Przyrost mocy po wykonaniu prostych czynności takie jak filtr powietrza/airbox/CAI plus świece powinny dać przyrost mocy po programie na poziomie 120-125km przy ZDROWEJ SERII... Obadaliśmy temat modyfikowania głowicy i doszliśmy do wniosku, że lepiej by już było założyć górę silnika od S i ew., to uturbiać... To jest silnik N/A i np. źle dobrany wydech lub źle zrobiony dolot tylko pogorszy osiągi a nawet może uszkodzić to i owo...
Tak więc dochodząc do wniosków. Co zrobić, żeby Mini jechało lepiej?
- filtr powietrza np. K&N (dla tych co pytają o dźwięk, nie jest to stożek jednak coś daje, na pewno ma delikatniejszy basowy pomruk silniczek)
- nowe świece , przewody w razie konieczności
- program od coopera plus odpowiednie wzmocnienie mapki pod KONKRETNY SAMOCHÓD. Każde auto będzie inaczej się zachowywać na tej samej mapce, jedno wypluje 118km a drugie 122. Tak więc należy indywidualnie dobrać mapkę.
Większe modyfikacje takie jak wydech, pełny dolot, obróbka głowicy itd to są koszta bardzo wysokie i w tym przypadku nieopłacalne! Lepiej faktycznie dołożyć te pieniążki i kupić S i to modyfikować.
Interesuje mnie za to co kolega Alan napisał. 500zł za pożyczenie interfejsu, modyfikowanie mapki? Z twojego doświadczenia ile koni mechanicznych można uzyskać po takiej modyfikacji? Wysyłasz po prostu czystą mapę od Coopera czy zmodyfikowaną? Czy nie będzie dostawał za dużo paliwa? Nie uszkodzi to silnika bez korekcji na hamowni? Mam na to gwarancję? Tak dużo pytań tak mało odpowiedzi...
Aaa, ktoś tu pytał o to, czy można zmienić komputer na ten od Coopera. Można, ale czy warto? Wymiana kilku dodatkowych podzespołów od EWS, stacyjka, itd plus kodowanie tego to nie jest gra warta świeczki bo wyjdzie was to więcej niż modyfikacja mapki np. u kreatora (1200zł) który ma doświadczenie jeśli chodzi o modyfikacje One. Głupi przykład od kreatora wyjechało Mini One które na ten moment dysponuje mocą 138km... Tyle, że to R56... Z R50 można śmiało wyciągnąć te 120-125km max.
Jeśli Moje Mini się nie sprzeda to na pewno wyląduje u mnie odpowieni dolot CAI robiony ręcznie z filtrem stożkowym, program, wydech i procedura startowa (przysłowiowy ogień z d*py

)
Tak skoro jesteśmy w temacie modyfikacji Mini, wie ktoś jak wygląda różnica pomiędzy amorami w R50 a R56? Różnią się tylko mocowaniami np. górnymi czy czymś więcej? Chce zaadaptować gwint AP od R56 do mnie, tylko pytanie czy jest sens bo jeśli są elementy niewymienialne które nie pasują do R50 to kiepsko...