MINI olej

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Hubo84
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 22 lis 2011, 14:21
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: MINI olej

Post autor: Hubo84 »

m@rtini pisze:
Hubo84 pisze:Mam zalany Motul x-clean 5W30 i póki co wszystko ładnie śmiga :)
Czy polecasz wspomniany wcześniej serwis na Zwycięzców?
Czy 140 zł to całkowity koszt wymiany oleju i filtra?
Pozdrawiam,
Nie jest najgorszy, zrobili sprawnie i szybko, ale wcisneli mi własny filtr (10zł droższy niż w ASO BMW) i namówili na oryginalne wycieraczki BMW - chociaż chciałem kupić zamieniki /"mopy” Boscha :/ - podobno nie ma pasujących do mojego modelu...

Zrobili mi również przegląd i mam podobno do wymiany końcówkę drożka kierowniczego uchyla trochę drogo liczą sobie za ustawienie zbierzności -wszystko ma kosztować około 800 zł ...

Robię około 1300 km miesięcznie i póki co oleju mi nie ubywa, a silnik ładnie pracuje. Nie zauważyłem zbytniej różnicy w porównaniu do fabrycznego, który zależało mi w autoryzowanym serwisie BMW.
Funkykoval
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opole

Re: MINI olej

Post autor: Funkykoval »

Olo pisze:
Funkykoval pisze:Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04

+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF

potem to juz "lejta co chceta" :smile:
Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.

Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.

AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40
Norma producenta samochodu (w tym wypadku LL04 ktora odpowiada poprzednim normom 98, 01) narzuca producentom olejow respektowanie wielu rygorystycznych warunkow i nie chodzi tu tylko o przebiegi miedzy wymianami. Prawda jest, ze niektorzy producenci olejow nie chca jednak placic drogiej daniny producentom samochodow za taka homologacje i promuja wlasne - czesto calkiem niezle, a czasami gorsze - oleje. Srednio zawansowany uzytkownik samochodu nie bedzie ryzykowal dla kilku zlotych, dla kupna oleju ktorego nie zaleca producent. Bo po co?
Wiadomo nie od dzis, ze lepsze jest wrogiem dobrego... kolko sie zamyka.
O klasach jakosci i lepkosci ktore sa tak samo wazne, tez wspomnialem wiec nie rozumiem czemu kolega sie grzeje.
Dodam, ze mimo iz kupuje oleje z LL04 to i tak staram sie wymieniac co 10tys lub co rok.

Odpowiem rowniez szybciutko na pytanie kto wymienia co 25tys.
- Znakomita wiekszosc wlascicieli nowych aut na gwarancji ktorym komputer nie nakazal wymienic oleju odpowiednio wczesniej. Tak to przynajmniej funkcjonuje na zachodzie.
A jezeli silnik sie zatrze to ida do sadu i wygrywaja.
Jezeli sie nie zatrze to sprzedaja po kilku latach (zazwyczaj kiedy juz gwarancja wygasnie) i maja w d... czy kolejnemu wlascicielowi auto bedzie jeszcze dlugo sluzyc.

http://www.motoringfile.com/2012/04/16/ ... -interval/

Tekst nie precyzuje czy mini recomendujac wymiane co 10tys lub co rok, rezygnuje jednoczesnie z obligowania wlascicieli do wlewnia oleju z norma LL04... Mysle ze odpowiedz na te pytanie by nas pogodzila :)
W komentarzach doczytalem ze podobno dotyczy to tylko modeli od 2012

Pozatym komentarze do publikacji potwierdzaja co napisalem powyzej
pozdrav
Funkykoval
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opole

Re: MINI olej

Post autor: Funkykoval »

Olo pisze:
Brennt pisze:
Olo pisze: Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.

Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.

AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40
wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci

jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends
A co ma jazda na recznym to katujesz linke od recznego oraz tylne opony narazajac je na miejscowe starcie co sie potem przelozy na bicie podczas jazdy opony. CO do oleju to nie znam nikogo kto robi 25tys na oleju, jedz do serwisu to sami Ci powiedza co ile zjezdzac na driva. Ale mniejsza z tym. Patrz tez na to ze oleje z polki 5w30 maja slaby gorny film ktory latwo zerwac do dluzszej agresywniejszej jezdzie co doprowadza do szybszego zurzycia oleju oraz stracenia jego wszelkich wlasciwosci. Oleju juz w MCS przerobilem sporo w ciagu roku. W innych autach tez wymieniam co 10tys olej pomimo ze nie sa katowane ale im wczesniej tym lepiej dla silnika bo olej kosztuje tam do 250zloty za wymiane a silnik nowy w dzesiatkach tysiecy...

