Strona 4 z 5

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 08:31
autor: Kolpak
flapjck1 pisze:Możliwe ze ja mam, ale dopiero w weekend najprawdopodobniej będę mógł sprawdzic
Późno.. ale sprawdź tak czy tak

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 13:37
autor: Kolpak
Panowie załamałem się :(
Włożyłem dziś NOWĄ pompę GMC227...nic się nie zmieniło :(
Generalnie hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 15:32
autor: kubusss
Przy moich (podobnych) problemach z hamulcami okazalo sie ze przednia os byla podpieta byla na tyl a tylna os na przod na rozdzielaczu sily hamowania. Po zmianie hamulce zaczely normalnie dzialac. Nie zakladam ze to moze byc Twoj problem ale wrzucam do watku dla potomnych

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 19:33
autor: Kolpak
Ale wcześniej hamulce byłý bez zarzutu, więc to chyba mało prawdopodobne..

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 19:33
autor: Kolpak
Najnowsza sugestia - wymień korektor..

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 19:39
autor: flapjck1
A masz go wogole? Jesli tak to jaki?

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 21:00
autor: minimaniak
szukaj na grodzi silnika

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 21:33
autor: markfive
Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.

Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 23:08
autor: Kolpak
flapjck1 pisze:A masz go wogole? Jesli tak to jaki?
No mam..mogę fotę zrobić ale to już nie dziś...

Re: Odpowietrzenie

: 20 wrz 2018, 23:20
autor: Kolpak
markfive pisze:
Kolpak pisze:...hamulec robi się tylko troszkę twardszy przy odpowietrzaniu pompy, a końcówka hamulca wpada tylko przy odpowietrzaniu dolnego przewodu na pompie.
Mam pytanie. Po co w ogóle odpowietrzasz samą pompę ? Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, bo piszesz o odkręcaniu końcówek przewodów na pompie.
Odpowietrzanie całego zmontowanego szczelnego układu hydraulicznego, zawsze rozpoczyna się od najdalej położonego elementu. W mini jest to lewy tylny cylinderek, kolejno prawy tył, lewy przód, prawy przód.
W trakcie odpowietrzania nie luzuje się żadnych przewodów znajdujących się "po drodze" a więc np przy pompie czy przy rozdzielaczu, trójniku czy korektorze jeżeli takie elementy są w układzie. Po zluzowaniu któregokolwiek przewodu układ ulega ponownemu zapowietrzeniu i należy odpowietrzać go od początku.

Są przypadki, szczególnie po opróżnieniu płynu z całego układu, że są trudności z uzyskaniem ciśnienia w tylnym obwodzie dla rozpoczęcia odpowietrzania w prawidłowej kolejności. W tej sytuacji należy zacząć wyjątkowo od wstępnego odpowietrzenia przedniego lewego zacisku a następnie wrócić do tylnego lewego cylinderka i po kolei odpowietrzać zgodnie z zasadami do końca.
No to widzisz...może po prostu źle to wszystko robię i zaraz się okaże, że nowa pompa była niepotrzebna... No ale - za głupotę się płaci :lol:
Tak czy tak w akcie desperacji zawiozłem wieczorem Miniacza do chłopaków-mechaników, którzy trochę czasu w tym roku nad nim spędzili i mają łeb do takich tematów. Liczę na ich doświadczenie.

Re: Odpowietrzenie

: 21 wrz 2018, 08:33
autor: markfive
Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.

Re: Odpowietrzenie

: 21 wrz 2018, 08:53
autor: Kolpak
markfive pisze:Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna Twoich problemów.
Odwrotnie zamontowane zaciski hamulców z przodu. Lewy z prawej strony a prawy z lewej. Gdyby tak było, odpowietrzenie tak zamontowanych zacisków jest niemożliwe i w związku z tym pedał jest cały czas niski i przód nie działa.
Wydaje mi się to niemożliwe, bo zwracałem na to uwagę, ale teraz to już sobie nie wierzę..
Najprościej chyba sprawdzić po odpowietrznikach- mają być z obu stron od dołu czy góry?
Ps. Może głupie pytanie, ale jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D

Re: Odpowietrzenie

: 21 wrz 2018, 09:09
autor: markfive
Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)

Re: Odpowietrzenie

: 21 wrz 2018, 09:12
autor: Kolpak
markfive pisze:
Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
Właśnie mnie olśniło z tą różnicą i miałem pisać...fakt, oczywista sprawa..

Re: Odpowietrzenie

: 21 wrz 2018, 10:33
autor: Kolpak
markfive pisze:
Kolpak pisze:... jaka jest różnica w działaniu, że byłby problem z odpwowietrzeniem, nawet gdyby byłý odwrotnie? Pojemność chyba ta sama, budowa też, a auto raczej się nie domyśla, że coś ma zamienione :D
Różnica jest zasadnicza. Powietrze w układzie zawsze zbiera się i pozostaje "u góry" ponad płynem hydraulicznym. W sytuacji gdy w zamkniętej przestrzeni kanał odpowietrznika ma początek na dole, powietrze zawsze pozostaje ponad tym kanałem. To są podstawowe wiadomości z fizyki.

Załączam ilustrację z wykorzystaniem Twojego wcześniejszego załącznika z innego postu. Tu zaznaczyłem który zacisk jest prawy (R) a który lewy (L)
Miałeś rację..są odwrotnie założone :(
I nawet wiem dlaczego.
Pomijając własną głupotę (że nie pomyślałem o odpowietrznikach), to info o tym który jest lewy, a który prawy brałem ze zdjęć w Inter Carsie. No i to mnie zgubiło- dziś znów sprawdziłem i potwierdza się, że mają żle opisane zdjęcia. Cóż...zobaczymy czy po zamianie już będzie ok.