Strona 3 z 5

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 12 lut 2014, 22:42
autor: alan
Mnie nawet nie trzeba odwiedzać ;) robię zdalnie na cała Polskę

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 16:25
autor: Maciej23
W granicach 400zl. ;-) Jak zdalnie kolego??? Powiecie skąd wziąć mapę,od mini cooper??? Pozdrawiam

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 17:28
autor: alan
500 zl ;) ,wysylam do Ciebie kabel , zgrywasz program ja modyfikuje i programujesz :)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 18:31
autor: Maciej23
Aha, czyli dostje kabel juz na zawsze?? Czy ktoś,kto,nie za bardzo,orientuję sie w tym temacie,jest w stanie sam to zrobić?? Jestem zainteresowany.

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 18:35
autor: alan
Kabel należy odesłać :)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 18:59
autor: Gutowski
dokładnie, czy może pójść cos nie tak?
jaki ten program wgrywacie? bluefin?

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 20:59
autor: alan
Gutowski pisze:dokładnie, czy może pójść cos nie tak?
jaki ten program wgrywacie? bluefin?
Nie ma możliwości żeby cos popsuć

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 13 lut 2014, 21:11
autor: Gutowski
a co to za program?

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 14 lut 2014, 16:21
autor: alan
Nasza modyfikacja :)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 14 lut 2014, 16:34
autor: Gutowski
i ile mocy i momentu średnio przybywa?
jestem poważnie zainteresowany.


Jeszcze dwie rzeczy, na stronie LOHEN wyczytałem, że ich modyfikacja LO1 to oprócz programu,
wymiana świec i filtra powietrza.

1) czy mogę założyć do siebie Denso IK22? czy jednak IK20 czyli tak jak podaje DENSO na swojej stronie, czym się różnią obie świece od siebie.

2) wymiana samej wkładki filtra powietrza na sportową PIPERCROSS coś daje? oprócz tego, że mogę ją samodzielnie czyścić.

dzięki za informacje.

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 14 lut 2014, 20:32
autor: alan
115 km 150 nm -katalogowo
1) można założyć ik22
2) jak najbardziej można liczyć na przyrost mocy

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 14 lut 2014, 21:06
autor: lvs
nie róbcie ludziom papki z mózgu...

Chcesz mieć przyrost mocy, to się musisz niestety postarać bardziej, niż zamontować "sportowy filtr powietrza" - chyba, że interesuje Cię przyrost rzędu 0.5konia...

Zwalasz glowicę, badasz temat, czy da się wsadzić większe zawory ssące. Jeżeli się da, rozwiercasz, docierasz zawory do gniazd zaworowych "na trzy kąty".

Robisz obróbkę kanałów dolotowych oraz wydechowych - to samo w kolektorze wydechowym i dolotowym (jak się da). Tak żeby powierzchnie styku były jak najbardziej do siebie zbliżone.

Po takiej operacji możesz liczyć na moc w granicy 125-130 koni z 1.6 - oczywiście po odpowiedniej modyfikacji mapy na hamownii.

Jak chcesz więcej, to proszę bardzo. Szukasz sportowych wałków rozrządu, wywalasz cały seryjny wydech wsadzasz cały z nierdzewki na przelocie. Do tego ITBS'y i komputer stand-alone aby to wszystko ładnie wystroić.

Po takim zabiegu możesz osiągnąć te 160-170 koni - przy czym możliwe, że trzebaby wtedy zmienić już tłoki na kute (nie wiem jakie są seryjnie w miniaczu).

niestety nie da się zrobić tego wszystkiego za 500 pln.

Więc pozostaje Ci kupienie kabla za 60 zeta, znalezienie pomocnego użytkownika mini coopera z tego samego rocznika, zgranie mapy, postawienie flaszki za pomoc i wgranie jej u siebie.

