Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam, ale ja nie musze nic dodawać, odejmować, szukać taniej OEM-owych części....
Ceny w ASO nawet nie zblizają się do tych, które podałeś /mam na myśli pierwszy z brzegu salon BMW w naszym pięknym kraju/.
Porownuję budzet przeznaczony na upgrade - w/w wystarczyłby na set, który będzie po prostu sprawniejszy w kazdej sytuacji.
Ceny w ASO nawet nie zblizają się do tych, które podałeś /mam na myśli pierwszy z brzegu salon BMW w naszym pięknym kraju/.
Porownuję budzet przeznaczony na upgrade - w/w wystarczyłby na set, który będzie po prostu sprawniejszy w kazdej sytuacji.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
no to słucham ile kosztują tarcze klocki itd. chętnie się dowiem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
i do dziela http://www.boxer-parts.eu/miniKoszyk.php
zwykle klocki z 2 eur to zart szkoda ze kiepski
zwykle klocki z 2 eur to zart szkoda ze kiepski
- minigjj
- Swój Człowiek
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 10:10
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Za samą wymianę przednich klocków + czujki do doopera zapląciłem coś 700zł.
PS: Poradą byłoby np: "przepłaciłeś, Hamann robi to za friko" a nie "przeplaciłeś, kup sobie jakiś zestaw DIY na necie". No Panowie!
Rozumiem, że wszyscy piorą w Dosi "skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać"
PS: Poradą byłoby np: "przepłaciłeś, Hamann robi to za friko" a nie "przeplaciłeś, kup sobie jakiś zestaw DIY na necie". No Panowie!
Rozumiem, że wszyscy piorą w Dosi "skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać"
Pwr 106,6 KM @ 3974 rpm Tq 269,2 Nm @ 2047 rpm
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Ja myślę, że porady były dobre a wybór z pominięciem tychże... taki sobie.
Nie wiem, może w MINI jest teraz inaczej, ale w innych markach za wymianę hamulców poza ASO na gwarancji nie przepada cała gwara, a tylko jej część dotycząca danego obszaru auta i ew. zniszczeń jakie taka zmiana może wyrządzić. Można zapytać w ASO.
Tylne tarcze i klocki to proste tarcze niewentylowane z małym zaciskiem - w 99% wkłada się lepsze klocki (wspomniane wcześniej Ferodo), gładką tarczę i finito, najwięcej zabawy jest z przodem. Tutaj większa, znacznie grubsza (28mm), dwuczęściowa tarcza, odpowiednie przewody w stalowym oplocie, bdb zacisk do którego pasuje masa klocków różnych producentów wygrywa i tyle.
Wybór dokonany, zobaczymy ile wytrzyma nowy zestaw
BTW, znalazłem inny zestaw AC z ichnimi zaciskami do R56:
for front axle
consisting of:
4-piston brake caliper left
4-piston brake caliper right
brake pads, set
caliper mounting bracket, set
brake disc slotted left,
328 x 28 mm
brake disc slotted right,
328 x 28 mm
brake pipes steel, set
- 4100£ -> http://www.ac-schnitzer.co.uk/pricelist.php
Nie wiem, może w MINI jest teraz inaczej, ale w innych markach za wymianę hamulców poza ASO na gwarancji nie przepada cała gwara, a tylko jej część dotycząca danego obszaru auta i ew. zniszczeń jakie taka zmiana może wyrządzić. Można zapytać w ASO.
Tylne tarcze i klocki to proste tarcze niewentylowane z małym zaciskiem - w 99% wkłada się lepsze klocki (wspomniane wcześniej Ferodo), gładką tarczę i finito, najwięcej zabawy jest z przodem. Tutaj większa, znacznie grubsza (28mm), dwuczęściowa tarcza, odpowiednie przewody w stalowym oplocie, bdb zacisk do którego pasuje masa klocków różnych producentów wygrywa i tyle.
Wybór dokonany, zobaczymy ile wytrzyma nowy zestaw
BTW, znalazłem inny zestaw AC z ichnimi zaciskami do R56:
for front axle
consisting of:
4-piston brake caliper left
4-piston brake caliper right
brake pads, set
caliper mounting bracket, set
brake disc slotted left,
328 x 28 mm
brake disc slotted right,
328 x 28 mm
brake pipes steel, set
- 4100£ -> http://www.ac-schnitzer.co.uk/pricelist.php
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 14:50 przez pididi, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam pisze:no to słucham ile kosztują tarcze klocki itd. chętnie się dowiem
Proszę bardzo:
Do Worksa R56: tarcza przodx2, klocki przód komplet, czujnik zuzycia klockow, tarcza tyłx2, klocki tył komplet, czujnik zuzycia: 2700 PLN brutto. Ceny OEM BMW.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam pisze:hamulce w JCW mają już 4 tłoczkowe zaciski na przodzie, prawda? jeśli tak to po cholerę zmieniać je na inne?
Przerysuję trochę sprawę, ale Evo ma 4 tłoczkowe zaciski na przodzie po co zakłada się do N-grupy wyczynowe zaciski za 10x większą kasę (również 4 tłoczkowe).
Zacisk zaciskowi nie równy, są różne konstrukcje, materiały, sztywności. Ilość tłoczków nie ma żadnego bezpośredniego przełożenia na skuteczność hamowania.
Inna sprawa czy jest rzeczywiście taka potrzeba - to już kwestia do czego ma służyć konkretne auto. Jak ktoś jeździ Mini na tor to na pewno ma sens inwestycja w porządne zaciski z wewnętrznymi uszczelnieniami żeby nie zmieniać spalonych gumek co chwila. Jak ktoś jeździ po ulicy wyłącznie to nie sądzę żeby seryjne stanowiły jakiś problem - pytanie czy komplet tarcz i klocków dobrej firmy nie kosztuje znacznie mniej i nie narusza gwarancji BMW. Na to wszystko musi sobie odpowiedzieć kupujący i wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie.
P.S.
tekst o tych samych co Mini WRC godny tytułu bajki roku
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam, Minigjj nie wiem czy zauwazyliscie ale zainteresowany wydal (czy ma zamiar wydac) te 2tys Eur i to jest jego decyzja a to ze czepiacie sie, ze dajemy mu podpowiedzi (o co chyba w pierwszym posci prosil) tanszych i bardziej efektywnych opcji jest jak dla mnie w porzadku...10tloczkowe Taroxy tez tyle kosztuja, full Brembo tez tyle kosztuje, AP racing tez tyle kosztuje, w ASO kosztuje "podobnie" ale to nie znaczy ze wszystkie kity sa tej samej jakosci i daja taki sam komfort/sile hamowania! Zalezy jeszcze co zawiera kit...
DIY AP Racing albo Brembo jest Plug&Play
Skoro KeliV jestes zadowolony i nie tracisz gwarancji to idz w ten setup i bangla! nikt nie broni
DIY AP Racing albo Brembo jest Plug&Play
Skoro KeliV jestes zadowolony i nie tracisz gwarancji to idz w ten setup i bangla! nikt nie broni
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
noj pisze:Proszę bardzo:
Do Worksa R56: tarcza przodx2, klocki przód komplet, czujnik zuzycia klockow, tarcza tyłx2, klocki tył komplet, czujnik zuzycia: 2700 PLN brutto. Ceny OEM BMW.
to ile kosztują same tarcze?
bo o tym cały czas i to dość jasno pisałem 1500-2000zł prawda? więc nie bardzo wiem gdzie się mijam z prawdą - czujniki pewnie podobnie jak w R53 czyli 110-120 za komplet (na całe auto), klocki 600,700, 800 za komplet (na całe auto)?
na stronie podanej przez alana jest 500 tarcza przód 250 tył czyli też 1500 komplet tak jak mniej więcej policzyłem
także polecam czytać ze zrozumieniem to co napisałem
@ Azarael
jasne, że są lepsze do dostanie, jak wszystko, ale tak jak napisałeś z przeznaczeniem na użytek uliczny spokojnie styka seria i o to mi właśnie chodzi
@ Alek
za 2tyś euro to miałbyś tak zajebiste hamulce, że szkoda gadać a nie tylko wymianę tarcz i klocków... trochę, żeś przepłacić Stary.... no ale kto bogatemu zabroni
jak to jest podpowiedź to ja jestem święty turecki, a czepiam się owszem, bo takie wasze gadanie uważam za niepoważne
tym bardziej że cały czas wszyscy patrzą na cenę a nikt nie mówi o gwarancji - nawet jeśli miałaby zostać utracona na niektóre podzespoły, to jednak tak się nie stanie, to raz, a dwa jest też dodatkowa
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Jak ja uwielbiam jak ktoś robi ze mnie idiote:
Sadam – w jednym poscie piszesz, ze tarcze to 2000 PLN x2 = 4000, do tego klocki.
Wdrugim rozkminiasz w jakis dziwny sposób podając kwotę: 4000-5000 PLN.
Odnoszę wrazenie, ze w trzecim natomiast zaczynasz sugerować, ze zapewne autor wątku pisząc o dwóch kompletach dostaje w sumie: 2xtarcze przednie + 2xtarcze tylne i to wszystko jeszcze x2 czyli w sumie 8 tarcz i do tego jeszcze klocki. Inaczej mi matematyka w połączeniu z Twoimi słowami nie pozwala zrozumieć. Uznaję, że tak nie jest i korzystam tu wyłącznie z odrobiny rozsądnego myślenia.
Jeżeli tak kombinujesz to ja się poddaje. Szkoda mi czasu na pieprzenie głupot, ale jeżeli czytam bez zrozumienia to…..
Wyraznie napisalem: zestaw na auto kosztuje w ASO 2700 PLN.
Jeżeli wg Ciebie: 2700 PLN /ASO BMW/ = 4000-5000PLN /Twoje wyliczanki/ = prawie tyle samo co 8000 PLN /ACSchnitzer/ to co ja mam Ci więcej tłumaczyć.
Sadam – w jednym poscie piszesz, ze tarcze to 2000 PLN x2 = 4000, do tego klocki.
Wdrugim rozkminiasz w jakis dziwny sposób podając kwotę: 4000-5000 PLN.
Odnoszę wrazenie, ze w trzecim natomiast zaczynasz sugerować, ze zapewne autor wątku pisząc o dwóch kompletach dostaje w sumie: 2xtarcze przednie + 2xtarcze tylne i to wszystko jeszcze x2 czyli w sumie 8 tarcz i do tego jeszcze klocki. Inaczej mi matematyka w połączeniu z Twoimi słowami nie pozwala zrozumieć. Uznaję, że tak nie jest i korzystam tu wyłącznie z odrobiny rozsądnego myślenia.
Jeżeli tak kombinujesz to ja się poddaje. Szkoda mi czasu na pieprzenie głupot, ale jeżeli czytam bez zrozumienia to…..
Wyraznie napisalem: zestaw na auto kosztuje w ASO 2700 PLN.
Jeżeli wg Ciebie: 2700 PLN /ASO BMW/ = 4000-5000PLN /Twoje wyliczanki/ = prawie tyle samo co 8000 PLN /ACSchnitzer/ to co ja mam Ci więcej tłumaczyć.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
chyba trzeba wrócić do początku:
-2 komplety tarcz na przód i tył
-2 komplety klocków na przód i tył
-ustawienie ESP
-nowy płyn hamulcowy
napisane jest tak, że ja rozumiem, 2x "komplet przód i tył"
i stąd 2x 2000 stocki w aso
teraz gra?
-2 komplety tarcz na przód i tył
-2 komplety klocków na przód i tył
-ustawienie ESP
-nowy płyn hamulcowy
napisane jest tak, że ja rozumiem, 2x "komplet przód i tył"
i stąd 2x 2000 stocki w aso
teraz gra?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam pisze:
teraz gra?
nie gra
Uzywając zdrowego rozsądku uwazam, ze od początku mowa jest o jednym zestawie na cały samochód. To, ze ktoś pisze w specyficzny sposob - nie oznacza, ze myslenie MODE OFF.
Jezeli natomiast to ja się myle to
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Sadam pisze:[...]
jak to jest podpowiedź to ja jestem święty turecki, a czepiam się owszem, bo takie wasze gadanie uważam za niepoważne
tym bardziej że cały czas wszyscy patrzą na cenę a nikt nie mówi o gwarancji - nawet jeśli miałaby zostać utracona na niektóre podzespoły, to jednak tak się nie stanie, to raz, a dwa jest też dodatkowa
Adam, kurna czytaj ze zrozumieniem... to był drugi mój post. Na pierwszej stronie jest propozycja setupu lepszego niż OEM, na końcu drugiej jest potwierdzenie setupu o kórym myślałem a wkleił go "pididi" ... pomyśl trochę
co do Twoich wyliczanek cenowych ASO to nie mam pojęcia bo w ASO jedyne co kupiłem to pierścień obrotowy do kierownicy i hak... coś mi się jednak wydaje, że z cenami popłynałeś.
Chcesz wrócić do początku?? to masz i czytaj tym razem powoli literka za literką...
KeliV pisze:Słyszałem o wentylowanych i nawiercanych tarczach JCW ale czy ktoś mogły się podzielić doświadczeniami z ich używania???
Jest cos jeszcze lepszego ???
dupa blada??
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
Alexander inna sprawa /cofając się do Twojego pierwszego postu/, ze napewno nie założyłbym EBC + CL. Dotyczy to obydwu z tych elementów razem jak i kazdego z osobna /w przypadku CL nie założyłbym na ulice, EBC nigdy/.
Myślę, że na ulice spoko jest: Brembo lub ATE /tarcze/ + Ferodo DS2500 /klocki/. U mnie
siedzi aktualnie OEM czyli ATE i hamulca brakuje /przy zaciskach z "S"/. Prawdopodobnie w Works'ie nie czułbym tego dyskomfortu i taki set /z DS2500/ bym obstawiał.
W Subaru jezdze nawet na Ferodo Premier i "steet'owo" działa bez stresu a i krótką upalankę można zaliczyć. Fakt, ze tarcza ma 350x34mm a waga auta podobna do "S' ki.
Myślę, że na ulice spoko jest: Brembo lub ATE /tarcze/ + Ferodo DS2500 /klocki/. U mnie
siedzi aktualnie OEM czyli ATE i hamulca brakuje /przy zaciskach z "S"/. Prawdopodobnie w Works'ie nie czułbym tego dyskomfortu i taki set /z DS2500/ bym obstawiał.
W Subaru jezdze nawet na Ferodo Premier i "steet'owo" działa bez stresu a i krótką upalankę można zaliczyć. Fakt, ze tarcza ma 350x34mm a waga auta podobna do "S' ki.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
noj pisze:Sadam pisze:
teraz gra?
nie gra
Uzywając zdrowego rozsądku uwazam, ze od początku mowa jest o jednym zestawie na cały samochód. To, ze ktoś pisze w specyficzny sposob - nie oznacza, ze myslenie MODE OFF.
Jezeli natomiast to ja się myle to
napisane jest tak a nie inaczej i do tego się właśnie odniosłem, nie dogadaliśmy się i już
peace
Alek, do pierwszego nic nie mam, było pytanie, było kilka odpowiedzi no i super, a komentarze potem cóż...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas