Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???
: 02 gru 2016, 13:58
theash jak wyglądały stare świece zapłonowe? Czasem po wyglądzie świecy można wstępnie stwierdzić co jest nie tak z mieszanką paliwo/powietrze.
orangina pisze:Żeby sprawdzić nagar na zaworach ssących trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Błędy wywala w skrajnych przypadkach. Skoro się dławi do albo problem w zapłonie, dawce paliwa albo dawce powietrza.
Wypadanie zapłonów może być spowodowane nagarem na zaworach. Zazwyczaj po przebiegu 60000 km wszystkie MCS mają taki nagar że trzeba to czyścić.treash pisze:No chyba bardziej zainteresuje się tematem czyszczenia zaworów ssących..i jeszcze dużo osób wskazuje na wypadanie zapłonu co też zamierzam sprawdzić.
Nie pamiętam jak wyglądały świece ale pamiętam że mechanik tylko przeklął je i wywalił do kosza od razu więc chyba nie było z nimi najlepiej (to zaniedbania poprzedniego właściciela).orangina pisze:theash jak wyglądały stare świece zapłonowe? Czasem po wyglądzie świecy można wstępnie stwierdzić co jest nie tak z mieszanką paliwo/powietrze.
Jaki przebieg ma samochód?treash pisze:No chyba bardziej zainteresuje się tematem czyszczenia zaworów ssących..i jeszcze dużo osób wskazuje na wypadanie zapłonu co też zamierzam sprawdzić.
Tą metodą którą robię nie ma żadnego problemu z czyszczeniem. W każdym przypadku to pomaga, największy przebieg który robiłem w THP to 170tys. Reagować trzeba raz na 40-50tys przebiegu. Chyba że objawy zabrudzenia są wcześniej.Inferno pisze:Powiedz tylko czy miałeś problem z doczyszczeniem tych zaworów po 70 tyś kilometrów .
Zastanawiam się jaki jest graniczny przebieg do którego to pomoże. Z tego co kojarzę to niedomykanie zaworów może spowodować nadpalenie gniazd i samych zaworów. Wtedy głowica do zdjęcia itd..
Ciekawe kiedy trzeba reagować , tez mnie pewnie to czeka.
Niech ktoś wreszcie u Ciebie zajrzy w kolektory ssące. Mnie takie szarpanie strasznie wkurzało i odbierało całą radość z jazdy. Jak konsultowałem problem z mechanikami to całkowicie to bagatelizowali i mówili, że to normalne.treash pisze:No ja trochę więcej już robiłem w swoim Miniaku po zakupie bo cewki, świece, rozrząd (kompletny), olej, filtry, czyszczenie chemią układu paliwowego, wymiana pompy wys. ciśnienia paliwa, usuwanie wszelkich zapoceń silnika itd. ale zostało mi jeszcze te szarpanie i tu mogą być dwie rzeczy co potwierdzają wszyscy mechanicy albo nagar/syf i konieczne czyszczenie (od tego zacznę) albo wtryski zasyfione i do wymiany (nie ma tragedi sztuka Bosha 305 brutto). Więc najpierw czyszczenie zaworów jak to nie pomoże wymiana wtrysków.
Trzeba mieć kamerkę inspekcyjną czy jak się zdemontuje co nieco to można zobaczyć ?orangina pisze:Niech ktoś wreszcie u Ciebie zajrzy w kolektory ssące. Mnie takie szarpanie strasznie wkurzało i odbierało całą radość z jazdy. Jak konsultowałem problem z mechanikami to całkowicie to bagatelizowali i mówili, że to normalne.treash pisze:No ja trochę więcej już robiłem w swoim Miniaku po zakupie bo cewki, świece, rozrząd (kompletny), olej, filtry, czyszczenie chemią układu paliwowego, wymiana pompy wys. ciśnienia paliwa, usuwanie wszelkich zapoceń silnika itd. ale zostało mi jeszcze te szarpanie i tu mogą być dwie rzeczy co potwierdzają wszyscy mechanicy albo nagar/syf i konieczne czyszczenie (od tego zacznę) albo wtryski zasyfione i do wymiany (nie ma tragedi sztuka Bosha 305 brutto). Więc najpierw czyszczenie zaworów jak to nie pomoże wymiana wtrysków.
Żeby "COŚ" zobaczyć nie trzeba mieć kamery, można zrobić zdjęcie telefonem. Ale najpierw trzeba zdjąć kolektor ssący.Inferno pisze:Trzeba mieć kamerkę inspekcyjną czy jak się zdemontuje co nieco to można zobaczyć ?
Pytanie czym były robione te fotki od czyszczeniezaworow..