filtr stożkowy pod gaźnik

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

Witam,
Mieliście do czynienia z stożkiem pod gaźnik ? Pytanie zasadnicze który wybrać ? Markowy k&n czy produkt oem. Różnica cenowa spora przy 2 gaźnikach hs2.
Pamiętam że kiedyś Michał Knyziak opisał filtr oem, podobno słabo wykonana puszka z nierdzewki, dokładnie śruba montażowa ? Odpadła czy coś... Pamiętacie może tą sprawę.

Proszę o opinie
MJ
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: dziesio »

W tym oem na pewno trzeba sprawdzic i zapewne obspawac te śrubę, bo znane są przypadki, że się odkręcała/urywała i robiła porządek w silniku. Tak czy inaczej musisz to ostatecznie na klej skręcić dla pewności. Ja osobiście bym k&n kupił i miał z głowy.
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

No właśnie, to też istotna sprawa. W przypadku mini nie widziałem dodatkowej rury z zimnym powietrzem.
Wszelkie sugestie mile widziane :D

Dzięki
MJ
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: markfive »

artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI :)
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum :)

Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.

Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni :)
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.
MJ
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

markfive pisze:
artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI :)
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum :)




Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.

Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni :)
Spokojne bez nerwow. Jasne ze mnie interesuje odpowiedz a tym bardziej rozwiazanie sprawy. Z powyzszych sugestii mogelm skrecajac filtr zaslonic te dwa male otworki w gazniku. To musze sprawdzic i dam znac.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: markfive »

Minis pisze:Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.
Do wyboru aktualnie masz K&N 56-9335 lub piper cross KK150 stożkowe
K&N 56-1630 lub PF101A (minispares) płaskie
To co zostało wcześniej powiedziane na temat śrub łączących pokrywę stożka z podstawą to prawda. Słaby punktowy zgrzew trzeba poprawić. K&N jest wielokrotnego użytku i ma dobre parametry przepływu.
Przy małych przebiegach i użytku wyłącznie drogowego można stosować zamienniki. Ostatni typ płaski PF101A dobrze wygląda pod maską i jest bardzo popularny dla systemów dwu gaźnikowych (2XHS2) nie tylko w zastosowaniu do klasyka mini. Moim zdaniem jego wadą jest zbyt mała wysokość czyli odległość od wlotu do pokrywy, co zwiększa opory przepływu w górnym zakresie obrotów. Filtry te na ogół stosowane są raczej dla "poprawy wyglądu" pod maską w klasykach używanych okazyjnie do udziału w zlotach i pokazach.

Jeżeli chodzi o Mk1 Benego to jest tam pojedynczy gaźnik HIF 44 . W ubiegłym sezonie o ile dobrze pamiętam, w zamian stożka k&N zamontowałem mu seryjną obudowę i wkład. Powód to zbyt duży "hałas" męczący przy jeździe na dłuższych trasach bez wyraźnej poprawy "czegokolwiek".
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

Zamówiłem zamienniki k&n na ebayu. Jak przyjdą dam znać jaka jakość.
MJ
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Przepraszam że tak późno ale dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;

1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK.

Po jazdach w okolicach wlotu powietrza do gaźnika jest bardzo ciepło.

MÓJ WNIOSEK: ZBYT GORĄCE POWIETRZE DOSTAJE SIĘ DO GAŹNIKA
Załączniki
IMG_20160407_191941.jpg
(740.88 KiB) Pobrany 212 razy
IMG_20160407_191959.jpg
(680.1 KiB) Pobrany 212 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: flapjck1 »

Robiles jakas regulacje przy wymianie filtra?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Gaźnika nie ruszałem. Wszystkie testy przeprowadzone bez ingerencji w gaźnik
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: markfive »

artur_rat pisze:...dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;
1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK....
Z tego wynika, że:
1.Filtr stożkowy założony był prawidłowo.
2.Opory stawiane przez filtr stożkowy są minimalne, porównywalne do jazdy z wolnym dolotem,więc filtr jest w dobrym stanie.
3.Ponieważ po założeniu zwykłego filtra samochód zaczął jeździć lepiej to dowodzi, że gaźnik doregulowany jest do oporów stawianych przez ten filtr. W uproszczeniu wygląda to tak, że po założeniu zwykłego filtra mieszanka paliwowo powietrzna ulega wzbogaceniu poprzez zasysanie większej ilości paliwa.
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Zrobiłem jeszcze jeden test co by potwierdzało to co napisał markfive, a mianowicie na rozgrzanym silniku na filtrze stożkowym wyciągnąłem na opór ssanie i przestał się dławić. Wniosek jest więc taki że na stożku brakuje paliwa (za dużo powietrza w stosunku do paliwa). No i teraz nasuwa się pytanie. Czy warto podkręcić gaźnik? A jeśli tak to czy ktoś z Was wie jak to zrobić by go nie rozregulować?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: se7ven »

Podkręcanie nic nie da. Musisz pobawić się wymianą iglic lub ją odpowiednio przeszlifować.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
ODPOWIEDZ