Strona 2 z 2

Re: stukot w silniku

: 08 cze 2018, 22:42
autor: markfive
Nie widzę żadnego uzasadnienia dla stosowania jakiejkolwiek "przekładki" miedzy nakrętkami ( bo tak zrozumiałem Twoje pytanie).

W przypadku sprzęgła typu Borg&Beck - pre verto trzeba zwrócić uwagę na regulację ogranicznika powrotu dźwigni. Po montażu koła zamachowego z tarczą i dociskiem oraz pokrywy obudowy sprzęgła dociskamy ręką wałek z nakrętkami w kierunku sprzęgła aż do styku łożyska oporowego z płytką docisku i ustalamy luz między dźwignią a łbem śrubki regulacyjnej wkręconej w pokrywę ok 1 mm. Śrubkę kontrujemy w tej pozycji nakrętką.
Następnie przy pomocy dźwigni lub wyprzęgnika hydraulicznego wyłączamy sprzęgło ( wysprzęglamy do oporu). W tej pozycji podobnie jak w przypadku Verto duża nakrętka z kołnierzem powinna stykać się z obudową. W tej pozycji kontrujemy tą nakrętkę.

Dlaczego tak ?
Wyprzęgnik ( siłownik Borg& Beck ) ma sprężynę powrotną, która dąży do wciśnięcia tłoka całkowicie "do tyłu". Brak ogranicznika powrotu lub zła jego regulacja (zbyt duży luz) powoduje, że jednokrotne naciśniecie pedału sprzęgła nie powoduje wysunięcia tłoka siłownika na tyle by nastąpiło całkowite wysprzęglenie.