Classicauto Cup 2012
: 13 maja 2012, 15:05
w nawiązaniu do wątku APMC, postanowiłem założyć oddzielny dla Classicauto Cup;
szczegóły dotyczące tej imprezy znajdziecie na www.classiautocup.pl, ale postaram się w kilku słowach opisać ważne dla Nas (mini) informacje:
Regulamin: jest dośc rozbudowany ale kluczowe dla nas są jego główne założenia:
1. są 4 grupy (5 grupa gość),
2. w każdej grupie są klasy pojemnościowe
- grupa 1 - oldtimer classic - auta do 1984 roku z kompletnym wyposażeniem, wnętrzem bez klatek, foteli kubełkowych, pasów szelkowych, opony drogowe z "E"
- grupa 2 - oldtimer sport - auta do 1984 roku z modyfikacjami do sportu, dowolne opony, klatki, kubły, szelki
- grupa 3 - youngtimer classic - auta od 1985 do 1997 w stanie oryginalnym, bez modyfikacji do sportu
- grupa 4 - youngtimer sport - auta od 1985 do 1997 z modyfikacjami do sportu
Co to oznacza dla mini? Po prostu rocznik determinuje w jakich grupach możemy wystartować. To oznacza że na imprezie mogą pojawić się 4 mini classic i pojechać w 4-ch różnych grupach.
Ja startowałem na Mini 998 z 1990 roku, modyfikowanym do sportu więc wpadłem do grupy 4-ej, w której najniższa klasa pojemnościowa to 1600, więc w klasie miałem auta takie jak: Peugeot 106 Rally, Honda Civic, Honda CRX, Suzuki Swift a więc samochody, które są lekkie, mają ponad 100 KM (może z wyjątkiem 106) i ważą 700 - 800 kg.
Planując udział w Classicauto Cup warto wziąć pod uwagę rocznik naszego Mini (aby był on z lat 1959 - 1984 bo to pozwoli rywalizować w Grupach 1 i 2 z ciekawymi autami z tej samej epoki technologicznej: Skody 100 i 1000, sportowe Fiaty, Alfy, Lancie, , Porsche, Fordy i wiele innych. Ściganie z autami z lat 90-tych to w zasadzie coś jak Super OES i nie ma moim zdaniem wiele wspólnego ze słowem "Classic" - no ale rozumiem ideę organizatorów, jedynie szkoda że Mini nie traktują biorąc pod uwagę datę rozpoczęcia produkcji modelu.
Na ostatniej eliminacji naprawdę było na co popatrzyć i trzeba przyznać że wiele aut było na bardzo wysokim poziomie zarówno w grupach klasycznych jak i sportowych.
Co do samej imprezy to z powodu deszczu udało się przeprowadzić 5 prób sportowych, rano jedna próba po suchym i wieczorem ostatnia próba po przesychającym torze. Było ekstremalnie ślisko.
W swojej klasie zacząłem słabo i po pierwszej próbie byłem na 5-tym miejscu, ale w próbach 3 i 4 Hondy i Suzuki popełniały błędy na mokrym, posypały się kary i taryfy i nagle wylądowałem na 2-gim miejscu; przed ostatnią próbą miałem kilka sekund do Peugeota i biorąc pod uwagę moje poprzednie przejazdy (w każdym po kilka dość kosztownych błędów) nie spodziewałem się że nagle odrobię tą stratę, ale pojechałem na przesychającym torze prawie idealnie i odrobiłem straty!!
No i ku swojemu zdziwieniu i zdziwieniu załogi Peugeota udało się wygrać!!~
Mam nadzieję że na kolejnych eliminacjach pojawią się inne Mini
pozdrawiam
szczegóły dotyczące tej imprezy znajdziecie na www.classiautocup.pl, ale postaram się w kilku słowach opisać ważne dla Nas (mini) informacje:
Regulamin: jest dośc rozbudowany ale kluczowe dla nas są jego główne założenia:
1. są 4 grupy (5 grupa gość),
2. w każdej grupie są klasy pojemnościowe
- grupa 1 - oldtimer classic - auta do 1984 roku z kompletnym wyposażeniem, wnętrzem bez klatek, foteli kubełkowych, pasów szelkowych, opony drogowe z "E"
- grupa 2 - oldtimer sport - auta do 1984 roku z modyfikacjami do sportu, dowolne opony, klatki, kubły, szelki
- grupa 3 - youngtimer classic - auta od 1985 do 1997 w stanie oryginalnym, bez modyfikacji do sportu
- grupa 4 - youngtimer sport - auta od 1985 do 1997 z modyfikacjami do sportu
Co to oznacza dla mini? Po prostu rocznik determinuje w jakich grupach możemy wystartować. To oznacza że na imprezie mogą pojawić się 4 mini classic i pojechać w 4-ch różnych grupach.
Ja startowałem na Mini 998 z 1990 roku, modyfikowanym do sportu więc wpadłem do grupy 4-ej, w której najniższa klasa pojemnościowa to 1600, więc w klasie miałem auta takie jak: Peugeot 106 Rally, Honda Civic, Honda CRX, Suzuki Swift a więc samochody, które są lekkie, mają ponad 100 KM (może z wyjątkiem 106) i ważą 700 - 800 kg.
Planując udział w Classicauto Cup warto wziąć pod uwagę rocznik naszego Mini (aby był on z lat 1959 - 1984 bo to pozwoli rywalizować w Grupach 1 i 2 z ciekawymi autami z tej samej epoki technologicznej: Skody 100 i 1000, sportowe Fiaty, Alfy, Lancie, , Porsche, Fordy i wiele innych. Ściganie z autami z lat 90-tych to w zasadzie coś jak Super OES i nie ma moim zdaniem wiele wspólnego ze słowem "Classic" - no ale rozumiem ideę organizatorów, jedynie szkoda że Mini nie traktują biorąc pod uwagę datę rozpoczęcia produkcji modelu.
Na ostatniej eliminacji naprawdę było na co popatrzyć i trzeba przyznać że wiele aut było na bardzo wysokim poziomie zarówno w grupach klasycznych jak i sportowych.
Co do samej imprezy to z powodu deszczu udało się przeprowadzić 5 prób sportowych, rano jedna próba po suchym i wieczorem ostatnia próba po przesychającym torze. Było ekstremalnie ślisko.
W swojej klasie zacząłem słabo i po pierwszej próbie byłem na 5-tym miejscu, ale w próbach 3 i 4 Hondy i Suzuki popełniały błędy na mokrym, posypały się kary i taryfy i nagle wylądowałem na 2-gim miejscu; przed ostatnią próbą miałem kilka sekund do Peugeota i biorąc pod uwagę moje poprzednie przejazdy (w każdym po kilka dość kosztownych błędów) nie spodziewałem się że nagle odrobię tą stratę, ale pojechałem na przesychającym torze prawie idealnie i odrobiłem straty!!
No i ku swojemu zdziwieniu i zdziwieniu załogi Peugeota udało się wygrać!!~
Mam nadzieję że na kolejnych eliminacjach pojawią się inne Mini
pozdrawiam