Strona 2 z 4

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 19:02
autor: flapjck1
nie poradzisz sobie sam raczej

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 19:19
autor: Chris11
Potwierdzam... Jeśli nigdy tego nie robiłeś i się na tym nie znasz, to raczej bardziej go uszkodzisz niż naprawisz.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 21:55
autor: Lukas
Hmm. Raczej nie motywujecie Panowie za bardzo adeptów mechaniki :) Jak nie spróbuję to się nigdy nie nauczę. Wygrzebie w necie jakieś manuale, na YouTube coś też pewnie znajdę na ten temat i chyba spróbuję. Uczulcie mnie tylko co tam jest najdelikatniejsze, co można łatwo uszkodzić, żebym tego nie ruszał :) Tylko plisss, nie piszcie "gaźnik" :lol: .

Pewnie przerabialiście ten temat sami i macie doświadczenie, może jakieś zdjęcia z tej operacji, może coś możecie podpowiedzieć lub wskazać stronę w necie?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 19 sty 2013, 07:00
autor: se7ven
Masz odpowiednie narzędzia np. do regeneracji osi przepustnicy?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 19 sty 2013, 10:56
autor: markfive
Lukas pisze:Hmm. Raczej nie motywujecie Panowie za bardzo adeptów mechaniki :) Jak nie spróbuję to się nigdy nie nauczę. ...
...Pewnie przerabialiście ten temat sami i macie doświadczenie, może jakieś zdjęcia z tej operacji, może coś możecie podpowiedzieć lub wskazać stronę w necie?
Kilka podstawowych informacji znajdziesz na mojej stronie : Budowa i obsługa gaźnika HS4
Ilustracje i opis

Re: Regulacja obrotow silnika

: 19 sty 2013, 18:23
autor: Lukas
Kilka podstawowych informacji znajdziesz na mojej stronie : Budowa i obsługa gaźnika HS4 Ilustracje i opis
Dziękuję Marek. Stronę znam, sporo na niej czasu spędziłem. Piszesz w sposób, który pomaga mi zrozumieć sporo tematów.
Masz odpowiednie narzędzia np. do regeneracji osi przepustnicy?
Pewnie nie wszystkie, nawet nie wiem jakie specjalne narzędzia powinienem mieć. Mam zamiar kupić kit serwisowy do tego gaźnika i zgodnie z instrukcją wymienić to co jest w tym zestawie. Jeśli gdzieś utknę, napiszę na forum, na pewno pomożecie. Jeśli utknę na amen to spakuję części i pojadę do kogoś kto się na tym dobrze zna po pomoc. Wymiana kilku uszczelek i zaworków to nie taki straszny wyczyn. Oś przepustnicy jest chyba w tym zestawie serwisowym, prawda?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 19 sty 2013, 18:51
autor: se7ven
Oś jest ale rozwiertaków nie ma więc tak prosto tego nie zmienisz.
Ja bym się mocno zastanowił nad regeneracją gaźnika bo jak dobrze poszukasz to za cenę części kupisz nowy kompletny HS4 bo jest ich dużo.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 21 sty 2013, 11:44
autor: Lukas
Sam już nie wiem. Znalazłem firmę regenerującą gaźniki w mojej okolicy. Regeneracja kosztuje 300 pln + części. Oni zrobią to na pewno lepiej niż ja. Może ja zacznę od czegoś prostszego...

W ramach regeneracji robią to: gaźnik jest rozbierany na najdrobniejsze elementy, wyczyszczony, przedmuchane kanały.. uszczelniona zostaje oś przepustnicy (tulejki metalowo-teflonowe), wymienione na nowe uszczelki, zaworek, przepony (uszczelnienie aby nie dostawało się do gaźnika "lewe" powietrze)

Znacie tą firmę? - http://eter-mot.com/Eter-Mot

Re: Regulacja obrotow silnika

: 21 sty 2013, 12:32
autor: flapjck1
ja znam, ale SU bym im nie oddal

Re: Regulacja obrotow silnika

: 21 sty 2013, 12:39
autor: Lukas
A jakieś uzasadnienie tej opinii? Źle robią? Kradną? Przeklinają? :razz:
Może znasz inną firmę godną polecenia?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 21 sty 2013, 12:57
autor: flapjck1
bylem u nich wiele razy po graty do webera czy dellorto, ogladalem zreanimowane przez nich HS-y podwojne, mimo regeneracji, to co najwazniejsze, czyli przepustnica ( oska ) miala luzy

odnosnie twojego wczesniejszego wpisu:

w SU HS nie stosuje sie tulejek teflonowo - metalowych czy innych uszczelniaczy

zastaw naprawczy to tulejki z brazu ktore trzeba wcisnac w odpowiednio powiekszone wczesniej otwory i nastepnie obrobic je do potrzebnego rozmiaru ( oski )

pic polega na tym ze trzeba wiedziec na jakie luzy mozna sobie pozwolic - za male spowoduja zacieranie sie i zawieszanie przepustnicy, za duze natomiast nie zlikwiduja klopotow, czyli przedmuchow po osce i jej ruchu promieniowego

Re: Regulacja obrotow silnika

: 21 sty 2013, 15:02
autor: Lukas
Rozumiem. Czyli niby robią, ale bez przykładania się... No i co tu teraz zrobić?
odnosnie twojego wczesniejszego wpisu
To fragment maila od nich, tak określili zakres prac i podali linki do części

Zestaw naprawczy
Tulejki

Re: Regulacja obrotow silnika

: 22 sty 2013, 01:34
autor: gawa
Naprawa i regulacja gaźników samochodowyc
Wiesław Pietrzyk
Warszawa
Szarych Szeregów 1
tel. 226326951
godz. 7-16

Ile biorą nie wiem.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 22 sty 2013, 10:06
autor: flapjck1
ci to dopiero sa giganci

Re: Regulacja obrotow silnika

: 22 sty 2013, 10:46
autor: Lukas
Flap, pan Pietrzyk też nie? Ty pewnie robisz sobie sam, prawda? Jest gdzieś w Warszawie albo okolicy gaźnikowiec godny polecenia Twoim zdaniem?