Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
ja pierdacze! nie dosc ze zyje to jeszcze sie udziela i o remoncie krzyczy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
No co, lepiej późno niż wcale, jak powiedział facet, który spóźnił się do kibla
- cjango
- Klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 06 maja 2009, 16:38
- Posiadane auto: 95' 1.3SPI PDM
- Lokalizacja: CK
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
humin pisze:możesz wyremontować silnik i to w serii bez podręcania
humin, przecież nie każdy musi modyfikować swój silnik, a ponadto może być w dobrym stanie.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
a co masz na myśli w dobrym stanie?
podstawowego remont/przeglądu silnika i skrzyni też nie załatwisz za drobne
proponuję usiąść z kartką i policzyć a gwarantuję otworzenie oczu bo każdy by chciał wszystko zrobić za darmo a tak się niestety nie da
podstawowego remont/przeglądu silnika i skrzyni też nie załatwisz za drobne
proponuję usiąść z kartką i policzyć a gwarantuję otworzenie oczu bo każdy by chciał wszystko zrobić za darmo a tak się niestety nie da
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
ale niema co przekonywać
pamietam jak mi za remont silnika 4700 wychodziło ( fakt ze to seria nie była) i wszystko we własnym zakresie
pamietam jak mi za remont silnika 4700 wychodziło ( fakt ze to seria nie była) i wszystko we własnym zakresie
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
Witam ponownie!
Dzisiaj zamówione części:
*tylna pod-rama oraz polibusze (komplet)
*panele naprawcze A
*progi wewnętrzne oraz profil stopnia drzwi
*bębny i okładziny
*tarcze i klocki
i jakieś pierdoły
CCB100130
GRH245
GRH240
9403 (2Pcs.)
SPDSP675L
SPDSP450E
SPDSP651
GBS834MIN
GDB106(2Pcs.)
AJM601
08-01-275
08-01-062
08-01-063
08-01-030
08-01-031
21A1902(2Pcs.)
GBD90806KIT
GUG705923GM
Koszt całkowity razem z wysyłką
1800PLN
Auto jest juz rozebrane do robót blacharskich i stoi na kołach
na przyczepie i jest gotowe do transportu na warsztat blacharski
-Wstępna ocena układu hamulcowego:
Prawie cały układ do odbudowy, linki ręcznego, przewody hamulcowe, bębny, tarcze.
(Servo było kiedyś wymieniane, świadczy o tym opis markerem na wsporniku)
-Elektryka
Stan dobry, jednak ktoś już grzebał dokładając immobiliser, i ogólny bałagan
-Sprzęgło
Stan nieznany (przed rozbiórką wszystko działało) przy próbnym odpaleniu silnika na podestach wszystkie biegi "wchodziły" po uprzednim odpowietrzeniu układu
-Silnik
Przebieg 43000 mil, głowica oryginalna, prawdopodobnie silnik "nie grzebany" osprzęt silnika oryginalny z 1986. Blok koloru żółtego pokrywa zaworów czarna (malowana)
-Zawieszenie i ukł. kier.
Tylna rama do wymiany (skorodowana) amortyzatory "nie trzymają", reszta wygląda OK
(nie ma luzów) łożyska niepozacierane
-Blacharka
Ruda w normalnych miejscach, progi, panele A, podłoga bagażnika,
mocowania tylnej ramy, ramka przedniej i tylnej szyby, podłoga przód,
niewielka korozja na masce i klapie bagażnika.
Poszycie drzwi, nadkola przód i tył zdrowe, podłoga tył i wnętrze zdrowe.
Wygląda na to że jest to pierwszy remont blacharski ze względu na obecność oryginalnej
masy bitumicznej na elementach podłogowych(ale mogę się mylić)
zdjęcia wkrótce
Pozdrawiam!
Dzisiaj zamówione części:
*tylna pod-rama oraz polibusze (komplet)
*panele naprawcze A
*progi wewnętrzne oraz profil stopnia drzwi
*bębny i okładziny
*tarcze i klocki
i jakieś pierdoły
CCB100130
GRH245
GRH240
9403 (2Pcs.)
SPDSP675L
SPDSP450E
SPDSP651
GBS834MIN
GDB106(2Pcs.)
AJM601
08-01-275
08-01-062
08-01-063
08-01-030
08-01-031
21A1902(2Pcs.)
GBD90806KIT
GUG705923GM
Koszt całkowity razem z wysyłką
1800PLN
Auto jest juz rozebrane do robót blacharskich i stoi na kołach
na przyczepie i jest gotowe do transportu na warsztat blacharski
-Wstępna ocena układu hamulcowego:
Prawie cały układ do odbudowy, linki ręcznego, przewody hamulcowe, bębny, tarcze.
(Servo było kiedyś wymieniane, świadczy o tym opis markerem na wsporniku)
-Elektryka
Stan dobry, jednak ktoś już grzebał dokładając immobiliser, i ogólny bałagan
-Sprzęgło
Stan nieznany (przed rozbiórką wszystko działało) przy próbnym odpaleniu silnika na podestach wszystkie biegi "wchodziły" po uprzednim odpowietrzeniu układu
-Silnik
Przebieg 43000 mil, głowica oryginalna, prawdopodobnie silnik "nie grzebany" osprzęt silnika oryginalny z 1986. Blok koloru żółtego pokrywa zaworów czarna (malowana)
-Zawieszenie i ukł. kier.