Mam dla Ciebie lepsza propozycje smaz frytki przez pol roku ne jenym oleju bo tyle bedzie pisac na opakowaniu ze wytrzyma, zobaczymy jaki kolor olej uzyska oraz jakiej bedzie konsystencji i ile bedzie mial zabrudzen w sobie
I tu sie zgadzamy - ja porownalbym to do wielokrotnej kapieli w cieplej ale juz brudnej wodzie :)
Mysle jednak ze olej nie traci swoich wlasciwosci tylko poprostu jest brudny i to wlasnie filtry nie wytrzymuja 25k.

Mimo wszystko kupie zawsze olej o odpowiedniej lepkosci i klasie, z adnotacja ze spelnia norme producenta

Co do oleju, to wszyscy moi koledzy wymieniaja olej kiedy wskaze im komputer - niestety (dla tych silnikow) zazwyczaj jest to po ponad 20tys.
pozdrav
Olo

Re: MINI olej

Post autor: Olo »

Funkykoval pisze:
Olo pisze:
Brennt pisze: wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci

jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends
A co ma jazda na recznym to katujesz linke od recznego oraz tylne opony narazajac je na miejscowe starcie co sie potem przelozy na bicie podczas jazdy opony. CO do oleju to nie znam nikogo kto robi 25tys na oleju, jedz do serwisu to sami Ci powiedza co ile zjezdzac na driva. Ale mniejsza z tym. Patrz tez na to ze oleje z polki 5w30 maja slaby gorny film ktory latwo zerwac do dluzszej agresywniejszej jezdzie co doprowadza do szybszego zurzycia oleju oraz stracenia jego wszelkich wlasciwosci. Oleju juz w MCS przerobilem sporo w ciagu roku. W innych autach tez wymieniam co 10tys olej pomimo ze nie sa katowane ale im wczesniej tym lepiej dla silnika bo olej kosztuje tam do 250zloty za wymiane a silnik nowy w dzesiatkach tysiecy...

Mam dla Ciebie lepsza propozycje smaz frytki przez pol roku ne jenym oleju bo tyle bedzie pisac na opakowaniu ze wytrzyma, zobaczymy jaki kolor olej uzyska oraz jakiej bedzie konsystencji i ile bedzie mial zabrudzen w sobie
I tu sie zgadzamy - ja porownalbym to do wielokrotnej kapieli w cieplej ale juz brudnej wodzie :)
Mysle jednak ze olej nie traci swoich wlasciwosci tylko poprostu jest brudny i to wlasnie filtry nie wytrzymuja 25k.

Mimo wszystko kupie zawsze olej o odpowiedniej lepkosci i klasie, z adnotacja ze spelnia norme producenta

Co do oleju, to wszyscy moi koledzy wymieniaja olej kiedy wskaze im komputer - niestety (dla tych silnikow) zazwyczaj jest to po ponad 20tys.
No tak tylko, ze LL-04 to teraz w serwisach 15tys km a nie 25tys jak bylo rok temu jeszcze. Wszystko traci swoje wlasciwosci, poczynajac od oleju konczac na plynie hamulcowym.

Pozostaje pytanie jak kto jezdzi i czym jezdzi. Kupujac olej do silnika diesla rozumiem wymiane co 15tys bo te auta jezdza do 4tys a tyle w benzynie to dopiero poczatek zabawy tak naprawde. Wiec olej ktory jest katowany na wyzszych obrotach wiadomo ze szybciej traci swoje wlasciwosci tak samo oleje Racingowe typu Motul V300 ktory co kilka tysiecy sie powinno zlewac bo szybko traci swoje wlasciwosci ale za to bardzo dobrze zabezpiecza silnik.

