Strona 4 z 7
Re: Amortyzatory
: 02 cze 2010, 16:23
autor: Sadam
wg wykresu który dziś widziałem te nowego typu są bardzo podobne do oryginału, starego typu subiektywnie były nawet trochę mięksiejsze (ale nie czerwone tylko brązowe) także takie o mniejszej twardości
a co do montażu hi-low to i tak jest to fajny patent warty założenia, zawsze można mniej lub bardziej podnieść/obniżyć auto i przede wszystkim równo ustawić
Re: Amortyzatory
: 02 sie 2010, 23:55
autor: goora
Wznowie troche dyskusje. Bikopur ma już nowe gruszki w sprzedaży. Wie ktoś może czy poprawili elementy konstrukcyjne gruchy, żeby nie było cudowania z hi lowami? Może kupił już ktoś nowe?
Re: Amortyzatory
: 30 sty 2011, 21:43
autor: MaCk_Willys
ok mineło już troche czasu, może ktoś napisać jak te nowe gruchy spisują się na aucie?
Re: Amortyzatory
: 30 sty 2011, 22:17
autor: Sadam
testują się statycznie, zima niestety i auto nie jeździ
w drugim założone na tył też stoją w garażu, choć chwilę pojeździły generalnie ok, porównując ze sprężynami troszkę twardsze, ale tył lżejszy także też pod inną masą pracują
Re: Amortyzatory
: 31 sty 2011, 09:56
autor: MaCk_Willys
Sadam pisze:testują się statycznie, zima niestety i auto nie jeździ
w drugim założone na tył też stoją w garażu, choć chwilę pojeździły generalnie ok, porównując ze sprężynami troszkę twardsze, ale tył lżejszy także też pod inną masą pracują
a jak założyłeś na przód bez hi-low to auto bardzo wysoko stoi ?
Re: Amortyzatory
: 31 sty 2011, 11:07
autor: Sadam
dopracowywałem ten temat i trzeba te z pierwszej serii skrócić o 8mm i wtedy ok będą, zakładane mam z hilowami ale robiłem pomiary jak to będzie wyglądać ze standardowym stożkiem i na chwilę je tak zakładałem nawet
Re: Amortyzatory
: 31 sty 2011, 12:36
autor: MaCk_Willys
a do tej nowszej wersji gruszek pasują już podróby hilow?
chce zamontować te gruchy na przód, a na tył dać normalne gumowe czy taka opcja będzie dobrze grać ze sobą?
Re: Amortyzatory
: 31 sty 2011, 13:24
autor: Sadam
tak pasują, jak masz hilowy to generalnie nie będzie kuku
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 09:43
autor: Austin
Witam!
Też jestem na etapie wymiany całego zawieszenia i oprócz gruszek interesują mnie inne elementy z tej firmy.
Czy ktoś stosował inne ich rozwiązania?
A poniżej nowe gruchy...
Strona producenta
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 14:42
autor: flapjck1
zasadniczo poza mocowaniami wozka przedniego ( jak juz robic to na "sztywno" ) wszystko warte polecenia
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 16:05
autor: Sadam
flapjck1 pisze:zasadniczo poza mocowaniami wozka przedniego ( jak juz robic to na "sztywno" ) wszystko warte polecenia
z mocowań wózka ewentualnie podkładki pod śruby główne, łezki i łapy które nie mają elementu metalowego słabo się sprawdzają
tulejki są ok, ale czerwone, bo żółte za twarde i szlag je trafia momentalnie
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 16:42
autor: flapjck1
mam w roverze zolte poli w zawieszeniu - ponad poltora roku jazdy, okolo 50tys km , zero luzow
w miniaku tez mam od ponad roku, ale on malo w sumie jezdzi wiec nie wiem czy to miarodajne
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 18:51
autor: Austin
Witam!
Dzięki za info. Mocowania wózka mam na sztywno a reszta chciałbym żeby była "bardziej wytrzymała".
Sadam co to znaczy "szlag je trafia momentalnie"?
Pozdrawiam
Re: Amortyzatory
: 24 lut 2011, 22:05
autor: Sadam
zastrzegam, że mówię tu o dolnym wahaczu, krańce popękały już po miesiącu (po ogarnięciu całego zawieszenia - czyli nie było nigdzie luzów), poprzedni komplet też został skatowany - tulejka metalowa latała w gumce jak żyd po pustym sklepie...
czerwone spisują się lepiej wg. moich obserwacji - są bardziej elastyczne, czyli na nasze drogi lepsze
flap - Rover to nie miniak i przypuszczam że troszkę bardziej komfortowe zawieszenie ma...
pewnie przy założeniu wszystkiego nowego i świeżych gruszek, albo najlepiej sprężyn wytrzymały dłużej - jednak jak dostaną solidnie w kość to mają tendencję do nie wracania do swoich normalnych kształtów - czerwone pod tym kątem są bardzo fajne
Re: Amortyzatory
: 25 lut 2011, 09:22
autor: Austin
Witam!
No to dziękuję za informację. Myślałem, że lepsze będą żółte...
A poniżej info w sprawie kolorów ( jak ktoś nie wie...)
Czym różnią się tuleje czerwone od żółtych?
Kolor CZERWONY - twardość ok 80 ShA - elementy zawieszenia mają twardość zbliżoną do oryginalnych tulei metalowo-gumowych. Wytrzymałość POLIURETANU jest jednak wielokrotnie większa, a unikalne właściwości gwarantują długoletni komfort jazdy. Produkty czerwone zalecamy wszystkim "normalnym" użytkownikom samochodów, którzy oczekują poprawy stabilności oraz lepszego prowadzenia pojazdu. Dajemy 2 lata gwarancji, mając pewność, iż w tym czasie nasze produkty będą doskonale spełniały swoje zadania.
Kolor ŻÓŁTY - twardość ok 90 ShA - zalecana do pojazdów sportowych, tuningowanych (np. obniżanych). Zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, co przy większych prędkościach ma istotne znaczenie.
Info ze strony producenta.
Pozdrawiam