Gibki Cooper 91r " MAŁY "

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: flapjck1 »

to ustaw

wyprzedzenie sworznia na 3,5-4
pochylenie kol przednich 1,5 - 2 na minusie
zbieznosc seryjnie ( czyli rozbieznosc )

tyl pochylenie okolo pol stopnia mniej niz przod
zbieznosc seryjnie

jak ci sie bedzie ciezko skrecalo zmniejsz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: se7ven »

markfive pisze: Kilka razy podchodziłem do stanowisk z "komputerowym" ustawianiem geometrii i pracownikiem który ma tylko znajomość obsługi komputera i programu. Na ogół po takich ustawieniach trzeba było wszystko regulować ponownie chociażby najprostszymi metodami.

Ja robię na stanowisku komputerowym pod obciążeniem bo jest to istotne. Podstawowym warunkiem jest zawieszenie w idealnym stanie. Regulację tylnego wózka robię wg własnego patentu (ten angielski nie nadaje się do profi ustawienia! - aby wyregulować kąty trzeba zluzować nakrętkę i gubi się zbierzność, regulacja jest skokowa!)
Przy tradycyjnej metodzie pomiaru przyrządy nie są w stanie określić geometrycznej osi jazdy.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: markfive »

Gibki Staruszek pisze:Właśnie Marku ... napisz mi , proszę , jakie ustawienie kół będzie dla mnie najlepsze . Auto nie będzie do sportu tylko normalnej jazdy. Felga 6x12.

Tabela ustawień opracowana przez Jerzego Nazarko jest dostępna na mojej stronie - ustawienie geometrii zawieszenia . Podane tam nastawy "korzystne" dla mini są właściwe do Twoich potrzeb.
Inne szczególnie ważne dla zawieszenia klasycznego mini parametry to:
1. dokładne ustawienie wysokości zawieszenia z przodu i z tyłu ( bez regulatorów (gwint) tego zrobić się nie da) tak by na każdej osi były jednakowe z prawej i lewej strony w granicach 30 - 33 cm ( odległość między środkiem piasty a rantem fabrycznego nadkola).
2. równoległość osi
3. dokładne równe z obu stron ustawienie zbieżności tylnych kół. Z tym na ogół jest w miniakach największy problem ze względu na "wichrowatość" skorodowanego lub uszkodzonego / zdeformowanego tylnego wózka. Również luzy na łożyskowaniu tylnych wachaczy powodują niekontrolowane zmiany geometrii i złe prowadzenie auta.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

dobra ... o zawieszenie jeszcze was pomęczę za jakiś czas.
Bawiłem się w nitonakrętki ...
Załączniki
moco2.JPG
moco2.JPG (179.27 KiB) Przejrzano 1860 razy
nito1.JPG
nito1.JPG (165.4 KiB) Przejrzano 1860 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

i jest już klakson :grin:
Załączniki
klak3.JPG
klak3.JPG (135.64 KiB) Przejrzano 1860 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

mocowanie nadkoli - nitonakrętki :wink:
Załączniki
nito4.JPG
nito4.JPG (87.71 KiB) Przejrzano 1858 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

widok z dołu i osłona na pompę
Załączniki
osło5.JPG
osło5.JPG (158 KiB) Przejrzano 1855 razy
spod6.JPG
spod6.JPG (204.5 KiB) Przejrzano 1855 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

przecięte nadkole trzeba wykończyć ... jak myslićie wystarczy miejsca czy jeszcze przycinać błotnik ? (fot2) :mrgreen:
Załączniki
madk8.JPG
madk8.JPG (145.58 KiB) Przejrzano 1854 razy
nadk7.JPG
nadk7.JPG (135.62 KiB) Przejrzano 1854 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: flapjck1 »

ciac i to duzo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

muszę najpierw ustawić koło i wtedy się zobaczy ... kurcze tam blisko jest otwór mocowania nadkola ...
Załączniki
icon_bonk.gif
icon_bonk.gif (1.34 KiB) Przejrzano 1834 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Sadam »

przy okazji nitonakrętek uczulam od razu, że te które robią z aluminium parszywie się sprawuję w połączeniu ze śrubkami - niestety bierze je korozja szybko i odkręcenie bywa ciężkie, ale z tego co widzę twoje chyba nie są alu
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

ooo... to dam tam trochę smaru AL 1100 (na bazie aluminium) może coś da. Moje też są aluminiowe ale czymś powlekane lecz przy zaciskaniu gwint się lekko zrywa i schodzi tam ta warstwa.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

flapjck1 pisze:ciac i to duzo


ta fotka jest przy max skręcie. nadal myślisz że ciąć dużo ? mogę jakieś 1cm :???:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: flapjck1 »

przy ugieciu zawieszenia dotknie jak nic - teraz zrobiles tylko statyczna probe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Sadam »

w Twoim przypadku może nie będzie tak tragicznie z tymi nitonakrętkami, ale w autach które jeżdżą na co dzień i cały rok niestety dały mi się już we znaki, ale poza tym patent fajny, smar może faktycznie pomoże

natomiast nadkola ciachaj... bo nie ma bata, żeby Ci się revo zmieściły przy skręcie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