, co zgodnie z instrukcją oznacza spadek mocy silnika. Próbowałam jechać, ale było to 10-20/h :). Jak się temperatura podniosła (w ciągu dnia) wszystko ustąpiło. A ja prawie na serwis samochód odstawiłam :). Tankowałam na Shellu. Wina mrozu i paliwa, tak myślę...
MaciekStepien

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: MaciekStepien »

hehe no spadła temperaturka i samochody odmawiają posłuszeństwa :razz: serwis od rana ma miliardy telefonow :wink:
Awatar użytkownika
garza
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 121
Rejestracja: 04 sie 2010, 11:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zabrze

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: garza »

Sisi miałem dokładnie to samo. Jak jechałem pod górkę to prawie silnik gasl.
Ale jakbyscie byli ciekawi to postawiłem miniaka na noc w garażu, rano go odpalilem, przyjechałem kilkadziesiąt kilometrów. W sumie nic sie z nim juz nie działo oprocz tej ikonki check engine, ktora zniknęła po ponownym uruchomieniu silnika. Takze pewnie elektronika zwariowala przy tych mrozach i po ogrzaniu go juz jest wszystko ok
MaciekStepien

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: MaciekStepien »

U mnie pod salonem wszystkie MINI odpalają za pierwszym razem (diesle i benzyny) a z BMW jest problem, zwłaszcza z tymi większymi (x5 i x6) :razz:
wogóle na taką pogodę polecam countrymana, super autko :grin:
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 556
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: Brennt »

to ja poprosze 2 :)
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Sisi0908
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:59
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: Sisi0908 »

:) może jako kolejny...
BoYan
Nowy
Nowy
Posty: 45
Rejestracja: 17 wrz 2014, 14:48
Posiadane auto: Mini Cooper R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem z obotami z JCW, chceck engine

Post autor: BoYan »

Witam. odświeżę trochę temat.
Mam problem z obrotami od czasu do czasu wywala check.
Czy przepływomierz do R56 ma numer seryjny 0 280 218 205 ? czy sa jeszcze jakies inne które Pasuja do benzyny 1.6?
ODPOWIEDZ