Na zachodzie jak kolega wspomnial tez juz obowiazuje przebieg do 15tys w niemieskich przynajmiej markach. We wszystkich nowyh autach jest ustawione na 15tys. Problem zmienic to na serwisie to zaden problem :) mozna zakodowac sobie ze co 10tys bedzie pokazywal wymiane. Nie wierze w zadne komputerowe wskazania wymiany oleju na podstawie stopnia zuzycia oleju jak to ma miejsce w BMW i Mini. To tak samo jak wierzenie komputerowni w moim R56 gdzie nie mam gajgerka od ilosci leju ze ten olej nadal mam w aucie a moze byc juz zapozno zeby dolac.

Kazdy wymieni kiedy bedzie chcial jego sprawa jego pieniadze. Wiadomo, ze serwisy by czesciej wymienialy bo dla nich to kasa a dla nas strata kasy.

Wracajac do norm LL to producent zaleca ale chyba zapomina o nowinkach bo sa oleje przewyzszajace noramy LL ktore jezdza na A3/B4. LL-04 sa olejami Mid Saps czyli zawieraja srednia liczbe dodatkow uszlachetniajacych olej oraz jego ochrone. Nie lepiej kupic cos wyzszego za te same pieniadze typu Full Saps z wyzszym filtrem w szczegolnosci do silnikow benzynowych...

Mozna by tak w nieskonczonosc...
kawa
Nowy
Nowy
Posty: 64
Rejestracja: 28 sie 2012, 23:54
Posiadane auto: MCS 2013 + JCW Brake Kit
Lokalizacja: Warszawa

Re: MINI olej

Post autor: kawa »

Dla tych, ktorym nie chce sie przegladac 20+ stron, male podsumowanie:

Najczesciej polecane oleje to:
1) Motul => Specific 5W-40 lub 8100 X-clean 5W-40 lub MOTUL 300V POWER 5W40
Sa tez osoby stosujace 10W40 oraz 300V COMPETITION 15W50

na stronie producenta mozna dobrac/sprawdzic po modelu:
http://www.motul.com/pl/pl/products

Przy wymianie oleju polecany jest tez specyfik: Motul Engine Clean

2) Millers => XFS 5W-40 badz XFS 5W-50

Pozostale proponowane to:
Castrol TWS Motorsport 10W-60/Edge Sport 10W60
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
valvoline vr1 5W50

Oczywiście każdy wybiera według swoich preferencji/przekonań :)
Autor tegoż podsumowania nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za niewłaściwy dobór oleju :)

Obecnie w moim MCS jest Motul Specific 5W-40

Oprocz kwestii dot olei, polecane tez sa:
1) filtry (oleju, powietrza, kabinowy) firmy Knecht, ewentualnie Purflux.
2) plyn hamulcowy Motul DOT 5.1

PS
nie jestem pracownikiem firmy Motul. Nie zajmuje się sprzedaża olej/cześci samochodowych.

PS II
w Warszawie olej Motul w dobrej cenie jak i filtry Knecht można kupić w firmie Petrostar, które ma dwa sklepy: http://petrostar.pl/
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 556
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: MINI olej

Post autor: Brennt »

nie wiem co z tym podsumowaniem, ale ja mam obecnie chyba 0W30, a mechanik mi polecil, zeby zalewac 0W30 albo 5W30

kazda sytuacja jest indywidualna i nie mozna tak chyba generalnie polecic oleju bez rozgraniczenia np. po wersji silnika
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Olo

Re: MINI olej

Post autor: Olo »

Brennt pisze:nie wiem co z tym podsumowaniem, ale ja mam obecnie chyba 0W30, a mechanik mi polecil, zeby zalewac 0W30 albo 5W30

kazda sytuacja jest indywidualna i nie mozna tak chyba generalnie polecic oleju bez rozgraniczenia np. po wersji silnika
A co to za roznica. liczby np 5w40 czy inne mowia o lepkosci,gestosci oleju w danyh temperaturach. Im nizsza pierwsza liczba tym olej jest rzdszy wiec mniej problemow w szczegolnosci polecane dla diesli z odpleniem. Bo jakbys zostawil sobie na zime jakis 15w albo nawet 20w to moga byc problemy z odpaleniem bo z oleju zrobi sie galeretka.

