pawlik_fred pisze:...zauwazylem bialy dym z rury i wysoka temperature wody w domu sprawdzilem plyny okazalo sie ze brakuje 0.5l wody i duzo oleju (plama pod silnikiem,wycieki ze szpilek bloku)
To są typowe objawy uszkodzenia / przedmuchu uszczelki pod głowicą lub przegrzania silnika i deformacji głowicy lub przegrzania silnika i pęknięcia ścianek samej głowicy.
pawlik_fred pisze:...sprawdzilem uszczelke pod glowica jest ok
Nie sprawdziłeś stanu uszczelki bo w tym celu trzeba zdjąć głowicę. Samo stwierdzenie braku wyraźnego przedmuchu do układu chłodzenia nie daje wiarygodnej informacji o stanie uszczelki, zresztą podobny objaw może być też przy pęknięciu głowicy. Wywnioskować można tylko tyle, że na razie jest to przedmuch niewielki bądź występuje dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.
Na tym etapie możesz spróbować ratować sytuację przez dociągnięcie / dokręcenie nakrętek szpilek głowicy. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów i dokręcić we właściwej kolejności ( zaczynając od środka na przemian na boki) nakrętki przy pomocy klucza dynamometrycznego ( max moment 80 Nm - nie więcej). Jeżeli powodem niewielkich przedmuchów było poluzowanie zacisku głowicy to może się udać.
Jeżeli po jakimś czasie sytuacja się powtórzy niestety konieczny będzie demontaż głowicy, sprawdzenie powierzchni przylegania ( planowanie max 0,2 mm) sprawdzenie szczelności głowicy pod cisnieniem ( czy nie ma wewnetrznych pęknięć) i oczywiście wymiana uszczelki na nową dobrej jakości.
Na przyszłość - staraj sie nie "wyciskać z auta wszystkiego co się da". W miniakach dość częstym objawem po mocnym przegonieniu z max prędkością i zatrzymaniu jest "wyrzucenie" porcji oleju np poprzez uszczelnienia półosi napedowych. Dzieje sie to z powodu słabego / mało wydajnego układu odpowietrzania bloku. W układzie chłodzenia z kolei jest niewielka ilość płynu ( ok 3,8 L razem z centralką) tak, że dość szybko jego temperatura rośnie, często kontrolować trzeba poziom i sprawdzać czy chłodnica jest czysta (rdzeń na zewnątrz) i czy działa dodatkowy elektrowentylator ( gaźnikowy Cooper,SPI, MPI)
Pozdrawiam