Strona 1 z 1

gorąca cewka

: 27 kwie 2012, 20:23
autor: DAREK100
witam,

sprawdzając poziom oleju dotknąłem cewki zapłonowej i okazało się, że jest bardzo gorąco.
Czy to oznacza, że nadaje się do wymiany? A może trzeba wymienić na inny typ?
Teraz jest Bosch 0221119009.
Jaka powinna być do silnika 1.3 gaźnik z 91 roku, aparat zapłonowy 59d4?

Re: gorąca cewka

: 28 kwie 2012, 22:57
autor: Pipi
u mnie grzala sie jak byl kluczyk na zaplonie przekrecony a samochod nie odpalony to wtedy sie grzala ale jak byl odpalony to nie. wiec moze u Ciebie byl kluczyk na zaplonie a samochod nie odpalony

Re: gorąca cewka

: 29 kwie 2012, 09:52
autor: markfive
Cewka w tym przypadku powinna mieć oporność uzwojenia pierwotnego 1,3 - 1,5 Ohm. Dla sprawdzenia trzeba ją zdemontować z silnika. Sprawdzić :
1.Oporność uzwojenia pierwotnego czyli pomiędzy zaciskami niskiego napięcia.
2.Potrząsając cewką (czego nie da się zrobić gdy jest zamocowana na silniku) sprawdzić czy wyczuwalne jest w niej "przelewanie się" oleju ( olej transformatorowy spełniajacy równiez rolę chłodzenia uzwojeń).
Wnioski:
1.Zbyt niska oporność cewki lub podłaczenie jej z pominieciem ballast rezystora ( oporowy przewód zasilajacy biały z różowym paskiem) powoduje przegrzewanie.
2.Brak oleju wewnątrz (zdarzaja się wycieki po długim okresie użytkowania. Wpływ na to ma również pochylenie cewki do dołu stroną wyjścia gniazda wysokiego napięcia) powoduje przegrzewanie
3. Słuszna jest uwaga Pipi - cewka może ulec przegrzaniu a nawet uszkodzeniu gdy pozostawimy na dłużej włączony zapłon przy nie pracujacym silniku ( gdy przypadkowo akurat w tym czasie styki przerywacza aparatu zapłonowego są w pozycji zwarcia)