Strona 2 z 5

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 09:16
autor: markfive
W uzupełnieniu moich postów pokazuję przykład konwersji z bębnów na tarcze wykonanej w maju tego roku. Pompa dokładnie taka jaką masz w swoim samochodzie. Tarcze i zaciski AP dla 10 calowych kół. Po zmontowaniu przodu, regulacji tylnych hamulców i odpowietrzeniu uzyskałem "wysoki pedał" i dobrą skuteczność hamulców już w trakcie pierwszej próbnej jazdy na odcinku 10 km. Tarcze i klocki nowe. Z tyłu nowe bębny. Przypuszczam, że po przejechaniu około 200 km i ułożeniu / dopasowaniu się klocków i szczęk hamulce stały się jeszcze skuteczniejsze.

W Twoim przypadku przednie zaciski mają większą średnicę tłoczków. Układ jednak powinien działać (przy nieco niższym położeniu pedału hamulca).
Nie do końca więc twierdzenie, że Twoja pompa jest 100% sprawna, tylne szczęki prawidłowo wyregulowane a układ odpowietrzony jest dla mnie przekonywujące. Dlaczego proponuję wymianę pompy na GMC 227 ? Po pierwsze dlatego, że Twoja pompa była już naprawiana a więc nie ma pewności, że nie ma częściowo zużytej powierzchni roboczej. Po drugie nowa pompa dostosowana do obecnego układu będzie gwarancją, że nie jest powodem problemu.

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 10:39
autor: markfive
Kolejna informacja w temacie
Odnalazłem ilustrację z naprawy / regeneracji innej takiej pompy jaką robiłem w 2015 roku. Gdybyś chciał jeszcze drążyć temat swojej pompy, to istotna jest informacja, że pod nakrętką na "górze" pompy znajduje się "boczny" kanał a w nim tłoczek różnicowy blokujący to wyjście pompy na którym następuje spadek ciśnienia (np na skutek nieszczelności obwodu przedniego lub tylnego). Czujnik znajdujący się z boku służy do sygnalizacji takiej sytuacji przy pomocy obwodu lampki kontrolnej ( o ile jest podłączony do instalacji). Ważne jest więc by przy regeneracji pompy nie pominąć kontroli uszczelnień tego tłoczka i jego swobodnego ruchu w obu kierunkach.
Na mojej ilustracji nie ma tego tłoczka, są tylko główne elementy pompy, dlatego to konieczne wyjaśnienie.

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 13:33
autor: hillman
Pompa do wymiany... Marek ma rację. Nie ta średnica pompy. Proste. Po to wymyślni inną pompę , by działała... średnica pompy z stosunku do średnicy tłoczka. I inne tłoczki tył... Poczytaj specyfikacje. Co gdzie i ile.

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 16:41
autor: minimaniak
Jakby co mam w sklepie nową pompę :wink: GENUINE OE UK

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 18:38
autor: Kolpak
Dzięki Panowie.
A ta pompa za jedyne?

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 19:05
autor: minimaniak
Jedyne 530,-

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 20:20
autor: Kolpak
minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 20:25
autor: Kolpak
Jeszcze jedno zapomniałem wspomnieć.
Po wymianie na zaciski nie zmieniłem gumowych przewodów na nowe.
Powody były dwa: 1- te byłý praktycznie nowe, z tego roku. 2- uznałem że długość jest ok i nie ma potrzeby.
Czy to może mieć jakiś negatywný wpływ na działanie hamulcy?

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 21:11
autor: flapjck1
Jesli nie uszkodziles przewodu to nie

Ale ostatnio widzialem polroczny przewod ktory sie podpacal na zakuciu

Przewod jest poprawnie ulozony?

Re: Odpowietrzenie

: 07 wrz 2018, 22:39
autor: minimaniak
Kolpak pisze:
minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?
Polecana - GMC 227

Re: Odpowietrzenie

: 08 wrz 2018, 01:29
autor: Kolpak
flapjck1 pisze:Jesli nie uszkodziles przewodu to nie

Ale ostatnio widzialem polroczny przewod ktory sie podpacal na zakuciu

Przewod jest poprawnie ulozony?
Nie uszkodzilem na bank, nie miałem jak, zresztą cieklo by z niego, a jest sucho. Skręcone też nie są.

Re: Odpowietrzenie

: 08 wrz 2018, 01:32
autor: Kolpak
minimaniak pisze:
Kolpak pisze:
minimaniak pisze:Jedyne 530,-
Jakieś foto, nr częsci, żebym mógł zobaczyć którą to pompa?
Polecana - GMC 227
To nie jest ta sama co ja mam???

Re: Odpowietrzenie

: 08 wrz 2018, 07:37
autor: minimaniak
Jest to pompa, o której pisze Marek, wizualnie taka sama, myślę że może różnić się od Twojej bebechami. Pewnie zaraz Marek albo Flap się wypowiedzą :wink: modele od 80 do 89

Re: Odpowietrzenie

: 08 wrz 2018, 10:08
autor: markfive
Pompa GMC 227 różni się budową od GMC 167 tym że ma stopniowaną średnicę tłoków i nie ma bocznego kanału z tłoczkiem różnicowym.
Żeby było jasne, pompa stara którą masz to GMC 167 a ta którą oferuje Adam to GMC 227. Pompa GMC 227 pasuje do mocowania na belce przegrody. Różnica przyłączeń przewodów opisana była w jednym z moich poprzednich postów. Nie jest to problem bo przewód dolny można połączyć przez redukcję M12/ M10.
Pompa GMC 227 przeznaczona jest do modeli z tarczami z przodu 8,4 " i seryjnymi cylinderkami z tyłu (19,05mm). Obecnie jest zalecenie by pompy te montować również w zamian GMC 167 w starszych rocznikach z bębnami z przodu.

Wyjaśniłem już wszystko co było konieczne w tym temacie od strony technicznej.

Re: Odpowietrzenie

: 08 wrz 2018, 10:42
autor: Kolpak
markfive pisze:Pompa GMC 227 różni się budową od GMC 167 tym że ma stopniowaną średnicę tłoków i nie ma bocznego kanału z tłoczkiem różnicowym.
Żeby było jasne, pompa stara którą masz to GMC 167 a ta którą oferuje Adam to GMC 227. Pompa GMC 227 pasuje do mocowania na belce przegrody. Różnica przyłączeń przewodów opisana była w jednym z moich poprzednich postów. Nie jest to problem bo przewód dolny można połączyć przez redukcję M12/ M10.
Pompa GMC 227 przeznaczona jest do modeli z tarczami z przodu 8,4 " i seryjnymi cylinderkami z tyłu (19,05mm). Obecnie jest zalecenie by pompy te montować również w zamian GMC 167 w starszych rocznikach z bębnami z przodu.

Wyjaśniłem już wszystko co było konieczne w tym temacie od strony technicznej.
Nic dodać, nic ująć. Nie ma to jak konkretna wypowiedź fachowca :) Dziękuję!