Morris Mini MK1 1965 r.

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: monsterk »

a mi coś ta buda nie wygląda na mk 1-2 a na późniejszą przerobioną na mk1
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

bardzo fajna maszyna bez dwóch zdań! myślałem że będzie bardziej w stronę sportu - ale detale pokazują że ma być elegancko i z klasą :evil:
Leyland Mini Clubman
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: flapjck1 »

@monsterk, tylna szyba?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: Killer1629 »

... szkoda, ze wszystkie klasyki nie miały licznika na środku... ten element podoba mi się najbardziej. Czy w późniejszych rocznikach występowały modele z licznikiem na środku?
Killer1629
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: flapjck1 »

do 84ego w okraglonosych

w clubmanach byly tylko te przed kierowca
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: monsterk »

tunel nowy typ, ręczny tez, mocowania pasów bezpieczenstwa wszędzie, na tylnym slupku równieź. To i szyba pewnie duza. Boczne szxby tez są duze :mrgreen: e
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: Beny »

Tunel tak jak podłoga racja od nowszego, ale szyby są małe
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: markfive »

a mi coś ta buda nie wygląda na mk 1-2 a na późniejszą przerobioną na mk1
@monsterk, tylna szyba?
tunel nowy typ, ręczny tez, mocowania pasów bezpieczenstwa wszędzie, na tylnym slupku równieź. To i szyba pewnie duza. Boczne szxby tez są duze :mrgreen: e
czy stare roczniki miały takie dziwne zawiasy przy tylnych oknach ??
Buda nie jest przerobiona z nowszej na Mk1 - jest dokładnie odwrotnie. Buda Mk1 została uzupełniona elementami z nowszych roczników. Ponieważ cała podłoga praktycznie w niej nie istniała i nie było do czego spawać ewentualnie dostępnych oryginalnych elementów Mk1, w całości adaptowana została z nowszej budy w dobrym stanie. Znaczenie miał tu również fakt, że cały napęd miał pochodzić z A+ a Mk1 ma węższy tunel który i tak trzeba by przerabiać dla zamocowania mechanizmu zmiany biegów i powiększenia miejsca na wydech LCB. Zachowana została belka przegrody czołowej do mocowania wózka Mk1. Okna boczne i tylne są Mk1. Tu nie ma co spekulować, że jest inaczej bo różnią się zdecydowanie rozmiarem ( boczne wysokością i mocowaniem właśnie przy pomocy zawiasu "fortepianowego" tylna szerokością). Co do tylnej półki i mocowania pasów - oryginalna była mocno zniszczona i powycinana przez poprzedniego użytkownika / dewastatora / autora również innych licznych "patentów" jak przyspawane do karoserii wózki itp. Co do mocowań pasów i innych "współczesnych" przeróbek" auto nie było planowane do postawienia na wystawie czy wystawienia na licytację jako autentyczny oryginał, tylko do jazdy i normalnego użytkowania.
Załączam ilustrację za której wyraźnie widać jaka szyba jest z tyłu :smile:
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: Beny »

poniżej 2 zdjęcia, trochę zabawy fotoszopem i zdjęcie wnętrza,
poszukuje jeszcze:
- oryginalnej nagrzewnicy starszego typu
- osłon na kieszenie drzwi
- osłon przeciwsłonecznych z wąskim rozstawem śrub mocowania
Załączniki
IMG_0589.JPG
IMG_0589.JPG (147.66 KiB) Przejrzano 3798 razy
IMG_0539.JPG
IMG_0539.JPG (58.57 KiB) Przejrzano 3798 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
pampas1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 237
Rejestracja: 12 sty 2005, 10:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: pampas1 »

Nagrzewnicę chyba mam , tylko nie wiem czy sprawna .

PAMPAS
Ostatnio zmieniony 12 lip 2012, 14:02 przez pampas1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: flapjck1 »

benemu to chyba zalezy na obudowie bardziej, ja np tez mam sam wklad
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: markfive »

flapjck1 pisze:benemu to chyba zależy na obudowie bardziej, ja np tez mam sam wklad
Prawdopodobnie mam taką obudowę ale bez wkładu :smile: . Jak znajdę to może skompletujemy całość. Ale to nie wszystko, w tych obudowach nie było dmuchawy. Dmuchawa promieniowa (dość duża) oryginalnie była pod maską poziomo nad obudową sprzęgła a gruba rura przechodziła przez przegrodę i półkę pod deską w dół a nie pod błotnikiem jak w nowszych. Trzeba bedzie zbudować jakąś "hybrydę" z dmuchawą wewnątrz auta, bo pod maską w tym miejscu jest "remote serwo".
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: markfive »

Wykres badania na hamowni silnika zamontowanego w tym aucie. 70 KM / 100 Nm

Specyfikacja silnika: A+, pojemność 1275 cm (średnica cylindra nominalna - wstawione tuleje naprawcze). Wał nominalny. Tłoki 21962 i pierścienie nominalne SPI. wałek KENT 266, rozrząd na łańcuchu dwurzędowym, głowica MG 35/29, gaźnik HIF 44 BFY, filtr stożkowy, kolektor ssący aluminiowy, wydech rurowy LCB, aparat Lucas elektronik, koło zamachowe Verto 4 kg, tarcza bez absorbera, skrzynia seria A+, FD 3,44 cross pin.

PS. Aktualny rezultat jest na tym etapie dla nas satysfakcjonujący. Proszę więc nie zamieszczać "dla porównania" w tym temacie swoich wyników osiągniętych z takiej samej specyfikacji wyższych o 30 czy 60 KM :smile:
Załączniki
wykres.jpg
wykres.jpg (49.95 KiB) Przejrzano 3520 razy
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Mała sesja garażowa cd.

Post autor: Beny »

poniżej kolejne fotki z szybkiej garażowej sesji a Auto Artus w Stąporkowie
Załączniki
IMG_6507.jpg
IMG_6507.jpg (101.79 KiB) Przejrzano 3419 razy
IMG_6489.jpg
IMG_6489.jpg (68.64 KiB) Przejrzano 3419 razy
IMG_6405.jpg
IMG_6405.jpg (53.51 KiB) Przejrzano 3419 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

Post autor: Beny »

jeszcze trochę wnętrza
Załączniki
IMG_6491.jpg
IMG_6491.jpg (72.37 KiB) Przejrzano 3416 razy
IMG_6487.jpg
IMG_6487.jpg (86.55 KiB) Przejrzano 3416 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
ODPOWIEDZ