Tylna rama do wymiany (skorodowana) amortyzatory "nie trzymają", reszta wygląda OK
(nie ma luzów) łożyska niepozacierane
-Blacharka
Ruda w normalnych miejscach, progi, panele A, podłoga bagażnika,
mocowania tylnej ramy, ramka przedniej i tylnej szyby, podłoga przód,
niewielka korozja na masce i klapie bagażnika.
Poszycie drzwi, nadkola przód i tył zdrowe, podłoga tył i wnętrze zdrowe.
Wygląda na to że jest to pierwszy remont blacharski ze względu na obecność oryginalnej
masy bitumicznej na elementach podłogowych(ale mogę się mylić)
zdjęcia wkrótce
Pozdrawiam!
- cjango
- Klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 06 maja 2009, 16:38
- Posiadane auto: 95' 1.3SPI PDM
- Lokalizacja: CK
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
chodzi mi o to, że jeżeli kompresję trzyma, oleju nie bierze więcej niż powinien i moc też zbliżona do serii to po co rozbierać i pakować się w dodatkowe koszty? to samo jeśli chodzi o skrzynię.
Ja tak miałem ze swoim, pojechałem do markfive'a bo synchronizator drugiego biegu padł. Chciałem od razu zrobić też silnik, ale mi odradził. Minęło prawie 5 lat i wszystko gra (chodzi mi o silnik i skrzynię bo inne rzeczy to zupełnie inna historia )
Ja tak miałem ze swoim, pojechałem do markfive'a bo synchronizator drugiego biegu padł. Chciałem od razu zrobić też silnik, ale mi odradził. Minęło prawie 5 lat i wszystko gra (chodzi mi o silnik i skrzynię bo inne rzeczy to zupełnie inna historia )
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
cjango pisze:chodzi mi o to, że jeżeli kompresję trzyma, oleju nie bierze więcej niż powinien i moc też zbliżona do serii to po co rozbierać i pakować się w dodatkowe koszty? to samo jeśli chodzi o skrzynię.
Ja tak miałem ze swoim, pojechałem do markfive'a bo synchronizator drugiego biegu padł. Chciałem od razu zrobić też silnik, ale mi odradził. Minęło prawie 5 lat i wszystko gra (chodzi mi o silnik i skrzynię bo inne rzeczy to zupełnie inna historia )
a ile zrobiłeś od tego czasu kilometrów?
- cjango
- Klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 06 maja 2009, 16:38
- Posiadane auto: 95' 1.3SPI PDM
- Lokalizacja: CK
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
zastanowiłem się i muszę sprostować, mianowicie remont był w maju 2007 czyli 4 lata. Od tej pory przejechałem ok. 35tyś km
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
czytając całą dyskusję, pomyliliśmy dwa pojęcia:
1. remont
2. odbudowa
więc,
1. remont za 5.000 można zrobić, wystarczy okreslić najważniejsze elementy, które wymagają naprawy i dopasować naprawę do możliwości finansowych
2. odbudowy (rozkręcenie do ostatniej śrubki i złożenie spowrotem) za te pieniądze nie da się zrobić, bo 5.000 to pewnie na blacharkę z malowaniem auta nie starczy
POWODZENIA!
1. remont
2. odbudowa
więc,
1. remont za 5.000 można zrobić, wystarczy okreslić najważniejsze elementy, które wymagają naprawy i dopasować naprawę do możliwości finansowych
2. odbudowy (rozkręcenie do ostatniej śrubki i złożenie spowrotem) za te pieniądze nie da się zrobić, bo 5.000 to pewnie na blacharkę z malowaniem auta nie starczy
POWODZENIA!
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
1986ChelseaRHD pisze:Postawiłem za cel odnowienie miniaka od w zasadzie podstaw za cenę nie większą niż 5000PLN
Budżet jest na ręku, zdjęcia pojawią się wkrótce.
ekhm
jak to interpretowac?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
od podstaw znaczy się, że od gołej blachy przez tapicerkę do chromów na wycieraczkach i wlewie paliwa
∞
∞
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
cjango pisze:zastanowiłem się i muszę sprostować, mianowicie remont był w maju 2007 czyli 4 lata. Od tej pory przejechałem ok. 35tyś km
jeśli tak jak piszesz silnik był sprawdzany i kompresję trzymał, nie palił za dużo oleju to rzeczywiście nie trzeba było go rozbierać i remontować, tym bardziej że jeszcze tyle km zrobiłeś
w okolicach 100tys km silnik miniaka w zasadzie nadaje się do remontu, może u Ciebie ta zasada się nie sprawdziła i miałeś szczęście
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
1986ChelseaRHD pisze:od podstaw znaczy się, że od gołej blachy przez tapicerkę do chromów na wycieraczkach i wlewie paliwa
∞
wydałeś 1800pln, czyli zostaje Ci 3200pln i zostają prace blacharskie, lakiernicze, mechaniczne, uzbrojeniowe
do tego pewnie kolejne zakupy części których nie przewidziałeś że są do wymiany
dalej uważasz że jesteś w stanie zmieścić się w tym budżecie?
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: Przygotowanie MINI do remontu kapitalnego
Nie znam sie za bardzo ale...mnie sam lakier ok.4000 koła kosztował(o ile dobrze pamiętam ) 6 lat prawie mineło od tego czasu... a lakier ten sam(oczywiscie poprzedzony blacharką ,której nie liczę ,i z" tysiacem" innych spraw które i tak pewnie wyjdą w "praniu" )ale życze powodzenia i zeby chęci nie zabrakło ,bo miec chęci to połowa sukcesu(szczególnie w miniaku)