Strona 1 z 2
Problem z instalacja !!pomocy
: 28 kwie 2012, 12:12
autor: Filip
potrzebuje połaczyc wiązke instalacji od silnika spi z komputerem do orginalnej wiazki od mini z silnikiem gaznikowym.mam schematy z hayensa ale nie wiem który bedzie odpowiedzi do tej wiazki.
komputer ma oznaczenie MNE 10078
Pomocy
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 28 kwie 2012, 19:06
autor: humin
jeśli zostajesz przy gaźniku komputer nie jest Ci potrzebny
masz do wycięcia dość dużo niepotrzebnych przewodów - najlepiej jakbyś podpatrzył jak to wygląda w gaźnikowcu i zrobił na tej podstawie
..
: 28 kwie 2012, 19:56
autor: Filip
Andrzej źle zrozumiałes,a moze zle sformułowałem ,chodzi o to ze chce zamontowac silnik 1,3 z wtryskiem a nie gaźnikiem. był silnik na gaźniku a teraz kupiłem na wtrysku z wiazka od komputera i komputerem i jak to połączyc ze stara wiazka od samochodu
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 30 kwie 2012, 12:19
autor: humin
to inna para kaloszy
wg mnie mocno zawinięty temat by to wszystko połączyć - stwierdzam po tym ile sam wyciąłem niepotrzebnych przewodów wstawiając gaźnik do spi
a że spytam z innej beczki - po co Ci wtrysk?
wywal wtrysk wstaw gaźnik i podłącz do istniejącej instalacji
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 01 maja 2012, 07:45
autor: markfive
Filip pisze:potrzebuje połaczyc wiązke instalacji od silnika spi z komputerem do orginalnej wiazki od mini z silnikiem gaznikowym.mam schematy z hayensa ale nie wiem który bedzie odpowiedzi do tej wiazki.
Na schemacie 21 z Haynesa masz na dole oznaczone punkty F / S / M / T, które łączą się z innymi schematami. Masz oznaczone kolory przewodów na wszystkich schematach. Inne potrzebne wycinkowe schematy zaczynając od 18, też są i mają oznaczenia co się dalej z czym łaczy. Nie musisz mieć wszystkiego co jest w SPI tylko łączysz to co potrzebne do pracy silnika. Oczywiście poza wiązką silnika potrzebny jest zbiornik SPI z elektryczną pompą lub inna pompa zewnętrzna o takim samym ciśnieniu tłoczenia, liniowy filtr paliwa, przewody paliwa z "powrotem" do zbiornika, awaryjny wyłącznik wstrząsowy, zespół / skrzynka przekaźników, skrzynka na dodatkowe bezpieczniki. Bez znajomości czytania schematów i działania elektryki samochodowej to może być zadanie niewykonalne.
Jak już pisałem wcześniej w innym poprzednim poście na ten sam temat nie ma tam jakiejś jednej pośredniej wtyki miedzy instalacjami gaźnik / SPI i trzeba kolejno, sysytematycznie łączyć się w różnych punktach.
...
: 01 maja 2012, 15:50
autor: Filip
Markfive Dzieki za pomoc:)
...
: 08 maja 2012, 19:08
autor: Filip
Instalacja zrobiona ,Miniak odpala
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 00:07
autor: gugx
Witam serdecznie,
jestem tu nowy i mam prosbe czy ktos z was moze mnie poratowac schematem elektrycznym do mini 1.3 rok 95.
Padly mi swiatla mijania
elektryk ktory mi mial je naprawic powiedzial ze wlacznik swiatej sie wypalil
i zrobil na zasadzie ze jak wlaczylem dlugie t o mialem mijania.
wiem powinienem sam to zrobic no ale brak czasu tak sprawil itp.
po dwoch dniach padlly mi te swiatla i zaczolem sam grzebac w bezpiecznikach itd.
swiatel nie zrobilem do tego nie moge juz go odpalic.
moze poradzicie co moze byc?
dzieki i pozdrawiam
Rafal
Bydgoszcz
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 11:41
autor: forki
Czy uzywałeś wcześniej ż Immobilizera ?
Ja miałem kiedyś taką sytuację:
Kupiłem auto z "zablokowanym IMMO" i nie musiałem mieć nawet ze sobą pilota. Po małym zwarciu, wymianie bezpiecznika, IMMO samo się uzbroiło i auto było nie do odpalenia.
Masz diodę na desce rozdzielczej - miga ? Jak przekręcasz kluczyk to co się dzieje ?
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 22:40
autor: gugx
Witam,
to te autka maja Immobilizery co mi wiadomo to chyba nie w moim roczniku.
diody zadnej nie ma na desce rozdzielczej
pozdrwiam
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 22:48
autor: flapjck1
a pilota jakiegos masz? to bylo wyposazenie dodatkowe, wiec mozesz nie miec
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 23:01
autor: forki
Pytanie go gugx ...
Rocznik 95 to chyba rok pojawienia się wtrysków SPI - sprecyzuj czy masz gaźnik (brak immo) czy może wtrysk te chyba od początku miały montowany immobiliser.
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 07 paź 2012, 23:04
autor: flapjck1
wtrysk jest od 93
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 09 paź 2012, 00:23
autor: gugx
jestem w szoku i szczeze mowiac mam to autko od niedawna i do tego nie ma mnie w Polsce.
Na 99% to wtrysk raczej gaznik wpadl by mi w oczy.
w Polsce bede opiero w listopadzie i chce sie zabrac za niego.
nie zastanawialem sie nad tym ze moze byc gaznik w tym roczniku.
zadnego pilota nie posiadam jest tylko kluczyk od stacyjki (polamany) i dwa od dzwi i wlewu paliwa.
diody tez zadnej niewidzialem.
juz kiedys mialem taki problem ze nie odpalal potym jak dotykalem bezpieczniki ale posiedzialem chwilke nad nimi i odpalal, a teraz dojechalem do garazu brak swiatel wiec sprawdzam bezpieczniki i co 10 godzin do pierwszej w nocy grzebalem i ani swiatel ani nie odpala(:
Re: Problem z instalacja !!pomocy
: 09 paź 2012, 10:38
autor: markfive
Światła - najprawdopodobniej wyłacznik główny swiateł ( klawiszowy) do wymiany. Wypnij go z kostki i sprawdź czy jest napięcie na wejściu ( ten obwód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem). Jeżeli jest zwieraj kawałkiem przewodu z drugim i trzecim konektorem gniazda - powinny zapalić sie światła pozycyjne lub reflektory. Przełącznik długie / krótkie jest pod kierownicą i tam też może być przyczyna braku jednych ze swiateł albo długich albo krótkich.
Sprawa kolejna - ile masz bezpieczników w skrzynce 4 (szklane) czy więcej (płaskie). Bez tej informacji nikt nic Ci wiecej nie podpowie w sprawie świateł.
Nie chce zapalić - ale co ? nie kreci rozrusznik, kręci ale nie zapala ?
Jeżeli kręci to albo nie ma napięcia dla zapłonu ( immobilizer, lub zwyczajnie słaby styk na końcówkach przewodów niskiego napięcia cewki ( najczęściej zaśniedziałe lub przerwane czy "wiszące na włosku"), albo nie podaje paliwa. Pompa dla wtrysku zasilana jest poprzez wyłącznik bezwładnościowy na przegrodzie pod maską. Sprawdź czy nie jest "wybity" - wciśnij gumowy kapturek.
To przyczyny najprostsze. Może ich być znacznie więcej. Schematy są w manualu Haynesa - ściągnij z sieci pdf albo kup manual. Trzeba sprawdzać wszystko po kolei.