Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Wracając do kwestii ustawienia geometrii (OT innego tematu) to jak już wszystko poskładasz do kupy i nie będziesz mógł sam sobie poradzić z ustawieniami skontaktuj się ze mną na priv. Temat jest do ogarnięcia na spokojnie i w miarę wolnego czasu. Aktualnie z czasem u mnie kiepsko ale wszelkie "trudne tematy" mnie interesują. Podejrzewam, że przy tak zaawansowanej przebudowie ustawienie tego na stacji diagnostycznej będzie trudne i spotkasz sie z oporem, bo " nie ma danych dla takiego modelu".
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
poszedłem w takie rozwiązanie.
osie obroty dodatkowego wahacza pokrywaja z górnym wahaczem a gługość ramienia jest regulowana .... pojezdzimy zobaczymy
osie obroty dodatkowego wahacza pokrywaja z górnym wahaczem a gługość ramienia jest regulowana .... pojezdzimy zobaczymy
- Załączniki
-
- P1200160.jpg (69.96 KiB) Przejrzano 2188 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
widziałem już to foto (i inne) na innym forum
ps. ciekawe rysunki techniczne Ci zapodali ....
ps. ciekawe rysunki techniczne Ci zapodali ....
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Gibki Staruszek pisze:ps. ciekawe rysunki techniczne Ci zapodali ....
połowe ich rozumiem ...... ale raszta juz jest tak zakręcona ze nie mam pojęcia o co chodzi
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Ludzie z forum na którym pokazujesz swój projekt usiłują Ci przekazać to o czym pisałem wcześniej. Rozwiązanie które tworzysz nie będzie działać właściwie. To co można przyjąć za dopuszczalne przy ograniczonej prędkości i mocy silnika absolutnie nie nadaje się do jazdy z większymi prędkościami i mocy silnika jaki posiadasz. Do tego sposób wykonania nie gwarantuje bezpieczeństwa. Jeżeli traktujesz swój 2 już projekt jako "zabawę", sposób na zagospodarowanie wolnego czasu i poprawę samopoczucia to nic mi do tego i rób dalej. Ja patrzę na to z punktu widzenia zasad mechaniki i poprawnosci konstrukcji i nadal widzę problem nieprzewidywalnego zachowania się geometrii tylej osi.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Do pewnych rozwiązań trzeba czasem dojść samemu ... oby tylko nic się nikomu nie stało
Ja się zastanawiam czemu nie dałeś na tył piasty od renówki ? mocny przegób, pewnie mocniejsze wahacze, mcpherson, i zrobienie samej ramy pod silnik od nowa łatwiejsze,
Chesz mieć 12'' koła ?
A może piasta i wahacze od Metro?
Ja się zastanawiam czemu nie dałeś na tył piasty od renówki ? mocny przegób, pewnie mocniejsze wahacze, mcpherson, i zrobienie samej ramy pod silnik od nowa łatwiejsze,
Chesz mieć 12'' koła ?
A może piasta i wahacze od Metro?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Gibki Staruszek pisze:...A może piasta i wahacze od Metro?
metro i mini - te same kłopoty. Prędzej z Rovera serii 100 chociaż nadal jest problem prowadzenia tylnej osi na "swobodnie obracających się w płaszczyźnie poziomej piastach z ustabilizowaniem których trzeba walczyć".
Najczęściej właśnie stosowanym rozwiązaniem przy customach z tylnym napędem i silnikach dużej mocy jest "przeszczep" całego frontu (mam na myśli główne elementy bez poszycia karoserii) z auta przednionapędowego wraz z jego silnikiem. Nie oznacza to że mamy z głowy prowadzenie osi ale innych problemów (również wytrzymałościowych) mniej.
Konrad i nie myśl, że krytycznymi postami chcemy ci "dokopać". Projekt jest ciekawy, a problemy trzeba jakoś rozwiązywać
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Tylna rama z MGF rozwiązuje kilka problemów i można regulować geometrię.
Będę miał czas to zobaczę czy taką adaptację można zrobić. Jeżeli tak to moc rzędu 120 i więcej na silniku K-serii może być ciekawa w RWD.
