Dobry elektryk na terenie Śląska

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Olo

Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: Olo »

Witam

Macie jakiegoś dobrego elektryka na terenie śląska, który sie dobrze zna na miniaczach?

Juz powiem o co chodzi. Wiatrak od chlodnicy wlancza mi sie tylko gdy wlaczona jest klimatyzacja a tak to wogole. Co prawda kumpel w VW Borze ma taka sama sytuacje...

Mechanik powiedzial ze tak byc nie moze bo wiatrak musi sie wlanczac bez wzgledu czy chodzi klima czy nie, jest to wrecz oczywiste.

Chodzi o Mini R56 z 2007 roku

Z gory dzieki za pomoc

Peace V
legiadw

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: legiadw »

Miałem ten sam problem niestety trzeba wyciągnąć wiatrak a prawdopodobnie padł Ci opornik, wiatrak jest dwu biegowy dlatego działa gdy chodzi klima. Mówiąc szczerze usterka prosta do zrobienia lecz trzeba chwilkę czasu poświęcić. Daj znać jak naprawisz czy dobrze obstawiałem ;)
Olo

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: Olo »

Aha takie bajery. Jaki koszt takiej naprawy?

BO wczorajszy serwis kosztowal mnie juz prawie 2000tys. A zaczelo sie tylko od wymiany 3 filtrow, oleju, swiec NGK na nowe, i paska wieloklinowego. Potem trzba bylo wymienic kolo ktore jest pokryte guma i jest napedzane pedem paska wiloklinowego bo bylo dziwnie przytopnione. Nastepnie termostat nowy to koszt 390 zloty na znizkach w BMW (niestety lubia sie zacinac). Do tego doszla wymiana calego plynu chlodzacego ktoy tez musi byc z bmw i 80 zloty 5 litrow a wchodzi 8 do calego ukladu.

I na koniec mechanik powiedzial mi zeby sprawdzic bo wiatrak sie nie wlancza ani bez wylaczonej dmuchawy ani przy wlaczonym nawiewie tylko dopiero przy wlaczeniu klimatyzacji.

Z czego w serwisie BMW powiedzili mi ze wiatrak wlaczy sie dopiero gdy stoimy w korku i jest mega goraco co jest glupota bo wtedy zacznie gotowac plyn chlodzacy rzecz jasna i przegrzejemy silnik.
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: Sadam »

Olo pisze:Aha takie bajery. Jaki koszt takiej naprawy?

BO wczorajszy serwis kosztowal mnie juz prawie 2000tys. A zaczelo sie tylko od wymiany 3 filtrow, oleju, swiec NGK na nowe, i paska wieloklinowego. Potem trzba bylo wymienic kolo ktore jest pokryte guma i jest napedzane pedem paska wiloklinowego bo bylo dziwnie przytopnione. Nastepnie termostat nowy to koszt 390 zloty na znizkach w BMW (niestety lubia sie zacinac). Do tego doszla wymiana calego plynu chlodzacego ktoy tez musi byc z bmw i 80 zloty 5 litrow a wchodzi 8 do calego ukladu.

I na koniec mechanik powiedzial mi zeby sprawdzic bo wiatrak sie nie wlancza ani bez wylaczonej dmuchawy ani przy wlaczonym nawiewie tylko dopiero przy wlaczeniu klimatyzacji.

Z czego w serwisie BMW powiedzili mi ze wiatrak wlaczy sie dopiero gdy stoimy w korku i jest mega goraco co jest glupota bo wtedy zacznie gotowac plyn chlodzacy rzecz jasna i przegrzejemy silnik.
no nie do końca, nie wiem jak to jest rozwiązane, ale skoro ma 2 biegi to wnioskuję, że:

-przy klimatyzacji się załącza żeby mogła ona skutecznie działać
-ewentualnie drugi bieg załącza jeśli jest mu za gorąco, a za gorąco mu jest nie wtedy gdy my chcemy tylko gdy temperatura będzie taka, że będzie się musiał włączyć - czujnik ma określone parametry, np w klasyku jest to 102 załączenie a jak spadnie do 98 to się wiatrak wyłącza (MPI, choć może być nawet więcej, w zeszłym roku bawiłem się odczytem danych z kompa i już nie pamiętam), w SPI gdzie jest dodatkowy wiatrak elektryczny te wartości są nawet wyższe

Tak więc niewykluczone, że serwis ma rację, dopóki nie sprawdzisz czy cały obwód jest sprawny i działa tak jak należy przy odpowiednich temperaturach cieczy chłodzącej to możesz co najwyżej gdybać, wcale nie jest powiedziane, że auto Ci się zacznie gotować

co innego jeśli faktycznie temperatura na zegarze jedzie do góry ponad normalne wskazania a wentylatora wciąż nie słychać, ale na razie nie pisałeś, że auto Ci się gotuje
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
legiadw

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: legiadw »

ja zapłaciłem z robocizną koło 400 złociszy, opornik mercedesa wsadzony to było rok temu a działa do dziś idealnie :)
Olo

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: Olo »

Ogolnie jest tak ze wiatrak wlancza sie tylko na klimie jak sie ja wlaczy. Gdy sie ja wylaczy nie zalancza sie nawet gdy burzy plyn w zbiorniku czyli gotuje plyn. Na skrzynce z bezpiecznikami gdy wypne podczas pracy bezpiecznik 5amperowy i zgasze auto (bez laczonej klimy) to wiatrak zaczyna pracowac.

Chyba czeka mnie wizyta w serwisie z tym fantem bo tak nie powinno byc. Rozumiem ze wiatrak ma sie laczyc jak przekroczy temperatura plyna jaka tam ustalona wartosc ale bez przesady zeby burzylo plyn czyli go gotowalo... Mechanik na to zwrocil mi uwage dlatego poruszam temat bo moze ktos mial podobnie juz
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Dobry elektryk na terenie Śląska

Post autor: Sadam »

no jak tak to jasne, trzeba szukać problemu
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