Odpowietrzenie
Moderator: flapjck1
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Odpowietrzenie
Mam problem z hamulcami.
Jak pewnie kojarzycie niedawno zmieniłem hamulce P z bębnowych na tarczowe (nic więcej nie ruszyłem, A wcześniej wszystko działało super). Wszystko jest już złożone więc chciałem odpowiedzieć układ.
Niestety mimo, że teoretycznie każde koło i pompa jest odpowietrzenie, to hamulce nie ma. Dokładniej mówiąc tył jest super, ale hamulec wpada i przód prawie nie trzyma.
To jakiś std. problem czy może pompa za słaba do nacisków? Pompa stojąca.
Jak pewnie kojarzycie niedawno zmieniłem hamulce P z bębnowych na tarczowe (nic więcej nie ruszyłem, A wcześniej wszystko działało super). Wszystko jest już złożone więc chciałem odpowiedzieć układ.
Niestety mimo, że teoretycznie każde koło i pompa jest odpowietrzenie, to hamulce nie ma. Dokładniej mówiąc tył jest super, ale hamulec wpada i przód prawie nie trzyma.
To jakiś std. problem czy może pompa za słaba do nacisków? Pompa stojąca.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
A wyregulowales szczeki z tylu?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Ale tyłu w ogóle nie ruszyłem, tylko przód.
I wszystko było idealnie uregulowane, bo w tym roku były robione na nowo wszystkie hamulce.
Poza tym, jak wspomniałem tył hamuje bdb, ręczny też, tylko przóď nie. No i ten pedały..
I wszystko było idealnie uregulowane, bo w tym roku były robione na nowo wszystkie hamulce.
Poza tym, jak wspomniałem tył hamuje bdb, ręczny też, tylko przóď nie. No i ten pedały..
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Pompa moze pasc na jednej sekcji, masz u siebie korektor sily hamowania?
Pompe masz w ogole 2-u sekcyjna?
Pompe masz w ogole 2-u sekcyjna?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Pompka jak na foto.
Była wymienienia w tym roku, a przy tym czyszczona itp., więc działała bez zarzutu..
Była wymienienia w tym roku, a przy tym czyszczona itp., więc działała bez zarzutu..
- Załączniki
-
- 20180905_110016.jpg
- (54.51 KiB) Pobrany 368 razy
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Najświeższe informacje..
Należy zmienić cylinderki z tyłu na te o mniejszej średnicy.. Jak się domyślam pompa daje za małe ciśnienie przy tych cylinderkach.
Należy zmienić cylinderki z tyłu na te o mniejszej średnicy.. Jak się domyślam pompa daje za małe ciśnienie przy tych cylinderkach.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Nie do końca, normalnie tył po prostu za ostro hamuje, ale pedał powinien być wysoki.
Jak regulujesz szczęki z tylu?
Jak regulujesz szczęki z tylu?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Przypuszczam, że zamontowałeś zestaw hamulców tarczowych seryjny dla modeli z 12" kołami.
Wobec tego pompa którą masz jest nieodpowiednia do tego zestawu. Właściwa pompa to typ GMC 227 ze stopniowaną średnicą 19/ 17,8 mm. Przyłącza takiej pompy mają gwinty metryczne i różnią się średnicą. Góra M10 wyjście na przód, dół M12 wyjście na tył. Zmiana wprowadzona po to by nie zamienić przypadkowo obwodu przedniego z tylnym.
Średnicę tylnych cylinderków można zmniejszyć, ale nie jest to konieczne ( ma wpływ na zmniejszenie efektu blokowania tylnych hamulców i niewielki na zmniejszenie skoku pedału).
Informacja dla nie zgadzających się z moją teorią : Montowałem w kilku samochodach z pompą starszego typu (taka jak na Twoim zdjęciu) zestawy tarczowe z przodu w miejsce bębnów, ale były to zestawy dla kół 10 " z mniejszymi średnicami tłoczków. Dobrze to działa gdy dołoży się serwo (remote), natomiast bez serwa średnio chociaż nieco lepiej jak z bębnami.
Wobec tego pompa którą masz jest nieodpowiednia do tego zestawu. Właściwa pompa to typ GMC 227 ze stopniowaną średnicą 19/ 17,8 mm. Przyłącza takiej pompy mają gwinty metryczne i różnią się średnicą. Góra M10 wyjście na przód, dół M12 wyjście na tył. Zmiana wprowadzona po to by nie zamienić przypadkowo obwodu przedniego z tylnym.
Średnicę tylnych cylinderków można zmniejszyć, ale nie jest to konieczne ( ma wpływ na zmniejszenie efektu blokowania tylnych hamulców i niewielki na zmniejszenie skoku pedału).
Informacja dla nie zgadzających się z moją teorią : Montowałem w kilku samochodach z pompą starszego typu (taka jak na Twoim zdjęciu) zestawy tarczowe z przodu w miejsce bębnów, ale były to zestawy dla kół 10 " z mniejszymi średnicami tłoczków. Dobrze to działa gdy dołoży się serwo (remote), natomiast bez serwa średnio chociaż nieco lepiej jak z bębnami.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2018, 22:10 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
To moje zaciski (na końcu)
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 14ac#p1657
12" wchodzi, 10" chyba nie
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f ... 14ac#p1657
12" wchodzi, 10" chyba nie
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
NIE reguluję, bo jak już wspominałem w tym roku hamulce były robione, a przy tym wiadomo również regulacja, bo szczęki byly też nowe. Nie rozbieralem teraz tyłu, bo do końca wszystko działało bez zarzutu (I na tyle nadal działa).flapjck1 pisze:Nie do końca, normalnie tył po prostu za ostro hamuje, ale pedał powinien być wysoki.
