Strona 1 z 2
225/35/18
: 01 mar 2012, 18:47
autor: garza
W tamty sezonie było 215/40/18 i wszystko było pieknie ładnie, natomiast teraz planuje wrzucic 225/35/18, miał ktoś może taki rozmiar założony ? Głównie chodzi mi o to czy trzeba zakupić dystanse poszerzające czy da rade na serii
Felga OZ superturismo, opona potenza s001
Re: 225/35/18
: 01 mar 2012, 19:00
autor: pididi
Dlaczego miałbyś zakładać dystans przy tak niewielkiej zmianie opony?
Wrzucaj szersze jeśli potrzebujesz.
Re: 225/35/18
: 01 mar 2012, 19:20
autor: garza
No bo obawiam się że będzie mi haczyć, dlatego wole zapytać bo opony zamawiam przez internet i jak przyjdą to już nie bedzie odwrotu
Re: 225/35/18
: 01 mar 2012, 19:24
autor: pididi
Różnica w średnica będzie ledwie kilka mm, dodatkowe 2cm opony to nie problem dla felg o parametrach zbliżonych do oem
Re: 225/35/18
: 01 mar 2012, 19:38
autor: garza
Ok to w takim razie zamawiam je
A jak to bedzie ze sprezynami -20/20 lub -20/30
Re: 225/35/18
: 01 mar 2012, 20:22
autor: pididi
Biorąc pod uwagę to, że w serii auto stoi jak koza i że średnica koła pozostaje niemal bez zmian w powinno być okej przy tak lekkim obniżeniu. Rozważ jednak najpierw obniżenie auta, zobaczysz jak siądzie (nie zawsze będzie to równo 2, 3 cm), pomierzyć i wówczas zamówić gumy.
Re: 225/35/18
: 03 sie 2012, 08:54
autor: Olo
pididi zawsze zabijasz mnie swoimi tesktami odnosnie wysokosci miniaczy albo Pickup albo koza

mam banan na buzi czytajac a tak wogole sory za OT
Wracajac do opon nie za szeroka guma 225/35/18 raczej 215/35/18. Opor wiekszy gorsze przyspieszenie, ciezej zapiszczec bedzie na 2jce

a jedynie ciut lepsza przyczepnosc na zakretach a i tak lepiej obnizyc na tym co masz i wrzucic jeszcze sportowe sprezyny Blisteina ze skroconym skokiem i do tego te eibachy na -30 kupisz je na zamowienie w Intercascie za kilka stowek a a mory nie wiem po ile do Twojego bo tez na zamowienie
Re: 225/35/18
: 03 sie 2012, 22:01
autor: marcinmsm
Olo ale odgrzales kotleta...
Re: 225/35/18
: 06 sie 2012, 14:46
autor: Olo
Zawsze sie komus sprzyda, po co zakladac nowy temat, lepiej podpiac nowe info tutaj
Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 10:23
autor: Babak
a ja w razie czego wrzucam zdjęcie jak to wygląda. Byłem w Szwajcarii i cyknąłem foto.
Tam to można takie rzeczy wyprawiać bo drogi równe jak stół no i przede wszystkim tam
nie ma sytuacji, że parkując musisz najechać na krawężnik.
Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 10:26
autor: Babak
subiektywnie rzecz ujmując sądzę, że w Polsce jest to słaby pomysł.
Przypomina mi to robienie kaleki z samochodu na którą trzeba uważać zamiast mieć przyjemność z jazdy.
Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 11:19
autor: Brennt
nie wiem... mi to przypomina juz troche karykature samochodu. to jak z anoreksja - odchudzamy oponke do granic mozliwosci i jeszcze troche. przeciez to nawet nie wyglada ladnie, tylko smiesznie.
Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 14:43
autor: pididi
Na szczęście możemy spać spokojnie, bo producenci usportowionych aut/wersji myślą inaczej

Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 15:17
autor: bob.dsk
18 jak najbardziej z tym że ta felga musi być fajna a ta ze zdjęcia jest conajmniej kiepska

Re: 225/35/18
: 08 sie 2012, 16:14
autor: Babak
felga może i kiepska, pozostawmy to ocenie własnego gustu, ale faktycznie tak jak Brennt napisał, wygląda to trochę śmiesznie.
W mini 18" już zmienia proporcje optyczną auta i samochód wygląda jak zabawka.
Ponadto jest jeszcze jeden marny i tandetny efekt a mianowicie malutkie tarcze i zaciski, a zwłaszcza z tyłu.
W sportowych furach są ogromne tarcze wypełniające niemal całą przestrzeń i ogromne zaciski.
W Mini nie wygląda to tak spektakularnie dlatego też nie powinno się do tego auta wrzucać tak dużych felg.
Pamiętajmy jeszcze o takim efekcie podczas jazdy:
http://www.motorlogy.com/wp-content/upl ... arrera.jpg
wtedy to wygląda dopiero komicznie.