Będę miał czas to zobaczę czy taką adaptację można zrobić. Jeżeli tak to moc rzędu 120 i więcej na silniku K-serii może być ciekawa w RWD.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
a może do tyłu dodać kolumnę kierowniczą , połączyć ją z przednią i zrobić dwie osie skrętne ... hymmm !? żart...
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
markfive pisze:Ludzie z forum na którym pokazujesz swój projekt usiłują Ci przekazać to o czym pisałem wcześniej. Rozwiązanie które tworzysz nie będzie działać właściwie.
rozumiem co czną mi przekazać , ale cięcie i gwintowanie zwrotnicy nie uważam za dobre i bezpieczne rozwiązanie .
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... dplate.jpg
Gibki Staruszek pisze:Ja się zastanawiam czemu nie dałeś na tył piasty od renówki ? mocny przegób, pewnie mocniejsze wahacze, mcpherson, i zrobienie samej ramy pod silnik od nowa łatwiejsze,
Chesz mieć 12'' koła ?
A może piasta i wahacze od Metro?
Od renówki nic by nie zmianiło , bo piasta dalej była by ruchoma (skrętna) zresztą metro też
markfive pisze:Konrad i nie myśl, że krytycznymi postami chcemy ci "dokopać". Projekt jest ciekawy, a problemy trzeba jakoś rozwiązywać
niema sptrawy , słucham każdej uwagi , nie z każdą się zgadzam
w sume dlatego nie jest na zaspawanym układzie tylko na uniball'ach
se7ven pisze:Tylna rama z MGF rozwiązuje kilka problemów i można regulować geometrię.
Będę miał czas to zobaczę czy taką adaptację można zrobić. Jeżeli tak to moc rzędu 120 i więcej na silniku K-serii może być ciekawa w RWD.
tak jest to najlepsze rozwązanie jesli chodzi o panowanie nad geometrią zawieszenia
W swoim rozwiązaniu wzorowałem się na rozwiązaniach z gtm coupe, w sumie nawet kontaktowałem sie z jakimś specem od gtm ów i przesłał mi kilka rozwiązań w których wszedzie wykotzystywał piaste mini z przerobionym drązkiem prowadzącym.
Jak juz mówiłem:
na dole mamy 2 rożnej długości wachacze o wspólnej osi mocowania i działają , na górze teraz tez są 2 wahacze o rożnej długości i wspólnej osi mocowania.
Będzie dobrze albo się przerobi
fakt jest taki ze puki go nie sestawie na koła to nie bede o tym wiedział....
Zdjąłem poduchy zebu swobodnie ruszać zawieszeniem , ustawiłem poziomice laserową i w górnym i dolnym położeniu piasta jest tak samo ustawiona względem pionu i poziomu , dlatego uważam ze to rozwiązanie powinno się sprawdzić
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Na zdjęciu które pokazłeś kilka postów wyżej nie przekonuje mnie głównie przeróbka wąsa kierowniczego. Nie wyglada to ani dobrze ani bezpiecznie. W zawieszeniu GTM które pokazałeś wcześniej wąs jest wykonany jako nowy element mam nadzieję z materiału o odpowiedniej wytrzymałości (nie jest sztukowany i unibal nie jest zamocowany jednostronnie). Poza tym reszta moze być do pierwszych prób całości.
Jeżeli chodzi o przeróbkę z cięciem zwrotnicy, w ogóle nie biorę tego pod uwagę niezależnie od opinii o rzekomej wyższości takiego rozwiazania i źródła z jakiego pochodzi rysunek.
Jeżeli chodzi o przeróbkę z cięciem zwrotnicy, w ogóle nie biorę tego pod uwagę niezależnie od opinii o rzekomej wyższości takiego rozwiazania i źródła z jakiego pochodzi rysunek.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
pokaze całość to rozwieje twoje wątpliwości , niestety tak to jest w połowie roboty
ale szukając dalej rozwiązań
COX
http://i89.photobucket.com/albums/k221/ ... C00990.jpg
COUPE
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... 9Small.jpg
ale szukając dalej rozwiązań
COX
http://i89.photobucket.com/albums/k221/ ... C00990.jpg
COUPE
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... 9Small.jpg
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
ja bym robił coś w tym stylu ... ale Twoje też zadziała ... zobaczymy jak się zachowa na kołach
- Załączniki
-
- wahacz.jpeg (4.83 KiB) Przejrzano 1810 razy