Strona 2 z 2

Re: Regulacja gaźnika HS4

: 29 wrz 2009, 18:55
autor: Jerzy
Wyżarzyć świece to za mało, należy:
złapać robaczka świętojańskiego, udać się z nim o północy na rozstaje dróg, musi tam być krzyż na który wchodzimy, jak już jesteśmy na górze, czekamy na północ, wypuszczamy robaczka, i łapiemy na niego nietoperza. Schodzimy z nietoperzem, odpalamy silnik, wkładamy myszolota w gaźnik i przegazowujemy aż się woda w chłodnicy zagotuje - i gotowe! Mini od tej pory jeździ 200 i pali 2 litry.

Ale to dostępne tylko dla wielkich mechaniorów, zwykli ludzie wierzą w gusła i stosują jakieś inne metody:
- kupują nowe świece i nie psują ich przez przegrzanie palnikiem
- regulują zapłon z użyciem lampy stroboskopowej
- regulują zapłon na czterogazowym analizatorze spalin
- w razie potrzeby wymieniają idlicę czy inny uszkodzony element, a nawet cały gaźnik !!! na sprawny
ale potem ich auto ledwie przekracza 150 km/h, i pali 5-7 l/100km

Re: Regulacja gaźnika HS4

: 06 paź 2009, 11:23
autor: Beny
Jerzy pisze:Wyżarzyć świece to za mało, należy:
złapać robaczka świętojańskiego, udać się z nim o północy na rozstaje dróg, musi tam być krzyż na który wchodzimy, jak już jesteśmy na górze, czekamy na północ, wypuszczamy robaczka, i łapiemy na niego nietoperza. Schodzimy z nietoperzem, odpalamy silnik, wkładamy myszolota w gaźnik i przegazowujemy aż się woda w chłodnicy zagotuje - i gotowe! Mini od tej pory jeździ 200 i pali 2 litry.

Ale to dostępne tylko dla wielkich mechaniorów, zwykli ludzie wierzą w gusła i stosują jakieś inne metody:
- kupują nowe świece i nie psują ich przez przegrzanie palnikiem
- regulują zapłon z użyciem lampy stroboskopowej
- regulują zapłon na czterogazowym analizatorze spalin
- w razie potrzeby wymieniają idlicę czy inny uszkodzony element, a nawet cały gaźnik !!! na sprawny
ale potem ich auto ledwie przekracza 150 km/h, i pali 5-7 l/100km
takie poczucie humoru to coś wspaniałego, jerzy szacun :lol:

Re: Regulacja gaźnika HS4

: 07 paź 2009, 09:23
autor: rogal
kolega Jerzy to z niejednego tłoka już nagar skrobał :)

Re: Regulacja gaźnika HS4

: 09 paź 2009, 10:27
autor: kamini
A tak przy okazji to jakie świece najlepiej i jaka przerwa na świecach? U mnie mam NGK jednoeltrodowe, ale nie pamietam jaka przerwa. A po ostatnich regulacjach osadziłą sie taka gruba szara szlaka, to mieszanka chyba za uboga tak?
Mini 998cc

Re: Regulacja gaźnika HS4

: 09 paź 2009, 22:04
autor: kamini
Z tego co ja się orientuje to sposób na regulacje był taki żeby wkręcić mosięzną śrubę na równo z ganizdem a potem wykręcić dwa i pół obrotu ale mój samochód tak nei chce jechać dopiero jedzie na 4,5 ale i tak słabo a gaźnik nowy SU i od razu po zamontowaniu od nowości tak było

a sposób opisany poniżej nie działa u mnie ile by sie nie wzbogacało mieszanki to nie zaczyna czkać czy zamulać:
flapjck1 pisze:w lewo zubazasz w prawo wzbogacasz
utrzymujesz obroty na poziomie 1500-2500 rpm
zubazasz mieszanke az auto zacznie gasnac/lub zacznei nierowno chodzic ( ale patrz pkt wyzej ) od tego momentu wzbogacasz mieszanke az silnik zacznie rowno pracowac
wzbogacasz ja tak dlugo az znowu motor zacznie czkac lub mulic sie
wtedy cofasz srube regulacyjna o mniej wiecej 1/4 obrotu