Strona 2 z 5
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 17:00
autor: rogal
korbowodów metrycznymi nie ruszysz
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 18:38
autor: flapjck1
trzeba miec 12tke 12nastokatna
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 19:35
autor: rogal
ja tam mam 1/2 cala 12 katną
pasuje jak z fabryki. Klucze calowe to dobra inwestycja w Mini
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 20:16
autor: Saint
E tam Rogal, dobra żabka daje rade
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 21:22
autor: Sadam
dlatego pytałem czy rozkręcic czy odkręcić
ja tam pamiętam, że na etapie odkręcania skrzyni od bloku wprawdzie obyło się bez calowych, ale nie było łatwo i przyjemnie
Re: Silnik A/A+ ??
: 19 paź 2007, 21:47
autor: monsterk
flapjck1 pisze:trzeba miec 12tke 12nastokatna
w 1300 to 13 12kątną
Re: Silnik A/A+ ??
: 21 paź 2007, 17:39
autor: benedykt
Panowie, (i Panie?).
Jak to cholerstwo odkręcić.?
pozostało mi odłączyć od silnika koła-półośki?
i od skrzyni biegów te pręty (znowu nie wiem jak to się nazywa)
od lewarka.
Zdjęcia załączam.
proszę o pomoc bo mech. nie jestem, robie to dla fanu:)
Re: Silnik A/A+ ??
: 21 paź 2007, 17:48
autor: Saint
Przy wybieraku skrzyni biegów kołki wybijasz (generalnie wystarczy wybić jeden by odłączyć ciągna), jeżeli chodzi o półosie, to ściągasz gumowe osłony, ściągasz zwrotnice z górnego lub dolnego wachacza i koniec półosi wyłazi prawie że sam (z tego co pamietam, jak się pomyliłem, to ściagnać z obydwóch wachaczy).
Re: Silnik A/A+ ??
: 21 paź 2007, 22:27
autor: benedykt
ciągna - właaśnie, tak to się nazywało, dzieki.
z półosi już odgiąłem osłony, ale szczerze to nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać (inna sprawa, że sie nie przyglądnąłem za długo) możesz mi jeszcze powiedzieć co masz na myśli pisząc "ściągasz zwrotnice", jak to się robi? nie widziałem tam żadnej nakrętki czy coś...
ale i tak chyba jutro pojade do garażu i spróbuje coś tam wykombinować
)
a masz jakiś wypróbowany sposób na przymocowanie wyciągarki do silnika?
(moja wyciągarka ma zwykły hak, więc nie wiem, trzeba będzie kupić jakiś
łańcuch lub jakieś pasy i jakoś przyczepić to do silnika....)
Re: Silnik A/A+ ??
: 21 paź 2007, 23:07
autor: Saint
Przy zwrotnicach ściągasz końcówki drążków kierowniczych i górne sworznie z górnych wachaczy, a same zwrotnice odginasz na zewnątrz, powinny wyjść wtedy półośki. Sam silnik możesz dźwigać na pasach, tylko zabezpieczyć dobrze obydwa końce by się nie wysunął pas.
Re: Silnik A/A+ ??
: 22 paź 2007, 00:59
autor: Sadam
pasy to zbyt bezpieczne nie są, ja używałem dwóch łańcuchów (do kupienia w każdym markecie budowlanym) i dodatkowo, a może przede wszystki balancer, który pozwala równomiernie silnik podnosić bez przechyłów w lewo czy prawo, lub też taki przechyl wywołać w miare potrzeby
Re: Silnik A/A+ ??
: 22 paź 2007, 12:45
autor: minimaniak
półośki wybij za wewnętrzny przegub - tylko wcześniej olej spuść
Re: Silnik A/A+ ??
: 22 paź 2007, 14:25
autor: magic
oj tak olej obowiązkowo trzeba spuścić
Krzysztof
Re: Silnik A/A+ ??
: 22 paź 2007, 15:05
autor: benedykt
olej już dawno spuszczony, teraz tylko nie wiem co z nim zrobić....
należę do ludzi lekko pro ekologicznych i nie wyleje tego do rzeki.
Re: Silnik A/A+ ??
: 22 paź 2007, 15:29
autor: Sadam
ja też dlatego mam pod domem kilka baniakówjak znajdziesz sposób utylizacji we wro to daj znać;)