Pozdro

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 15 lut 2014, 01:20
autor: Gutowski
nie zależy mi aż tak, żeby tylko dłubać, jakbym chciał 160km to bym wolał sprzedać one, dołozyc i kupić coopera s.

tyle, że zastanawia mnie to co podaje lohen na swojej stronie:
130km - programem bluefin, swiecami i fitrem

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO1

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 lut 2014, 11:14
autor: adrianoscyganos
Przyrost mocy po wykonaniu prostych czynności takie jak filtr powietrza/airbox/CAI plus świece powinny dać przyrost mocy po programie na poziomie 120-125km przy ZDROWEJ SERII... Obadaliśmy temat modyfikowania głowicy i doszliśmy do wniosku, że lepiej by już było założyć górę silnika od S i ew., to uturbiać... To jest silnik N/A i np. źle dobrany wydech lub źle zrobiony dolot tylko pogorszy osiągi a nawet może uszkodzić to i owo...

Tak więc dochodząc do wniosków. Co zrobić, żeby Mini jechało lepiej?
- filtr powietrza np. K&N (dla tych co pytają o dźwięk, nie jest to stożek jednak coś daje, na pewno ma delikatniejszy basowy pomruk silniczek)
- nowe świece , przewody w razie konieczności
- program od coopera plus odpowiednie wzmocnienie mapki pod KONKRETNY SAMOCHÓD. Każde auto będzie inaczej się zachowywać na tej samej mapce, jedno wypluje 118km a drugie 122. Tak więc należy indywidualnie dobrać mapkę.

Większe modyfikacje takie jak wydech, pełny dolot, obróbka głowicy itd to są koszta bardzo wysokie i w tym przypadku nieopłacalne! Lepiej faktycznie dołożyć te pieniążki i kupić S i to modyfikować.

Interesuje mnie za to co kolega Alan napisał. 500zł za pożyczenie interfejsu, modyfikowanie mapki? Z twojego doświadczenia ile koni mechanicznych można uzyskać po takiej modyfikacji? Wysyłasz po prostu czystą mapę od Coopera czy zmodyfikowaną? Czy nie będzie dostawał za dużo paliwa? Nie uszkodzi to silnika bez korekcji na hamowni? Mam na to gwarancję? Tak dużo pytań tak mało odpowiedzi...

Aaa, ktoś tu pytał o to, czy można zmienić komputer na ten od Coopera. Można, ale czy warto? Wymiana kilku dodatkowych podzespołów od EWS, stacyjka, itd plus kodowanie tego to nie jest gra warta świeczki bo wyjdzie was to więcej niż modyfikacja mapki np. u kreatora (1200zł) który ma doświadczenie jeśli chodzi o modyfikacje One. Głupi przykład od kreatora wyjechało Mini One które na ten moment dysponuje mocą 138km... Tyle, że to R56... Z R50 można śmiało wyciągnąć te 120-125km max.

Jeśli Moje Mini się nie sprzeda to na pewno wyląduje u mnie odpowieni dolot CAI robiony ręcznie z filtrem stożkowym, program, wydech i procedura startowa (przysłowiowy ogień z d*py :twisted: )

Tak skoro jesteśmy w temacie modyfikacji Mini, wie ktoś jak wygląda różnica pomiędzy amorami w R50 a R56? Różnią się tylko mocowaniami np. górnymi czy czymś więcej? Chce zaadaptować gwint AP od R56 do mnie, tylko pytanie czy jest sens bo jeśli są elementy niewymienialne które nie pasują do R50 to kiepsko...

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 lut 2014, 12:24
autor: Gutowski
Ja na pewno kupię wkładkę Pipercrossa i świece Denso ik22.
Jeżeli alan nie srecyzuje jak to wygląda dokładnie z tym czipowaniem na odległość to jade do Vtecha do Jastrzębia i zobaczę jaka moc samochód ma po założeniu tych pierdoł o których pisałem wyżej i ile będzie miał po ich programie.

Więcej modyfikacji względem mocy nie zamierzam przeprowadzać. Kupiłem MINI można powiedzieć przez przypadek, szukałem czegoś oszczędniejszego niż moje poprzednie 328ci i w stanie niemal idealnym, coś zdroworozsądkowego jak golf 5 czy audi a3 nie jadąc też przez pół Polski, jednak rynek jest jaki jest i przy głupocie zobaczyłem mini, i na tyle mnie urzekło, że się na nie zdecydowałem. Jednak te 90KM to trochę mało i czasem brakuje, ale mysle ze około 120KM będzie już ok.