Z gorna liczba jest podobnie tylko chodzi zeby nie przepalic oleju a raczej go nie przegrzac co spowoduje zerwanie filtru czyli specialnego filtru ochronnego ktory chroni silnik. Przez zerwanie olej traci wlasciwosci i silnik sie szybciej zurzywa. Zreszta pisze o tym wszedzie.

Jesli ktos jezdzi normalnie i nie katuje samochodu spkojnie mozna zalewac to co fabryka daje.
Jedynie mozna sie kierowac A3/B4 itp jak wspomnialem wczesniej sa oleje na rynku co znacznie przewyzszaja normy zalecane przez producentow,k tore akurat my wlewamy
Olo

Re: MINI olej

Post autor: Olo »

kawa pisze:Dla tych, ktorym nie chce sie przegladac 20+ stron, male podsumowanie:

Najczesciej polecane oleje to:
1) Motul => Specific 5W-40 lub 8100 X-clean 5W-40 lub MOTUL 300V POWER 5W40
Sa tez osoby stosujace 10W40 oraz 300V COMPETITION 15W50

na stronie producenta mozna dobrac/sprawdzic po modelu:
http://www.motul.com/pl/pl/products

Przy wymianie oleju polecany jest tez specyfik: Motul Engine Clean

2) Millers => XFS 5W-40 badz XFS 5W-50

Pozostale proponowane to:
Castrol TWS Motorsport 10W-60/Edge Sport 10W60
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
valvoline vr1 5W50

Oczywiście każdy wybiera według swoich preferencji/przekonań :)
Autor tegoż podsumowania nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za niewłaściwy dobór oleju :)

Obecnie w moim MCS jest Motul Specific 5W-40

Oprocz kwestii dot olei, polecane tez sa:
1) filtry (oleju, powietrza, kabinowy) firmy Knecht, ewentualnie Purflux.
2) plyn hamulcowy Motul DOT 5.1

PS
nie jestem pracownikiem firmy Motul. Nie zajmuje się sprzedaża olej/cześci samochodowych.

PS II
w Warszawie olej Motul w dobrej cenie jak i filtry Knecht można kupić w firmie Petrostar, które ma dwa sklepy: http://petrostar.pl/
Co do

1. to glowny po doborze na stronie Motula wszedzie nawet do kazdej bmki wywali nam Motul 5w30 X-clean jako good potem jak wspomniales juz idac wyzej 5w40 i reszte
2. Co do Millersa to XF 5w30 C3 w szczegolnosci do do silnikow Mini. Ja zalewam XFS 5w40 dlatego ze nie ma XF z 5w40
Pozostale to jak moznapoczytac szeroko omijac Castrole bo to mega rzadkie oleje i szybko wyparowywuja
Mobila 1 polece tez mialo jak i Valvoline. Ale nie zapominajmy o jeszcze jednej ale drogiej firmie Liqui Molly ale za jakosc sie placi.

Jesli zas chodzi o filtry to Mann(aktualnie wypada najdrozej), Knecht na rowni z Mann i potem reszta bosche itp na koncu moim zdaniem Filttron ze wzgledu na jakosc wykonania

Plyn hamulcowy i tak wiekszosc bedzie miala DOT 4 pewnie. ALe warto pokusic sie o minimalnie tego 5.1 bo roznica tutaj w ceenie jest nijaka. Do ukladu w miniaczu po spuszczeniu calosci wchodzi 1litr z groszem dlatego 2 banki lepiej kupic nie jest to duzy wydatek. Zalecane wymieniac raz na rok.

Oprocz tego warto pamietac o wymianach oleju w skrzyni biegow. Ale tutaj odsylam na serwis oraz pozostawiam to im do zrobienia bo jakbys cos sie stalo zawsze jest rekojmia ale z tym tez jak wiadomo roznie potem bywa.

Raz na rok warto tez sprawdzic wlasciwosci plynu chlodzacego w zbiorniku. Lepsze warsztaty maja mozliwsco sprawdzenia wydajnosci takiego plynu.

