Strona 1 z 2
Wtyczka od....??
: 01 maja 2012, 16:19
autor: Chris11
Nie wiem, czy wystarczająco widoczne na załączonym zdjęciu, ale będę wdzięczny, jak mnie ktoś naprowadzi, od czego jest ta wtyczka?
Wychodzi z głównej wiązki, po lewej stronie patrząc z przodu w okolicach wtyczek do silnika wycieraczek i zbiorniczka spryskiwaczy.
Re: Wtyczka od....??
: 01 maja 2012, 23:05
autor: humin
najprawdopodobniej wtyczka serwisowa do lokalizacji błędów w kompie
Re: Wtyczka od....??
: 01 maja 2012, 23:16
autor: flapjck1
w litrowce?
Re: Wtyczka od....??
: 02 maja 2012, 09:06
autor: humin
a cholera wie skąd to zdjęcie
ale jednak podłączenie kompa w spi było z okrągłą wtyczką
Re: Wtyczka od....??
: 02 maja 2012, 17:17
autor: Chris11
Widzę, że zadałem trudną zagadkę.
A myślałem, że będzie łatwo.
No nic... Czekam na jakieś propozycje, bo kompletnie nie widzę zastosowania dla tego wtyku.
Re: Wtyczka od....??
: 02 maja 2012, 17:42
autor: Sadam
podaj kolory kabli
Re: Wtyczka od....??
: 02 maja 2012, 19:29
autor: Chris11
Hm... Jest czarna masa podłączona do zaraz do tego "trójkąta" w komorze silnika
i jeszcze dwa inne...
Ale z ich podaniem będę musiał poczekać do niedzieli, bo dopiero wtedy znów będę w garażu.
Re: Wtyczka od....??
: 02 maja 2012, 22:13
autor: flapjck1
a to nie bedzie wtyczka do zaworu gaszenia w 1,3 gaznikowym?
Re: Wtyczka od....??
: 03 maja 2012, 07:58
autor: markfive
To mogło by się wyjaśnić po obejrzeniu auta dokładnie z bliska. Wtedy można by ustalić czy faktycznie buda jest z 87 roku, czy zawsze był tam silnik 998, co w historii auta było podmieniane z czego innego itd. itp. Tej wtyczki ( i tego obwodu) nie ma co szukać w dostępnych schematach instalacji np. pokazanych w Haynesie bo na nich dla tego rocznika i wersji na rynek GB nie występuje. Może być to obwód wymagany dla homologacji innego niż seryjne wyposażenia w którymś z krajów gdzie był sprzedawany. W 87 nie były montowane silniki 1275 więc koncepcja elektrozaworu podciśnienia w kolektorze ssącym raczej odpada. W niektórych egzemplarzach były np czujniki zużycia klocków hamulcowych ale wtedy wtyczki są z obu stron. W 998 z silnikami HC jest elektrozawór podciśnienia regulatora zapłonu ale po stronie chłodnicy.
W/g mnie nie ma się co doszukiwać zastosowania tej wtyczki i niech sobie tam będzie do niczego nie podłaczona bo praktycznie nie ma to znaczenia
Re: Wtyczka od....??
: 03 maja 2012, 10:18
autor: Sadam
Żeby położyć całkiem koncept elektrozaworu do gaszenia to powiem że ta wtyczka ma tylko dwa piny, jest biała i wygląda zupełnie inaczej, konkretnego pomysłu dalej nie mam, dlatego czekam na kolorki kabelków
Re: Wtyczka od....??
: 03 maja 2012, 10:32
autor: monsterk
to jest wtyczka od elektro zaworu podciśnienia do aparatu zapłonowego. Mozesz sprawdzić czy przy lewarku zmiany biegow nie ma dodatkowego stycznika
Re: Wtyczka od....??
: 03 maja 2012, 10:47
autor: flapjck1
ale on jest po stronie kierowcy a chris pisze po stronie pasazera...
przynajmniej te zawory co ja pamietam byly po lewej...
Re: Wtyczka od....??
: 03 maja 2012, 22:16
autor: Bochen
jakby kolega zrobił zdjęcie czymś innym niż taboret, to może byłoby łatwiej
Re: Wtyczka od....??
: 04 maja 2012, 18:36
autor: markfive
To może być tak jak pisze monsterk i ja też brałem pod uwagę w poprzedniej odpowiedzi. Miałem dzisiaj w ręku ten elektrozawór od podciśnienia do zapłonu i jest tam takie trójkątne gniazdo wtykowe na okrągłe bolce. Połączone są tylko dwa przewody czarny - pewno masa i niebieski czyli sterujacy tym zaworem poprzez wyłącznik przy mechaniźmie zmiany biegów. Tylko, że normalnie ten elektrozawór jest po lewej stronie obok chłodnicy. Może wiązka została ułożona nie z tej strony co trzeba ?
Re: Wtyczka od....??
: 08 maja 2012, 14:42
autor: Chris11
Powracam do tematu odpowiadając (albo starając się odpowiedzieć) na pytanie o kolory kabli.
Otóż jeden jest brązowy i wchodzi do kabiny, a drugiego bliżej nie mogę określić, ale jak pisałem - będzie to masa, bo jest skręcony wraz z innymi masowymi.