Strona 2 z 3

Re: seria podstawowych pytań

: 21 maja 2020, 17:59
autor: hello
czy blacharkę miniaka robi się jakoś doraźnie/miejscowo, czy raczej tylko poprzez kompleksowy duży remont zakończony lakierowaniem całości? w sensie jak nie ma dziur na wylot, ale w szparach/zgięciach/łączeniach tu i tam porobiły się purchle pod lakierem?

konkretnie - pas przedni, krawędzie drzwi wewnętrzne, na dachu w rynience też lakier popękany więc pewnie pod spodem niespodzianka, ale najgorzej chyba w okolicach lewych drzwi bo tam cały lakier jest nierówny, jakby pod spodem coś się działo, przyciśnięcie punktowe spowodowało pęknięcie lakieru i pod spodem widać rdzę, więc zakładam, że jest zgnite na połowie długości. aktualnie od blacharki auto ma nalatane jakieś 6-7 lat z garażowaniem i bez używania zimą

Re: seria podstawowych pytań

: 21 maja 2020, 22:15
autor: flapjck1
wneka szyby - do roboty punktowo

laczenie progu z blotnikiem tyl - punktowo ale moze skonczyc sie wieksza rzeźbą

laczenie progu z blotnikiem - wieksza rzezba, jak ten rant jest skorodowany to trzeba zrobic reparaturke blotnika prawdopodobnie i reparaturke progu

plusy - ty masz chyba lakier akrylowy - mozesz lakierowac punktowo, nie musisz calosciowo, ze caly bok albo cos co jest czeste przy metalikach i perlach

Re: seria podstawowych pytań

: 22 maja 2020, 14:07
autor: hello
dzięki! czy macie jakichś polecanych blacharzy znających temat mini z łódzkiego lub okolic warszawy? żeby robili przyzwoicie, mieli rynkowe ceny i terminy szybsze niż klasyczne w tej branży "w tym roku to już nie dam rady" ;)

Re: seria podstawowych pytań

: 23 maja 2020, 06:47
autor: garazowiec
Pamiętaj że do dobrego blacharza takie terminy są normalne . Dobry blacharz na styku blach jak jest korozja to wytnie blachy i wstawi nowe a szybki i tani zagłaska rdze szczotką , zaszpachluje i za góra trzy lata masz temat od nowa. Może poczekaj do końca sezonu i oddaj samochód do blacharki na zime. Na zdjęciach poprawne wykonanie blacharki

Re: seria podstawowych pytań

: 20 cze 2020, 16:43
autor: hello
kolejne pytanie: czy jak mam prędkościomierz w MPH można go rozebrać i włożyć wkładkę KMH? https://www.minispares.com/product/Clas ... |Back%20to

czy sprzedaje to ktoś w Polsce, a najlepiej na sztuki (sam prędkościomierz)?

Re: seria podstawowych pytań

: 20 cze 2020, 22:32
autor: flapjck1
tarczki tak, ale zliczanie przebiegu nadal bedzie w milach

Re: seria podstawowych pytań

: 21 cze 2020, 16:50
autor: lilek
hello pisze:kolejne pytanie: czy jak mam prędkościomierz w MPH można go rozebrać i włożyć wkładkę KMH? https://www.minispares.com/product/Clas ... |Back%20to

czy sprzedaje to ktoś w Polsce, a najlepiej na sztuki (sam prędkościomierz)?
Jak chcesz cały licznik (potrójne zegary) "magnolia clocks" mam do sprzedania w cenie 700 pln

Re: seria podstawowych pytań

: 21 cze 2020, 17:04
autor: hello
nie, wszytko mam i nie przeszkadza mi że liczy w milach, ale wkładkę chcę wymienić bo KM/H są trochę nieczytelne na tej małej skali jednak

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 13:49
autor: hello
mam kolejny problem - tylko tym razem ciężko nazwać to pytaniem z tematyki mini, bardziej ogólnie z elektryki samochodowej (auto ma silnik Hondy i instalację - rzeźbę)

miniak po ok miesięcznym postoju przestał odpalać, nie kręci w ogóle rozrusznik (nie że słabo, w ogóle), coś jest jest tak z elektryką. bateria ma 3 miesiące i ostatnio miesiąc temu była pełna, auto stało ok. 1 miesiąca ze zdjętą klemą (klema była wsadzona między przewody spryskiwaczy, nie miała styku z żadnym metalem), światła świecą jasno, nie mierzyłem z multimetrem ale moim zdaniem napięcie jest zdrowe. poza tym na słabej baterii powinien próbować cokolwiek zakręcić rozrusznikiem, a nie kręci nic, zero, nawet za pierwszą próbą.