Nie bede reklamowal nikogo ale ja zaopatruje sie w sklep-oleje.pl tez dlatego ze sprzedawca ma jeszce wieksza wiedze ode mnie ktora chce tez i Wam przekzac ale praktycznie ma wszystkie oleje jakie sie nie wymysli to sciagnie.

Nie odbierzcie mnie zle chlopaki, nie madrze sie tutaj ale chce troche faktow przekazac i wac i czasami warto doplacic naprawde pare zloty do czegos lepszego.
Awatar użytkownika
iad
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: MINI olej

Post autor: iad »

ile oleju wchodzi aby z poziomu min było tak 2/3 na bagnecie?
bo na tym bagnecie w mini słabo widzę:)
plak105

Re: MINI olej

Post autor: plak105 »

4L jak dobrze pamiętam. Czasami mniej jak nie wszystko zleci.
Awatar użytkownika
kalaharri
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2014, 09:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: MINI olej

Post autor: kalaharri »

"Mini recommends CASTROL" :wink:
Awatar użytkownika
iad
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: MINI olej

Post autor: iad »

plak105 pisze:4L jak dobrze pamiętam. Czasami mniej jak nie wszystko zleci.
4L ? To przy wskaźniku min na bagnecie w silniku zostaje litr oleju??
Awatar użytkownika
Julx
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 18 lis 2013, 08:29
Posiadane auto: MINI Cooper 2005r
Lokalizacja: Łódź

Re: MINI olej

Post autor: Julx »

ok 4l na pewno, bo kupowałam ostatnio 5l i mi troszkę zostało :wink:
plak105

Re: MINI olej

Post autor: plak105 »

iad pisze:
plak105 pisze:4L jak dobrze pamiętam. Czasami mniej jak nie wszystko zleci.
4L ? To przy wskaźniku min na bagnecie w silniku zostaje litr oleju??
Hehe dobre. Zostaje coś koło 3. Nie wiem ile dokładnie.
magdak
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2014, 16:39
Posiadane auto: Mini Cooper R56 2007
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: MINI olej

Post autor: magdak »

Witajcie w nowym roku:) Temat mnie dopadł:) Tzw "dylemata" mam- poradźcie kobiecie, bo jak przekopałam się przez zarówno ten temat jak i całe forum to jestem głupsza niż na początku:)
Mój R56 ("zwykły" Cooper 1,6 120 KM w benzynie), rocznik 2007, przebieg 50 000, kupiony we wrocławskim Inchape, tam serwisowany, totalnie bezawaryjny(tfu tfu), w naprawdę dobrej kondycji,u pierwszych właścicieli od nowości aż do maja 2014 (wtedy go kupiłam) podczas serwisowania w Inchape miał lanego Castrola Edge 0W30 facepalm . Generalnie całe swoje życie był bardzo mało i bardzo delikatnie jeźdżony, na bardzo krótkie odcinki, teraz szykują mi się dłuższe dojazdy do pracy i nie chcę zrobić mu kuku, stąd ten post :D
Po wymianie filtrów, kolejnym przeglądzie w Inchape, od października 2014 jeździ na Shellu 5W40- i chyba nie był to dobry wybór, bo nadal co jakiś czas (oczywiście baba-nie umiem powiedzieć, co ile km- ale jakieś chyba ok.1000)muszę dolewać ok.200 ml- regularnie sprawdzam, bo naczytałam się, że Mini biorą olej. Po październikowej wymianie na Shella 5 W40, zaczęłam dolewać Motula Xcess 5W40- teraz muszę na to dolewanie kupić coś w większym opakowaniu i nie chciałabym popełnić błędu w wyborze oraz oczywiście ukrócić to dolewanie- jeśli się da- czy dobrym pomysłem jest zakup gęstszego 5W50 np Mobil1 lub Millersa? Tak gęste oleje nie pojawiają się w konfiguratorach pt "dobierz olej" jako preferowane do mojego modelu- czy to oznacza, że byłby to zły wybór na wymianę albo dolewanie? No bo przecież takie dolewanie prowadzi sukcesywnie do całkowitej wymiany :idea: Jakby ktokolwiek mógł mnie oświecić- będę wdzięczna- niewiele osób lepiej zna się na Miniakach, niż niektórzy użytkownicy tego forum :oops:
pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie
Miniaczek:)
ODPOWIEDZ