Jak regulujesz szczęki z tylu?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Malo kto reguluje
A z tych co robia malo kto robi to poprawnie - dlatego pytam
A z tych co robia malo kto robi to poprawnie - dlatego pytam
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Było z tym trochę zabawy, ale zostały uregulowane, myślę że bardzo dobrze.
No i nie wiem...cylinderki, pompa?
Może jest ktoś, kto robił taką samą przekładkę i miał taki sam problem?
No i nie wiem...cylinderki, pompa?
Może jest ktoś, kto robił taką samą przekładkę i miał taki sam problem?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
Zakładając otymistycznie, że poprzednio wszystko działało jak piszesz "super" i nie wchodząc w kwestię pompy i średnicy tylnych cylinderków bo piszesz, że pompa jest na 100% dobra bo była robiona a tył nadal świetnie działa, to należało by sprawdzić :Kolpak pisze:...Niestety mimo, że teoretycznie każde koło i pompa jest odpowietrzenie, to hamulce nie ma. Dokładniej mówiąc tył jest super, ale hamulec wpada i przód prawie nie trzyma.
1. Czy tłoczki zacisków z przodu bez oporu wysuwają się do końca czyli dociskają klocki do tarcz tak by tarcza nie dało się obrócić. W tym celu na podniesionym przodzie i zdjętych kołach druga osoba musi naciskać pedał hamulca kilkakrotnie dotąd aż przestanie "rosnąć" i w teju pozycji trzymać.
2. Czy tarcze mają gładką powierzchnię z obu stron.
3. Czy klocki mają gładką prostą powierzchnię przylegania
4. Czy układ z przodu nie jest w dalszym ciągu zapowietrzony. Przy zapowietrzonym układzie pedał jest miękki i rośnie po kilkakrotnym naciśnięciu.
5. Podobny objaw braku twardości pedału może występować gdy klocki były wymieniane a tarcza jest nierówna. W tym przypadku pedał nie rośnie przy kolejnym naciskaniu.
6. Przy małym wydatku pompy ( a reszcie w 100% OK) pedał będzie zawsze twardy ale niski. Będzie również niski gdy szczęki z tyłu są zbyt oddalone od bębna ( za duży luz). Można zaciągnąć ręczny hamulec dla sprawdzenia czy wtedy pedał po dwukrotnym naciśnięciu będzie wyższy.
7. Elastyczne przewody zacisków przód. Czy są drożne ? . Stare przewody pochodzące jeszcze z lat 70/80 często są spuchnięte wewnątrz na skutek stosowania różnych płynów hamulcowych w czasie użytkowania.
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odpowietrzenie
Ad1. Wszystkie tłoczki i uszczelki z przodu są zupełnie nowe, sam składałem, wciskałem palcami, nie ma więc opcji, żeby były zapieczone. Co więcej, po tym gdy założyłem gotowe zaciski na tarcze przepompowałem hamulec I klocki doszły do tarczy (mimo, że było mało płynu, a układ nieodpowietrzony).
Tarcza jednak się obraca, bo nie ma takiego ścisku, a pedały nie rośnie, za to wpada do końca.
Ad2. Tarcze nie są nowe, ale przeszlifowane.. Nie są idealnie równe, więc NOWE klocki na pewno ich odpowiednio nie ściągają, ale przy takim hamulcu nie wyjdę na ulicę, bo je ukształtować do tarcz..
Ad3. Są zupełnie nowe.
Ad4. Uważam, że jest odpowietrzone. Po odkręceniu odpowietrznika od razu leje się płyn. Pedał j.w.
Ad5. Hmmm
Ad6. Pedał j.w. Szczęki ustawione bardzo blisko bębnów, nie trą, ale biorą od razu.
Ad7. Przewody również nowe.
Tarcza jednak się obraca, bo nie ma takiego ścisku, a pedały nie rośnie, za to wpada do końca.
Ad2. Tarcze nie są nowe, ale przeszlifowane.. Nie są idealnie równe, więc NOWE klocki na pewno ich odpowiednio nie ściągają, ale przy takim hamulcu nie wyjdę na ulicę, bo je ukształtować do tarcz..
Ad3. Są zupełnie nowe.
Ad4. Uważam, że jest odpowietrzone. Po odkręceniu odpowietrznika od razu leje się płyn. Pedał j.w.
Ad5. Hmmm
Ad6. Pedał j.w. Szczęki ustawione bardzo blisko bębnów, nie trą, ale biorą od razu.
Ad7. Przewody również nowe.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie
W tej sytuacji w/g mnie pozostaje tylko kwestia pompy. Wróć do mojej poprzedniej odpowiedzi i przeczytaj uważnie. Pompy zostały zmienione właśnie z powodu przejścia z bębnów na tarcze w modelach od 84" do 89". Jest więc to układ taki jaki jaki masz w tej chwili po przebudowie.
Nie twierdzę, że na Twojej pompie nie da się uzyskać dostatecznego rezultatu. Niestety układ taki nie gwarantuje bezpieczeństwa i nie jest zgodny ze specyfikacją fabryczną.
Nie twierdzę, że na Twojej pompie nie da się uzyskać dostatecznego rezultatu. Niestety układ taki nie gwarantuje bezpieczeństwa i nie jest zgodny ze specyfikacją fabryczną.