wcześniej przy ostatniej jeździe był problem z migaczami - nie działały, poprzedni właściciel mówił, że ten problem wynikał z tego, że wskutek wstrząsów luzowały się kostki, wystarczyło dopchnąć i było ok. teraz dopychanie nic nie daje.

objawy są takie:
- po podłączeniu baterii odpalają się awaryjne, mimo że przełącznik awaryjnych jest wyłączony. awaryjne migają ale nie ma w kabinie tego dźwięku klikania, jak przy normalnie włączonych awaryjnych
- po tym jak awaryjne skończą migać (kilkanaście sekund) wszystkie kierunkowskazy świecą się światłem ciągłym
- po przekręceniu zapłonu słychać pompę paliwa, ale po przekręceniu jest tylko dźwięk "kliknięcia" z tyłu auta i rozrusznik nie chodzi
- wygląda, że wszystko w kabinie działa: światła, radio

pytanie czy mogę próbować sam tu coś rzeźbić? wymienić jakieś bezpieczniki czy coś posprawdzać? auto stoi w hali podziemnej i samo z niej nie wyjedzie. załączam zdjęcie jak wygląda skrzynka umiejscowiona z tyłu pod kanapą

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 16:27
autor: lilek
Z twojego opisu wygląda na jakieś odcięcie zasilania rozrusznika np autoalarm? ?? Jeśli auto ma autoalarm to sprawdź bezpiecznik, jeśli nie ma to sprawdź najpierw czy prąd dochodzi do rozrusznika.

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 16:42
autor: hello
dzięki za odpowiedź. w schowku znalazłem taką centralkę jak w załączniku, ale sprzedający nie informował, że auto ma alarm/immobilizer czy inne zabezpieczenia, nie dostałem też żadnego pilota. spróbuję się dowiedzieć więcej

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 17:24
autor: flapjck1
o którym aucie rozmawiamy bo się zagubiłem już które ty w końcu masz?
może uderz z pytaniem do budowniczego?

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 17:51
autor: hello
aktualnie posiadam oba, ale Promotora jest wystawiony na sprzedaż. pytanie tyczy się auta z D serią, poprzedni właściciele twierdzą, że był jakiś alarm, ale dawno temu odpięty i aktualnie w aucie nie powinno być żadnego zabezpieczenia odcinającego zapłon

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 20:02
autor: flapjck1
d seria czyli po sylwiuszu? jak tak to dzwon do knyziaka, on wie najwiecej o tym aucie

Re: seria podstawowych pytań

: 19 sie 2020, 23:11
autor: hello
tak, to auto Sylwiusza i Piotra. ogólnie dzwoniłem dziś do obu poprzednich właścicieli jak również do Michała Knyziaka i niewiele z tego wniknęło:
- właściciele twierdzą, że auto nie ma żadnego alarmu/immobizera. owszem kiedyś miało, ale przez problemy został zdemontowany. zostałem naprowadzony na element pod maską (prawe zdjęcie), ale nie jest on w żaden sposób podłączony. sytuacja, która ma miejsce nie wydarzyła się u nich nigdy wcześniej, ja mam auto dosyć krótko bo od 3 mieś, a przez niezmieniony rozrząd użyłem je raptem kilka razy
- Michał Knyziak mówi, że nie on robił instalację elektryczną (robił ją ktoś w Płocku na zlecenie Promotora), dostałem numer ale nie dodzwoniłem się, auto było budowane 10 lat temu więc trudno też wymagać, żeby pamiętał co tam jest i jak ustawione

dalsze informacje:
- zmierzyłem baterię, jest pełna - 12.64 V
- podczas przekręcania kluczyka (zapłonu) słychać kliknięcie, to kliknięcie jest zlokalizowane na skrzynce na kostce z numerkiem 5 (ale jak się ją wyjmie to nadal coś klika tam gdzie była wpięta)
- podejrzany jest ten moduł w schowku, on czasem przy szybkim włożeniu/przekręceniu klucza potrafi pisnąć - nagrałem filmik, który to pokazuje: https://www.youtube.com/watch?v=gYB-CM5X2_o

zakładając, że auto ma alarm/immobilizer i nie mam informacji jak go dezaktywować, ani tym bardziej wiedzy z zakresu elektryki pojazdowej jak najlepiej to rozwiązać? laweta i do elektryka czy ściągnąć elektryka do hali garażowej? a może są jakieś rzeczy które mógłbym spróbować? odpinanie tej kostki w schowku nic nie zmieniło, będę wdzięczny za ew. sugestie