Strona 2 z 2
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 07 wrz 2016, 07:20
autor: artur_rat
Zastanawiam sie czy gra jest warta swieczki. Na zwyklym filtrze pojazd zachowuje sie dobrze. Ma przyzwoite "osiagi" i predkosc maksymalna. Bardziej odzywa sie we mnie ciekawosc i chec eksperymentowania. Trudno wymienic iglice i na jaka? Rozumiem ze o mniejszum przekroju?
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 07 wrz 2016, 10:10
autor: czestermo
a w temacie stożka, jak go wymyjecie to jakim olejkiem spryskujecie jakimś specjalnym czy...
ja nie myłem stożka już chyba pare lat:)
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 07 wrz 2016, 20:48
autor: flapjck1
Sa olejki do nasaczania, mozna tez uzyc oliwy maszynowej
Sama wymiana igly jest prosta, odkrecasz dzwon, w dzwonie jedna srubka, wyjmujesz igle i na odwrot z nowa
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 07 wrz 2016, 21:15
autor: markfive
artur_rat pisze:...Na zwyklym filtrze pojazd zachowuje sie dobrze. Ma przyzwoite "osiagi" i predkosc maksymalna...
Regulację nastawów gaźnika przeprowadza się bez filtra powietrza. Jeżeli bez filtra jest źle to znaczy, ze regulacja nie jest prawidłowa. Po zamontowaniu jakiegokolwiek filtra powietrza zmienia się tylko jeden parametr - opory przepływu dolotu / filtra. Czym opory mniejsze tym lepiej ( w tym celu zwykłe wkłady filtra wymienia się przykładowo na K&N, lub montuje stożki ). W praktyce w przypadku klasyka mini z wyregulowanym już gaźnikiem na ogół po zamontowaniu seryjnego filtra z obudową, spadają minimalnie obroty biegu jałowego. Konieczne jest wtedy jedynie nieznaczne wkręcenie śruby regulacji otwarcia przepustnicy. Pozostałych nastawów się nie zmienia. Bez filtra i z filtrem samochód powinien jeździć porównywalnie i wkręcac się na maksymalne obroty bez żadnego dławienia.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 08 wrz 2016, 07:20
autor: artur_rat
Dzieki za wytlumaczenie. Z tego co piszesz to mam niewlasciwie wyregulowany gaznik a to juz mnie martwi bo skoro jest zle wyregulowany to dlaczego nie odczuwam tego w zaden sposob podczas jazdy. Nic teraz z tym nie zrobie bo sam nie podejme sie regulacji. A czy wogole taka regulacje mozna przeprowadzic na 'stole pirobierczym' czy tylko na tzw. pracyjacym silniku?
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 08 wrz 2016, 08:39
autor: Woźny.
Na dzień dobry proponuje jechać na stacje diagnostyczną i tam w rure wydechową wepchnąć sonde i na tej podstawie wyreguilować gaźnik. Jak dalej będzie źle to można się bawić w wymiane iglic czy regeneracje gaźnika. Ja tak zrobiłem i okazało się że miałem za bogatą mieszanke. wyregulowali do wskazań sondy i teraz wszystko ładnie chodzi aż miło.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 08 wrz 2016, 09:23
autor: markfive
artur_rat pisze:...skoro jest zle wyregulowany (gaźnik) to dlaczego nie odczuwam tego w zaden sposob podczas jazdy.
To Twoje odczucie
Być może po regulacji lub usunięciu innej w tej chwili nieznanej przyczyny tego stanu rzeczy, było by lepiej.
artur_rat pisze:Nic teraz z tym nie zrobie bo sam nie podejme sie regulacji. A czy wogole taka regulacje mozna przeprowadzic na 'stole pirobierczym' czy tylko na tzw. pracyjacym silniku?
Słusznie, bo sama regulacja może nie wystarczyć. Regulacje przeprowadza się na pracującym silniku, tym z którym gaźnik współpracuje. Silnik po NG ze zmieniona pojemnością, innym stopniem sprężania, wałkiem rozrządu, czy głowicą wymaga indywidualnego dostrojenia gaźnika.
Na ilustracji 9538 carb gaźnik HIF 44 rozłożony na części.
Główne elementy regulacyjne nastawów gaźnika.
A - iglica. Dobór iglicy zmienia charakterystykę gaźnika czyli skład mieszanki w poszczególnych zakresach obrotów.
B - gniazdo iglicy czyli główna dysza paliwa. Rozkalibrowane gniazdo powoduje niekontrolowane dodatkowe wzbogacanie mieszanki. Podstawowa regulacja składu mieszanki (na biegu jałowym silnika) polega na przemieszczaniu gniazda w górę i w dół co powoduje odpowiednio zmniejszane i zwiekszanie dawki paliwa)
C - pływak z blaszką służaca do regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej. Blaszka domyka zaworek iglicowy dopływu paliwa po osiągnieciu ustawionego poziomu paliwa.
na iustracji 9532 carb Fragment iglicy głównej paliwa. Strzałką pokazane miejsce z literowym oznaczeniem iglicy. W tym przypadku BER. Obok mała iglica zaworka dopływu paliwa do komory pływakowej.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 11 wrz 2016, 13:34
autor: Minis
Filtry stożkowe przyszły z uk. Testy dopiero w przyszłym roku. Mam nadzieję że nie będą sprawiały kłopotu, mają być alternatywą do mocno sfatygowanej blaszanej obudowy filtra gaźników HS2.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 11 wrz 2016, 15:47
autor: flapjck1
Szpilka do obspawania
Oraz miales dac foty wydechow - wiesz co mnie interere
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 28 wrz 2016, 06:19
autor: artur_rat
Minis pisze:Witam,
Mieliście do czynienia z stożkiem pod gaźnik ? Pytanie zasadnicze który wybrać ? Markowy k&n czy produkt oem. Różnica cenowa spora przy 2 gaźnikach hs2.
Pamiętam że kiedyś Michał Knyziak opisał filtr oem, podobno słabo wykonana puszka z nierdzewki, dokładnie śruba montażowa ? Odpadła czy coś... Pamiętacie może tą sprawę.
Proszę o opinie
Zamontowales ten srozek czy temat odpusciles? Jestem ciekawy bo moj stozek lezy w garazu na polce
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 28 wrz 2016, 21:55
autor: Minis
Pisałem wsześniej że montaż dopiero w przyszłym roku i testy. Stożki są dwa bo gaźniki też są dwa. teraz leżą są w foli na półce.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 28 wrz 2016, 22:10
autor: artur_rat
no tak