Strona 1 z 2

male pytanie przed zakupem

: 09 kwie 2012, 18:46
autor: Mr J
witam mam na imie Janusz jestem tymczasowo z częstochowy

powoli zglebiam u was wiedze i interesuje mnie kwestia roznic w mini
rozgladam sie powoli we francji za cooperem

i teraz mam takie pytanko bo widze ze niektore maja turbo inne kompresor eatona :/

mam rozumiec ze kompresor byl w cooperze 1 gen [wyczytalem w faq ze byla wersja przed i po lifcie z lepszym chargerem] a turbo jest w autach po 2007 roku ? moze mi ktos to rozjasnic bo faq pomogl mi tylko polowicznie

co myslicie o turbo w cooperze i jaka to turbina [model producent etc]
przyznam ze chyba wolal bym kompresor ale wole posluchac waszej opini

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 15:25
autor: thevedzi
Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 15:59
autor: hello
nie mieszaj mu - w S z 2004 roku masz kompresor a nie turbo.

turbo jest w 2 generacji, produkowanej od końcówki 2006 roku.

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 16:24
autor: pididi
thevedzi pisze:Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.

A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.
Prawdziwy festiwal bzdur! :lol:

Mr J, dobrze zrozumiałeś, do 2006 wszystkie S mają kompresor Eatona, M45. Później wraz z nową generacją wleciał silnik z turbo - "Prince" produkcji PSA/BMW. Co do turbiny to siedzi K03 a w Worksie K03s.

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 16:32
autor: bob.dsk
pididi pisze:
thevedzi pisze:Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.

A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.
Prawdziwy festiwal bzdur! :lol:

Mr J, dobrze zrozumiałeś, do 2006 wszystkie S mają kompresor Eatona, M45. Później wraz z nową generacją wleciał silnik z turbo - "Prince" produkcji PSA/BMW. Co do turbiny to siedzi K03 a w Worksie K03s.
thevedzi pisze: Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal...
To mnie najbardziej rozbawiło :mrgreen:
Ja bym kupował S - Spalanie wcale nie nie jest wiele większe a frajda milion razy większa ;)

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 17:08
autor: Mr J
czesc

dzieki wszystkim za odpowiedzi - naprawde sporo wyklarowaly
ta opowiesc kolegi o spelnianiu marzen w pewnym sensie tez jakos pomogla:mrgreen:

co do wersji silnikowej to obecnie mam 240 konnego golfa IV wiec tylko cooper S pod uwage i troszke modow co by nikt sobie na mnie killi byle czym nierobił

mini sporo lzejsze od golfa [1250 kg bez kierowcy] i co najwazniejsze przy wyborze tego atua "skreca" w przeciwienstwie do mk4 z belka z tylu :cool:

turbo k03s fajna opcja mozna na tym sporo dmuchnac wbrew pozorom :) niewiem jakw mini ale 1.8 20v w grupei vaga fajnie znosza te turbinki



czyli chcac kupic wersje z kompresorem i lepsza krótszą skrzynią wyposazona w szpere musze szukac auta 2004-2006 zgadza sie ??

jaka najmniejsza felga wchodzi na coopera? 16 ?

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 17:51
autor: pididi
Jeśli kompresor po liftingu (nieco krótsza skrzynia) to 06/2004 - 2006.
Szpera nie była w standardzie - była w opcji. Polecam, bo to sympatyczne mechaniczne LSD, a nie elektroniczna VDS jak to w obecnych VAGach (zresztą w MINI 2 generacji, na turbo, też jest już "elektroniczna szpera")

Kompresor podciągnąć do 200KM jest w miarę łatwo, później zaczynają się nieco większe wydatki (poprzeglądaj forum, jest to w miarę opisane).
Łatwiej jest w autach z turbo 2 gen, 220-230KM to kwestia programu (np. KLIK), po wydechu, IC i turbo K03s robi się już naprawdę sporo mocy.

15" wejdą na Coopera S na kompresorze. Z JCW hamulcami głównie 16", choć co najmniej kilka modeli felg siądzie - np OZ Superleggera.

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 17:59
autor: Mr J
uuu to zle doczytalem ze szperunek fabryczny

hmm czyli jak niema szpery to jakas kontrola trakcji etc jest?
cos co odcina szybciej paliwo przy mocnym starcie i da sie to wylaczyc w pioruny ? czy jestesmy bez szpery o to spokojniejsi ?

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 17:59
autor: Mr J
200 wystarczy :)

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 18:36
autor: Brennt
Mr J pisze:czesc
mini sporo lzejsze od golfa [1250 kg bez kierowcy]
tu bym az tak nie szalal

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 18:45
autor: Brennt
[brak mozliwosci edycji]

chyba, ze masz r32 - 1477kg :o

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 19:32
autor: Mr J
to ile wazy przecietny miniak ?

skoro przy 180 koniach ma 7,1 do 100 to auto musi byc lekkie albo ma bardzo krotka skrzynie

ile poleci takie mini na 6 biegu ? 230 ?

jakie czasy robiliscie miniakami 170 - 210 km na 400 metrow - moze to mi da jakis zarys przyspieszenia auta

przepraszam za wyzsze posty niewiedzialem ze niema opcji edycji

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 20:37
autor: Brennt
Mini Cooper with manual transmission 2,524/1,145 lbs/kg automatic transmission with Steptronic 2,557/1,160 lbs/kg

Mini Cooper S with manual transmission 2,679/1,215 lbs/kg automatic transmission with Steptronic 2,723/1,235 lbs/kg

Re: male pytanie przed zakupem

: 10 kwie 2012, 23:51
autor: humin
Mr J pisze:ile poleci takie mini na 6 biegu ? 230 ?i
tego nie wiem ale byli tu spece od maksymalnych prędkości na dwójce to może się wypowiedzą :D

Re: male pytanie przed zakupem

: 11 kwie 2012, 10:50
autor: MaciekStepien
katalogowo 228km/h