Cooper nierówna praca silnika

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy oraz wentylatora pompy wspomagania. Wentylator chłodnicy pierwszy bieg powinien Ci się włączyć przy około 105 st a drugi przy 112 st. Wentylator pompy wspomagania jak dobrze pamiętam równocześnie zaczyna pracować. Masz bardzo podobne objawy do mnie gdy przegrzewały mi się bezpieczniki i komputer walił błędami. Sprawdź sobie każdy bezpiecznik czy się nie nagrzewa oraz każdego wyciąg i jeśli ma czarne ślady po iskrzeniu wymień. Nie wiem który to bezpiecznik u Ciebie może być ale u mnie to był F2.
Gdańsk2019
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 19 maja 2019, 21:30
Posiadane auto: Mini Cooper R 50
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Gdańsk2019 »

Dzięki za sugestie, jutro sprawdzę bezpieczniki i dam znać.
Niestety bez podłączenia do kompa nie sprawdzę w którym momencie (przy jakiej temperaturze) zalącza się wentylator, prawda?
Pytanie trochę naiwne, ale gdzie jest wentylator pompy wspomagania? Sry, ale mam Mini od miesiąca.
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

U mnie wiatrak był zapieczony, nie było jakiegoś konkretnego błędu który by mnie naprowadził natomiast chyba przez niego przegrzewało bezpieczniki.

https://www.youtube.com/watch?v=tDL9AU1ThLk


https://www.youtube.com/watch?v=jjG28EEwoy4
Gdańsk2019
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 19 maja 2019, 21:30
Posiadane auto: Mini Cooper R 50
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Gdańsk2019 »

Bezpieczniki sprawdzone, żadnych śladów przegrzania. Przekaźniki też bez śladów przegrzania, ale jak sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny??
Jeżeli wentylator pompy wspomagania włącza się przy po osiągnięciu ponad 100'C to moim skromnym zdaniem działa, gdyż obecnie na zewnątrz temperatura to 35-40'C a autko bląd wyłapuje nawet po przejechaniu kilkuset metrów. Nie sądzę, że płyn chłodzący zdążył sie do takiej temperatury w tak krótkim okresie zagrzać!
Najczęściej błąd pojawia się na wolnych obrotach podczas zatrzymania np. na skrzyżowaniu ( przy wysokiej temp. na zewn.). Silnik wpada w nierówny tryb pracy, który po ruszeniu po 10-20 sek. zmienia się na poprawną pracę silnika. Zostaje tylko zapalona kontrolka Check Engine, nie mająca wpływu na kulturę pracy silnika. Nadmienię jeszcze raz, że autko przy niższej temp. zewn jeździ bez zarzutu!
Przepływomierz? Można go wyczyścić?
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Ok, jeśli wyeliminowałeś mój przypadek to możesz się skupić na tym jakie błędy komputer pokaże. Podpinałeś, skanowałeś jakie błędy?
Gdańsk2019
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 19 maja 2019, 21:30
Posiadane auto: Mini Cooper R 50
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Gdańsk2019 »

Po zakupie auta pokazał błąd w pamięci komputera P0302 wypadanie zapłonu na 2 cylindrze oraz P0138 sonda Lambda (mechanik twierdził, że może wynikać z tego pierwszego błędu). Auto potrafiło jeżdzić po kilkaset kilometrów beż żadnego problemu. Wymieniłem w międzyczasie świece, kable WN, cewkę, pompę wody, pasek PK, olej i filtr oleju, powietrza i kabinowy. I ponownie po kilku dniach wpadł w tryb nierównej pracy na kilkanaście sekund. Podjechałem na warsztat i po podłączeniu do kompa pokazał tylko błąd P0302. Od tego czasu przejechałem ok 2000 km a silnik pracował nieregularnie po 500 km, następnie po kolejnych 600 km i po 450 km. A następnie kilka dni z rzędu wyjeżdzając ok. południa wpadał od razu w ten nierówny tryb pracy. Wtedy zwróciłem uwagę, że ma to związek z wysokimi temperaturami na zewn. Jak były ostatnio +35-40"C! Zauważyłem, co opisałem wcześniej, że ma to miejsce podczas stania na światłach na skrzyzowaniu lub w korku a nie podczas jazdy. Jednego popołudnia była burza i padało więc następnego dnia było zdecydowanie chłodniej tak 25"C i wyjeżdzając Mini nie wpadł w nierówną pracę.
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Gdańsk2019
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 19 maja 2019, 21:30
Posiadane auto: Mini Cooper R 50
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Gdańsk2019 »

Dzięki Mr.Do ale to zbyt trudne dla mnie. Nie jestem mechanikiem, nie znam dobrze angielskiego i czytam z Google. Jedyna wskazówka którą zrozumiałem to wymiana czujnika Map czyli ciśnienia w dolocie? Szybko wygooglowałem, że ma on zintegrowany czujnik temperatury(oczywiście w dolocie). Jeśli dobrze rozumiem, może on mieć jakąś ścieżkę wewn. uszkodzoną i dawać fałszywy odczyt np. przy wysokiej temp do kompa? Czy da się go wymienić samodzielnie? Widzę w aucie, że ma 2 śruby na Torxa, ale jest bardzo ciasno i nie wiem czy wyjdzie bez problemu. Ktoś wymieniał sam?
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Jest tam wiele potencjalnych przyczyn.
Awatar użytkownika
pionajelen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 130
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: pionajelen »

Mr.Do pisze:Sprawdź działanie wentylatora chłodnicy oraz wentylatora pompy wspomagania. Wentylator chłodnicy pierwszy bieg powinien Ci się włączyć przy około 105 st a drugi przy 112 st.
Czy pierwszy bieg wentylatora jest slyszalny na zewnatrz? Bo mi przy 105 st strasznie zaczyna wyc. To nie wyobrazam sobie jak glosny jest ten drugi bieg. Chyba, ze cos mi sie zepsulo i przy 105 st zalacza sie drugi bieg od razu.
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Do sprawdzenia przekaźnik pierwszego biegu, możesz zamienić miejscami z tym od drugiego. Sprawdź czy wtyczka jest dobrze zamontowana(mi się zdarzyło zapiąć odwrotnie). Jak to wszystko sprawne to pozostaje rezystor dmuchawy który jest zamontowany w obudowie chłodnicy.
Awatar użytkownika
pionajelen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 130
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: pionajelen »

W ktorym miejscu jest ten przekaznik? Bo rezystor to wiem gdzie jest :)
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Mr.Do »

Przekaźniki znajdują pod maską obok filtra. Sprawdzasz działanie przekaźnika R3
Załączniki
opis bezpieczników.jpg
(69.11 KiB) Pobrany 307 razy
bezpieczniki.jpg
(88.8 KiB) Pobrany 307 razy
Gdańsk2019
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 19 maja 2019, 21:30
Posiadane auto: Mini Cooper R 50
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Gdańsk2019 »

Chciałem się przypomnieć z problemem. Wróciły wysokie temperatury i Mini podczas stania na światłach wpada czasem w nierówna prace silnika. Objawy opisałem wcześniej, ale zauważyłęm jedną prawidłowość. Jeśli stojąc na skrzyżowaniu dodam trochę gazu (tak do min. 1000 obr/min lub więcej) autko nie wyłapuje błędu. Błąd pojawia się przy pracy silnika na biegu jałowym przy obrotach 800/min. Jakieś sugestie?
Szubek
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:20
Posiadane auto: Mini Cooper R50
Lokalizacja: Łódź

Re: Cooper nierówna praca silnika

Post autor: Szubek »

A sprawdziłeś w końcu tę kompresję?
ODPOWIEDZ