Dawno tu nie zaglądałem, ale z racji, że Miniaczkowi pykło już te 180k postanowiłem zafundować mu kurację odmładzającą na nowy sezon. Na początku w planach była wymiana rozrządu, sprzęgła, dwumasy i przy okaji serwis sprężarki i w końcu wymiana kółka kompresora. Zacząłem zamawiać części z 4 mięsiące temu i był to chyba błąd bo z racji dużej ilości czasu troche więcej zamówiłem niż było w planach
Także oprócz zestawu rozrządu, dwumasy i sprzęgła, kółka kompresora i paska oraz nowego oleju do kompresora i skrzyni biegów, doszły kolejne rzeczy - nowa pompa wody, nowy napinacz, nowy termostat, zimniejsze, platynowe świece, kilka nowych uszczelek.
Przy wymianie mechanik radził, żeby wymienić jeszcze koło pasowe (trochę zabolało bo wyszło z 800 PLN
), wysprzęglik i pompkę sprzęgła, i kilka dodatkowych uszczelek. Do wymiany były też śruby pokrywy głowicy za - uwaga hit - 400 PLN za 8 śrubek i 200 PLN za 12 innych, w aso. Po dodatkowe uszczelki i wcześniej wspomniane śrubki musiałem na szybko podjechać do aso i za małą paczuszkę śrubek i uszczelek (na zdjęciu) zostawiłem prawie 1k PLN, po zniżkach na warsztat
Po wymianie od razu poczułem różnice mniejszego kółka jednak przy pełnym bucie w podłodze zaczynał się dławić - powód - stare kable zapłonowe. Zamówiłem nowe, to już od razu wziąłem od MSD
, zamówiłem też nową cewkę, a co
Przy okazji znalazłem na allegro zaciski od MCS r56 (czyli te same co w r53 JCW) w stanie idelanym, za śmieszną cenę. Bez namysłu kupiłem. Sam pomalowałem i efekt też macie na zdjęciach. Oczywiście męczył mnie też jakiś fajny zimny dolot, jak już kółko wymienione
to fajnie podkreślić jęk sprężarki. Tak więc padło na Airteca. Przy okazji wpadły też dystanse aby poszerzyć trochę Miniaka (może kiedyś jeszcze pójdzie te 30 mm w dół)
Także przełom kwietnia/maja był trochę pracowity, wyszła z tego trochę spora akcja. Byłem przygtowany wydać na części i serwis jakieś 5k PLN, gdy przekroczyłem dwukrotność tej kwoty to przestałem liczyć
Jeszcze sam nie wiem czy jestem zadowolony bo Miniak wrócił do mechanika na poprawki - mały wyciek oleju i pedał sprzęgła czasem nie do końca odbija.
Jestem ciekawy ile by wypluł teraz na hamowni.
W planach jest strojenie ale chyba jeszcze intercooler od Airteca wpadnie, tak żeby pasował do zestawu
Poniżej jakieś fotki od mechanika z wyciągania silnika
PS. Jeszcze pół roku temu została wymieniona pompa paliwa oraz alternator - no teraz to połowa miniaka jak nówka