Gibki Cooper 91r " MAŁY "
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
to ustaw
wyprzedzenie sworznia na 3,5-4
pochylenie kol przednich 1,5 - 2 na minusie
zbieznosc seryjnie ( czyli rozbieznosc )
tyl pochylenie okolo pol stopnia mniej niz przod
zbieznosc seryjnie
jak ci sie bedzie ciezko skrecalo zmniejsz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
wyprzedzenie sworznia na 3,5-4
pochylenie kol przednich 1,5 - 2 na minusie
zbieznosc seryjnie ( czyli rozbieznosc )
tyl pochylenie okolo pol stopnia mniej niz przod
zbieznosc seryjnie
jak ci sie bedzie ciezko skrecalo zmniejsz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
markfive pisze: Kilka razy podchodziłem do stanowisk z "komputerowym" ustawianiem geometrii i pracownikiem który ma tylko znajomość obsługi komputera i programu. Na ogół po takich ustawieniach trzeba było wszystko regulować ponownie chociażby najprostszymi metodami.
Ja robię na stanowisku komputerowym pod obciążeniem bo jest to istotne. Podstawowym warunkiem jest zawieszenie w idealnym stanie. Regulację tylnego wózka robię wg własnego patentu (ten angielski nie nadaje się do profi ustawienia! - aby wyregulować kąty trzeba zluzować nakrętkę i gubi się zbierzność, regulacja jest skokowa!)
Przy tradycyjnej metodzie pomiaru przyrządy nie są w stanie określić geometrycznej osi jazdy.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
Gibki Staruszek pisze:Właśnie Marku ... napisz mi , proszę , jakie ustawienie kół będzie dla mnie najlepsze . Auto nie będzie do sportu tylko normalnej jazdy. Felga 6x12.
Tabela ustawień opracowana przez Jerzego Nazarko jest dostępna na mojej stronie - ustawienie geometrii zawieszenia . Podane tam nastawy "korzystne" dla mini są właściwe do Twoich potrzeb.
Inne szczególnie ważne dla zawieszenia klasycznego mini parametry to:
1. dokładne ustawienie wysokości zawieszenia z przodu i z tyłu ( bez regulatorów (gwint) tego zrobić się nie da) tak by na każdej osi były jednakowe z prawej i lewej strony w granicach 30 - 33 cm ( odległość między środkiem piasty a rantem fabrycznego nadkola).
2. równoległość osi
3. dokładne równe z obu stron ustawienie zbieżności tylnych kół. Z tym na ogół jest w miniakach największy problem ze względu na "wichrowatość" skorodowanego lub uszkodzonego / zdeformowanego tylnego wózka. Również luzy na łożyskowaniu tylnych wachaczy powodują niekontrolowane zmiany geometrii i złe prowadzenie auta.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
dobra ... o zawieszenie jeszcze was pomęczę za jakiś czas.
Bawiłem się w nitonakrętki ...
Bawiłem się w nitonakrętki ...
- Załączniki
-
- moco2.JPG (179.27 KiB) Przejrzano 1860 razy
-
- nito1.JPG (165.4 KiB) Przejrzano 1860 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
i jest już klakson
- Załączniki
-
- klak3.JPG (135.64 KiB) Przejrzano 1860 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
mocowanie nadkoli - nitonakrętki
- Załączniki
-
- nito4.JPG (87.71 KiB) Przejrzano 1858 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
widok z dołu i osłona na pompę
- Załączniki
-
- osło5.JPG (158 KiB) Przejrzano 1855 razy
-
- spod6.JPG (204.5 KiB) Przejrzano 1855 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
przecięte nadkole trzeba wykończyć ... jak myslićie wystarczy miejsca czy jeszcze przycinać błotnik ? (fot2)
- Załączniki
-
- madk8.JPG (145.58 KiB) Przejrzano 1854 razy
-
- nadk7.JPG (135.62 KiB) Przejrzano 1854 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
ciac i to duzo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
muszę najpierw ustawić koło i wtedy się zobaczy ... kurcze tam blisko jest otwór mocowania nadkola ...
- Załączniki
-
- icon_bonk.gif (1.34 KiB) Przejrzano 1834 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
przy okazji nitonakrętek uczulam od razu, że te które robią z aluminium parszywie się sprawuję w połączeniu ze śrubkami - niestety bierze je korozja szybko i odkręcenie bywa ciężkie, ale z tego co widzę twoje chyba nie są alu
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
ooo... to dam tam trochę smaru AL 1100 (na bazie aluminium) może coś da. Moje też są aluminiowe ale czymś powlekane lecz przy zaciskaniu gwint się lekko zrywa i schodzi tam ta warstwa.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
flapjck1 pisze:ciac i to duzo
ta fotka jest przy max skręcie. nadal myślisz że ciąć dużo ? mogę jakieś 1cm
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
przy ugieciu zawieszenia dotknie jak nic - teraz zrobiles tylko statyczna probe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
w Twoim przypadku może nie będzie tak tragicznie z tymi nitonakrętkami, ale w autach które jeżdżą na co dzień i cały rok niestety dały mi się już we znaki, ale poza tym patent fajny, smar może faktycznie pomoże
natomiast nadkola ciachaj... bo nie ma bata, żeby Ci się revo zmieściły przy skręcie
natomiast nadkola ciachaj... bo nie ma bata, żeby Ci się revo zmieściły przy skręcie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas