Strona 3 z 5
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 05 lut 2012, 22:22
autor: Phantomas
b3x pisze:Phantomas pisze:"Zakup prawej półosi (tej dłuższej) u dilera bmw, razem z dwoma simeringami to koszt rzędu 2300 PLN - przy czym obowiązkowo przy zakupie należy zwrócić dillerowi starą półoś. Wiąże się to z koniecznością wybebeszenia samochodu, przed zakupami.
To ciekawe to, co mówicie. Mam podobny problem w moim R50 2005: odgłosy ("bicie") przy przyspieszaniu, szczególnie przy zakrętach. W serwisie w Krakowie powiedziano mi, że trzeba zrobić regerację półosi, znają tylko jeden serwis który to robi – w Poznaniu… Cena za wszystko z przesyłką i robocizną: 4800 zł. Wydaje mi się, że to dużo…?
to-mini pisze:Te bicie na kierownicy to - półoś prawa ( długa ) ... faktycznie koszt w ASO kosmiczny. Mój mechanik powiedział żebym na razie nie wydawał kasy. Zobaczy czy da się to naprawić a jak nie to będę kupował jakiś zamiennik oczywiście.
Zostawiłem auto u niego, nie będę jeździł żeby się coś nie stało. Weźmie się za miniaka w środę ( półoś ) a w przyszłym tygodniu skrzynie rozbierze na części pierwsze i będę wiedział co w trawi piszczy.
Jak postęp u Ciebie? Powiedzieli, ekonomicznie bardziej warto regenerować (za 4800!?) niż kupić używaną półoś, na którą ciężko żeby ktokolwiek dał gwarancję. Muszę decydować się szybko, bo auto jest rozłożone w serwisie. Co myślicie?
Po pierwsze - MINI z 2005r. nie jest R50
ta nomenklatura, jest ważna. Nie lekceważ jej.
Po drugie - 4800zł za półośkę? Ktoś na głowę upadł. Kupuj w ASO "nową" i oddaj starą. Znajdź zwykłego mechanika... Cena roboczo-godziny w ASO jest kosmiczna... Idę o zakład, że jak nie dasz się zbajerować to materiał + robocizna nie wyjdzie Cię więcej niż 3tys.
Używane części mają to do siebie, że masz szanse 50/50 by były sprawne. Mój były sąsiad... rozchwytywany importer samochodów za zachodniej granicy i złota rączka za razem - radzi zawsze znajomym - kupuj używane części pod warunkiem, że ten kto Ci sprzedaje ma firmę, która wystawi Ci na część wiarygodny dokument i najlepiej taki zakład wybieraj - by tą używaną część Ci od razu zamontowali. Jak potencjalny sprzedawca będzie miał Ci część zamontować to Ci shitu nie wciśnie, bo od razu to wyjdzie. Naturalnie co innego kupić używane wycieraczki, a co innego półoś która może Ci się za miesiąc wysypać.... I na koniec, w Polsce na używane części dają podobno gwarancję rozruchową - z moich źródeł wiem, że ta gwarancja w 80% przypadków to pic na wodę.... Lepiej ciut więcej dołożyć i mieć jakąś pewność, niż być może za niedługi czas zaczynać wszystko od początku... Reasumując Twój wybór - Twój portfel...
Pzdr
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 18 lut 2012, 17:06
autor: matthew90
jedno jest pewne w R50 najgorsza usterka jaka może się przydarzyć to skrzynia
lepiej dołożyć i kupić z UK od pewnego sprzedawcy niż szukać na allegro za 1500zł i nasłuchiwać końca jej żywotu
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 19 lut 2012, 12:42
autor: to-mini
Odnośnie skrzyni: tak jak kolega napisał wyżej. Lepiej kupić z UK "nową" niż na allego używki szukać. U mnie wymieniona skrzynia - jak na razie pracuje bardzo dobrze. Jest minimalnie głośniejsza na 1-biegu.
Półoś - wymieniłem prawą półoś na nową ( oryginalna BMW ) 1600 PLN. Tu bym w ogóle nie podchodził do używek.
Już wymiana czy jeszcze nie?
: 08 kwie 2014, 16:05
autor: rony50
Witajcie. Jestem tu nowy. od kilkunastu dni moja żona jest posiadaczką Mini Cooper-a R50. Rok produkcji 2002 pierwsza rej. w 2003. Auto sprowadzone. ma przejechane 160 tyś km.
Przy kupnie nie było możliwości przetestowania go na dłuższej trasie i przy większej prędkości, niestety nie było:(.
Już piszę w czym problem:
Skrzynia automat+tiptronic 6 biegów. ----> nie wiem czy to jest ta shitowa CVT czy nie, nie mogę jeszcze ogarnąć tematu bo czytam to forum od kilu dni i nie mogę się jeszcze połapać co i jak z miniaczami, skrzyniami itd. Jest tego tyle że pewnie spędzę kolejnych kilka dni na czytaniu.
1.Skrzynia wariuje:( i to strasznie. Przy ruszaniu jest w miarę ok na automacie, do ok 80 km/h, przy tej prędkości skrzynia zaczyna wariować. nie wiem który z biegów powinien byc przy tej prędkości, ale ona przerzuca na niższy, silnik zaczyna wyć, aby za kilka/kilkanascie sekund przerzucić dalej.
2.Gdy przesunę wajchę w bok, na wyświetlaczu pojawia się napis SD ( przypuszczam że jest to Sport Drive, ale nie jestem pewien), w tym trybie powyżej 80 km/h jedzie raczej ok, ale znów jak tylko przychamuje i prędkość spadnie to jest podobnie jak na automacie. Skrzynia nie wie czy w dół czy w górę, jak w dół to dość ostro bo aż wychamowuje autko.
3. wajcha na prawo, i do przodu. wchodzi w tryb tip tronic ( też nie jestem tego pewien!), tutaj też jest różnie, ogólnie uda się przerzucić do 6 biegu ale to zależy od prędkości. Jak nie ma odpowiedniej prędkości to nie wrzuci biegu wyższego .
Miałem kiedyś VW w tiptronicu, z przebiegiem 300 tyś, i tam: automat bez zarzutu, w tip tronicu, mogłem biegi przerzucić do 5 nawet przy 50 km/h. Pewnie te skrzynie są diametralnie inne.
Pierwsze co mi przychodzi do łba, to na początek wymienić olej i zobaczyć.
Jednak jak to nie przyniesie porządanego skutku co dalej? opłaca się to reaninować? czy zrobić podobnie jak kolega szukać skrzyni w UK i wymieniać? czy wymieniać na manual czy pozostać przy auto.
Lubię jezdzić i ja i żona automatem, to bardzo wygodne. Auto do normlanej jazdy, do przedszkola, czy na zakupy. Bez jakichś zapędów wyścigowych.
W przyszłości jak skrzynia będzie ok, zamierzam go zagazować, bo żona od lat marzyła o miniaku, więc kupowaliśmy go z zamiarem dłuższego posiadania i jazdy.
Co tu dużo mówić, Mini jest piękny i tyle.
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 08 kwie 2014, 16:08
autor: rony50
Kurcze można edytowac posta?
Jeszcze proszę o info odnośnie oleju, bo też znalazłem kilka różnych informacji odnośnie tego jaki zalać automat.
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 08 kwie 2014, 19:28
autor: oklaski
Ja w sumie tez nie wiem, ale z dotychczas czytanych wątków odniosłem wrażenie że przynajmniej do 2004 była tylko CVT - ale zaznaczam moge ske mylic. Chyba najlepiej bedzie odczytać po VINie
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 08 kwie 2014, 22:00
autor: rony50
a ja czytałem w którymś wątku że był montowane dwa rodzaje skrzyń, CVT, i jakaś inna. Ale moja wiedza na temat Mini jest na razie znikoma niestety. Dlatego zapytałem tutaj bo pewnie jest ktoś kto się orientuje bardziej w temacie mini.
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 08 kwie 2014, 23:46
autor: dawerd
W R50 ONE i COOPER były montowane CVT, a w COOPER S normalny szesciobiegowy automat.
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 09 kwie 2014, 13:40
autor: rony50
Czyli u mnie jest ten cholerny CVT z 6 biegami? bo już nie czaję. Bo jest u mnie 6 biegów jak przechodzę na tip tronic, i jest odpowiednia prędkość, to przerzuca od 1 do 6.
Po numerze vin sprawdzę tylko w serwisie BMW rozumiem to jaką w końcu skrzynię mam w moim maluchu? czy jest może jakaś strona na której można to sprawdzić?
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 09 kwie 2014, 14:33
autor: B!G LAM3
CVT to bezstopniowa skrzynia biegów.
Masz 6 biegów i tiptronic, normalny automat.(jupi?)
W tym dziale był przyklejony temat dot. VIN.
rozkodowywanie VIN
pozdrawiam!
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 09 kwie 2014, 18:54
autor: pididi
One/Cooper to zawsze CVT, poszczególne biegi są
symulowane
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 09 kwie 2014, 22:18
autor: rony50
Sprawdziłem po vinie: jest jednak to o czym piszecie: Automatyczna skrzynia biegów GACVT16Z
Dobra w poniedziałek jadę do serwisu w Niemczech na diagnozę, i zobaczymy co mi tam powiedzą, czy zaliczyła padakę czy da się to reanimować.
teraz pytanie spotkaliście się z wymianą tej nieszczęsnej CVT na manual? bo coś dopasowac chyba się da? czy jednak nie?
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 09 kwie 2014, 22:26
autor: oklaski
rony50 pisze:Sprawdziłem po vinie: jest jednak to o czym piszecie: Automatyczna skrzynia biegów GACVT16Z
Dobra w poniedziałek jadę do serwisu w Niemczech na diagnozę, i zobaczymy co mi tam powiedzą, czy zaliczyła padakę czy da się to reanimować.
teraz pytanie spotkaliście się z wymianą tej nieszczęsnej CVT na manual? bo coś dopasowac chyba się da? czy jednak nie?
Kupowales auto w komisie? Ja bym uderzyl do sprzedawcy - kilkanascie dni i padla skrzynia, raczej malo prawdopodobne zeby nic nie wskazywalo na usterke.
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 10 kwie 2014, 16:16
autor: rony50
Kupowane w niemieckim komisie od turasa, więc to podobnie jak z polskimi handlarzami, będzie szedł w zaparte że przecież sprawdzałem auto przed kupnem itd. . niestety, pewnie już z taką kupiłem, ale jak już pisałem objawy usterki nie były do wykrycia przy 60kmh, bo lipa dzieje się dopiero od 80 kmh. A przy kupnie nie było gdzie rozwinąć takiej prędkości:(.
Ponowię pytanie: czy jeśli okaże się żeskrzynia nie da się zreanimowąc lub naprawa będzie tak kosztowna jak piszą tutaj na forum, to co wrzucić w zamian? czy da się zamontowac do niego inną niż automat skrzynię?
Re: MINI Cooper R50 - wymiana skrzyni biegów
: 10 kwie 2014, 16:26
autor: micost
Witam Wszystkich.. jestem nowy na forum ale niestety dopadl mnie problem skrzyni biegow a bardziej taki temat ze kupilem auto z uszkodzna skrzynia nie znajac tematu..
Otoz mam MINI z 2005 R z skrzynia GS5-52BG co wynika z vinu ale ciezko ja bardzo znalezc moze ktos ma taka na czesci, gdyz potzrebuje od niej obudowy , albo ma namiar gdzie taka znajde w ludzkich pieniazkach..Na allegro duzo skrzyn ale sa inne niz moja..
pozdrawiam