Strona 2 z 3
Re: Pomoc
: 18 lut 2019, 18:27
autor: marko92
chce przejść na gaźnik z tym że zabardzo nie wiem jak się do tego zabrać( chodzi mi o komputer i te wszystkie czujniki, nie mam pojęcia które są potrzebne a które nie) mam już gaźnik webera od Ciebie Flap, zbiornik paliwa i pompkę od Ciebie Lilek chyba nawet, aparat kupiłem nowy... a z trójnikiem byłoby o wiele łatwiej wrzucić gaźnik? gdzie konkretnie zamontować taki trójnik? przed samym gaźnikiem?
Ale najpierw chciałbym aby silnik normalnie pracował na wtrysku a później będę się próbował bawić w zmienianie.
Dzisiaj odkręciłem wtrysk, chciałem sprawdzić kolektor wydechowy, jest w porządku. Znalazłem tylko dziurawą rurkę zdj. nr.3
pogrzebałem trochę w necie i ustaliłem po nr silnika:
12H832....- innocenti Mini with simplex cam drive gears and 11 stud head
a z nr. VIN wychodzi : Rover Mini 1300 Cooper, High Compression Ratio 10:1.1, Manual LHD, Final Drive 3.21, Longbridge.
i tutaj mam pytanie o final drive? to jest oznaczenie jakie są przełożenia skrzyni?
Re: Pomoc
: 18 lut 2019, 20:04
autor: se7ven
Masz nieźle stuningowany silnik A serię na wtrysku. Gdzie to znalazłeś? Do gaźnika WEBER pompa z SPI zły pomysł nawet z trójnikiem.
Ten silnik w ogóle odpala?
Pytasz o przełożenia bez rozbierania skrzyni - tam może być wszystko!
Chaotyczne pytania jak do końca nie wiadomo co tam masz.
Re: Pomoc
: 18 lut 2019, 20:40
autor: flapjck1
Tabliczka silnika bym sie nie sugerowal, jak Piotr pisze, tam moze byc wszystko
Glowica przykrecona na 11 srub - to jest "ten wzmocniony"
Ale powiedzenie czegokolwiek wiecej to loteria
Re: Pomoc
: 18 lut 2019, 21:39
autor: marko92
silnik odpala, nawet jeździ dość żwawo, pracował normalnie z tym że dymi spod wtrysku/ kolektora? dlatego szukam co jest przyczyną, myślałem też o tym że przeciągnąłem gdzieś wydechem po progu (mam progi zwalniające dość ostre żeby wyjechać z osiedla) i się rozszczelniło coś przy kolektorze, po oględzinach wygląda wszystko raczej zdrowo, ale jutro to przesmaruje uszczelniaczem ognioodpornym i poskładam. a jesteście w stanie mi powiedzieć co to może być za czujnik w tej głowicy widoczny na zdjęciach? oraz co z tym kabelkiem? widać ewidetnie że coś było grzebane przy intalacji bo mam obok kolumny kierownicy dodatkowe bezpieczniki.
Re: Pomoc
: 18 lut 2019, 22:12
autor: flapjck1
W spi nie ma konwencjonalnego aparatu zapłonowego, jest coś co go przypomina ale pełni tylko funkcje rozdzielacza
Od biedy aparat zapłonowy może robic za rozdzielacz, i tak jest u Ciebie, dlatego te kabelek od przerywacza nie jest podłączony.
Czujnik który jest w głowicy to czujnik temperatury - ktoś to przerobił
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 01:09
autor: flapjck1
Aha - final drive ( FD) to przelozenie koncowe, kolko atakujace i talerz dyfra
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 01:11
autor: flapjck1
Ps: wrzuc fote silnika od tylu - innocenti 1300 mialo nietypowa odme przykrecana do plyty rozrzadu a nie obudowe zintegrowana z odma jak w "angielskich" silnikach
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 08:31
autor: lilek
Nieżle
Silnik wygląda obiecująco
, ale rzeczywiście ktoś zrobił cud przeróbkę
Ciekawe jak rozwiązana sprawa z czujnikiem prędkości obrotowej wału
i z kołem zamachowym
Skąd szczytuje wartości?
Może zmienione koło zamachowe i rozwiercona dziura w obudowie pod czujnik hala?
To wszystko trzeba by dobrze posprawdzać
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 08:45
autor: lilek
Z A serią i taką ilością przeróbek, jeśli nie miałeś wcześniej doświadczeń z budową silników, będzie Ci raczej ciężko żeby pracował ten silnik dobrze na wtrysku.
Na twoim miejscu, jeśli chcesz gaźnik, wywalał bym cały osprzęt do wtrysku i montował taki jaki oryginalnie w tym silniku powinien być czyli gaźnik SU, Weber czy cokolwiek tam masz
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 09:48
autor: flapjck1
Zeby pracowal na wtrysku to wystarczy tylko boczny dekiel i kolo zamachowe przelozyc
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 11:04
autor: lilek
No właśnie o tym mówię, no i nie ma możliwości zamocowania elektronicznego rozdzielacza od SPI do bloku A serii, stąd ta prowizoryczna rzeźba:-)
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 11:12
autor: flapjck1
Jest, tylko trzeba wiecej pracy wlozyc
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 13:01
autor: marko92
pare fotek w celu dalszej weryfikacji
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 13:01
autor: marko92
C.D
Re: Pomoc
: 19 lut 2019, 13:03
autor: marko92
C.D