Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy przyspieszam z pedałem wduszonym do podłogi w zakresie 2-4 tyś obrotów występują takie jakby zawahania/szarpanie, nierównomiernie przyspiesza i nie wiem czego to jeszcze może być wina. Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: lookee94 »

Ja mam podobnie ale pompa walnieta. A cewki, świece? Może vanos, albo odmy zawalone..
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: blink »

U mnie gdy występował taki problem cała wada siedziała w zapłonie - uszkodzona była jedna cewka. Ale samochód sygnalizował to mrugającym Check Engine i wywalaniem błędu - misfire cylinder 1. Wymieniłem wszystkie cewki i świece i problem ustał.
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

Cewki wymienione na Bosha jakieś 3 miesiące temu jak również świece na NGK więc chyba nie tu problem chociaż mi również wygląda na problem z zapłonem bo te szarpanie jest wtedy gdy daję autu na maxa w palnik i efekt jakby coś odcinało na ułamki sekund moc..

PS. Blink a na jakie cewki i świece wymieniłeś jakich firm?
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

lookee94 pisze:Ja mam podobnie ale pompa walnieta. A cewki, świece? Może vanos, albo odmy zawalone..
Pompa jak walnięta zawsze da sygnał "check engine" plus na kompie komunikat "błąd wysokiego ciśnienia" błąd bodajże p2880.
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: blink »

treash pisze:Cewki wymienione na Bosha jakieś 3 miesiące temu jak również świece na NGK więc chyba nie tu problem chociaż mi również wygląda na problem z zapłonem bo te szarpanie jest wtedy gdy daję autu na maxa w palnik i efekt jakby coś odcinało na ułamki sekund moc..

PS. Blink a na jakie cewki i świece wymieniłeś jakich firm?
Wsadziłem cewki BEHR i świece najpierw BOSCH'a (w perfekcyjnym dopasowaniu po numerze nadwozia w realoem) ale szybko okazało się że nie dają rady i wrzuciłem NGK na pełnej platynie.

Jeśli chodzi o telepanie to sprawdź jeszcze czy nie masz walniętej odmy - na odpalonym silniku odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma podciśnienia pod korkiem. Wtedy silnik zaczyna zasysać odmą prosto do dolotu chlapiący olej w głowicy i wszystko idzie prosto do komory spalania.
Moim zdaniem to nie temat Vanosowy - ale warto ponoć profilaktycznie wymieniać co jakiś czas czujnik obrotu wałka rozrządu.

Czy auto pobiera dużo oleju?
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

Pobiera 1L na 3000 km..a swoją drogą order temu kto ma S-kę i nie pobiera oleju:) Ale tak jak mówię zero błędów na kompie, zero odstępstw od jakichkolwiek parametrów, wymienione cewki, świece, rozrząd, pilnowany stano oleju Motul 5W40 X-Cess, usunięte wszelkie zapocenia, nowy intercooler, wymieniona pompa wysokiego ciśnienia paliwa, sam filtr paliwa, no wsio porobione ale jeszcze te IRYTUJĄCE szarpanie..jak macie jakieś pomysły walcie może coś trafimy. Dodam że szarpanie zawsze tak samo się objawia w zakresie od 2-4tyś/obr. są takie jakby 4-5 miejsc gdzie szarpnie i to bardzo odczuwalnie, na wyższych obrotach już nie..aha i na jałowym biegu trzęsie autem delikatnie cały czas.

PS. a może to być coś z katalizatorem lub wtryskami? A jeszcze jedno jak to podciśnienie się objawia jak to dokładnie sprawdzić?
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: lookee94 »

To moze cos z sondą lambda. Teoretycznie powinno błąd wywalić ale AFR warto sprawdzić, bo może mieszanka nie taka
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Drail »

A jakie paliwo tam lejesz?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Sprawdź jak wygląda dolot. W szczególności zawory ssące. Może być na nich nagar który będzie ograniczał dopływ powietrza do cylindrów.
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

blink pisze:
treash pisze:
Jeśli chodzi o telepanie to sprawdź jeszcze czy nie masz walniętej odmy - na odpalonym silniku odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma podciśnienia pod korkiem. Wtedy silnik zaczyna zasysać odmą prosto do dolotu chlapiący olej w głowicy i wszystko idzie prosto do komory spalania.
Akurat w przypadku tego silnika podczas posotoju ma być podciśnienie pod pokrywą zaworów. Jeśli go nie masz to znaczy, że masz uszkodzoną odmę od strony pasażera. Podciśnienie objawia się tym, że po odkręceniu korka oleju jest on LEKKO przyklejony po pokrywy zaworów. Oczywiście na uruchomionym silniku.
Awatar użytkownika
treash
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 338
Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: treash »

No sprawdziłem i mam podciśnienie po odkręceniu korka więc jest ok..paliwo leję tylko 98 Verva na Orlenie. A nagar hmmm.. być może ale żeby to sprawdzić trzeba trochę rzeczy rozebrać tak? Jest inny sposób na sprawdzenie zaworów ssących, nie powinno wywalić jakiegoś błędu w kompie?

A co z wtryskami może być ich wina?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Żeby sprawdzić nagar na zaworach ssących trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Błędy wywala w skrajnych przypadkach. Skoro się dławi do albo problem w zapłonie, dawce paliwa albo dawce powietrza.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: Inferno »

Jest magik na forum co czyści zawory metodą piaskowania jakimś granulatem orzecha włoskiego :-) link do tematu
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=15062 Nawet ktoś napisał że jest duża poprawa, są fotki przed i po...
Ciekawe czy w takich sytuacjach pomaga
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

Post autor: orangina »

Mnie pomogło. Miałem takie objawy w okolicy 2 tyś. obrotów / min.
ODPOWIEDZ