AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: markfive »

Luomo pisze:... po wyłączeniu silnika kluczykiem dwa razy stuknęły zawory, tak jakby nie do końca zgasł. Przypuszczam, że wina leży po stronie stacyjki.
Wina leży najprawdopodobniej po stronie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Po przejechaniu około 600 - 800 km gdy silnik wstępnie się dotrze trzeba przeregulować zapłon i gaźnik.
@ Pytanie do Flapa - jaki uzyskałeś CR w tym silniku po zmianie / modyfikacji głowicy ? Jeżeli regulacja zapłonu nie pomoże ( w przypadku wysokiego CR) trzeba będzie przejść na paliwo 98
W przyszłości dobrze byłoby zmienić aparat zapłonowy na bezstykowy z modułem.

PS: Szkoda, że przed odbiorem samochodu nie miałem możliwości kontrolnego sprawdzenia u Artura ustawienia zapłonu i regulacji gaźnika.
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Luomo »

markfive pisze:
Luomo pisze:... po wyłączeniu silnika kluczykiem dwa razy stuknęły zawory, tak jakby nie do końca zgasł. Przypuszczam, że wina leży po stronie stacyjki.
Wina leży najprawdopodobniej po stronie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Po przejechaniu około 600 - 800 km gdy silnik wstępnie się dotrze trzeba przeregulować zapłon i gaźnik.
@ Pytanie do Flapa - jaki uzyskałeś CR w tym silniku po zmianie / modyfikacji głowicy ? Jeżeli regulacja zapłonu nie pomoże ( w przypadku wysokiego CR) trzeba będzie przejść na paliwo 98
W przyszłości dobrze byłoby zmienić aparat zapłonowy na bezstykowy z modułem.

PS: Szkoda, że przed odbiorem samochodu nie miałem możliwości kontrolnego sprawdzenia u Artura ustawienia zapłonu i regulacji gaźnika.
O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: flapjck1 »

jak ma samozaplon po zgaszeniu silnika to trzeba swiece wymienic na zimniejsze najprawdopodobniej


Co do CR to dosc wysokie bylo, musze odszukac notatki, aczkolwiek na 95 powinno latac

Marku co dzialales w ramach regulacji?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: markfive »

flapjck1 pisze:...Marku co dzialales w ramach regulacji?
Moim zadaniem było uruchomienie dostarczonego przez Ciebie silnika, zamontowanego do samochodu przez Artura.
Cytuję info z tym związane przesłane do Luomo na jego zapytanie dot. problemu z gaźnikiem:
"Problem nie dotyczył samego gaźnika, tylko jego zamocowania. W miniaku bardzo często występuje problem z odległością gaźnika od przegrody. Są różne kolektory, różnych producentów, inne są kąty nachylenia mocowania i wymaga to dostosowania do sytuacji. Konkretnie chodzi o to, że po wstępnym zamocowaniu gaźnik opierał się o przegrodę. Dostosowałem mocowanie i podstawę mocowania linek oraz dźwignię przepustnicy tak by zachować właściwy dystans od przegrody. Po zamontowaniu uruchomiłem silnik i ten problem został rozwiązany.
Z mojej strony to wszystko. Umówiłem się z Arturem, że po zakończeniu wszystkich innych prac przy samochodzie ostatecznie sprawdzę regulacje gaźnika gdy będzie można samochodem wyjechać na drogę."

Tak więc w ramach "regulacji" wiele nie działałem bo poza uruchomieniem silnika nie brałem udziału w dalszych pracach, a o odbiorze samochodu dowiedziałem się z forum. :wink:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: flapjck1 »

Aaa to wiele tlumaczy
Artkowi przywiozlem silnik skrecony z osprzetem ale co innego regulacja gaznika na silniku poza buda a co innego w jezdzacym aucie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: markfive »

Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Luomo »

markfive pisze:
Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4
Tak jak pisałeś powyżej, wstrzymam się z zakupem i po dotarciu będziemy regulować :) Pozdr.!
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Gibki Staruszek »

bardzo fajnie wyszedł :D ... co to za kolor ? pepper white ? troche wysoko stoi i bez pasów faktycznie chyba będzie lepiej :wink: daj jakieś fotki środka :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: flapjck1 »

a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Gibki Staruszek »

flapjck1 pisze:a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)
tak będzie u mnie :lol:
Awatar użytkownika
pszemax
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 355
Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: pszemax »

Kazdy ma byc inny.
Kazdy ma byc piekny.=)
pszemax
Awatar użytkownika
BeMoL
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1838
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52
Posiadane auto: MINI Cooper S Cabrio
Lokalizacja: Kartuzy

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: BeMoL »

pszemax pisze:Kazdy ma byc inny.
Kazdy ma byc piekny.=)
Święte słowa :idea:
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: lilek »

markfive pisze:
Luomo pisze:...O aparacie wiem i będę próbował kupić coś takiego http://minispares.com/product/Classic/E ... aldon.aspx Ponieważ na wiosnę jestem umówiony z Arturem na małe poprawki to może udałoby się zgrać także regulację tego co napisałeś powyżej? Pozdr.!
Ten aparat nie rozwiązuje głównego problemu jakim jest sam klasyczny układ stykowy. Obecnie dostępne zestawy - styki i kondensator moim zdaniem już absolutnie nie zapewniają ani trwałości i niezawodności na chociażby najniższym poziomie, a także nie zapewniają wystarczająco mocnej iskry w całym zakresie obrotów silnika.
Wstrzymaj się z zakupem. W kilku silnikach testowałem już zmodyfikowane aparaty 59D4 z modułem i układ taki jest oceniany bardzo pozytywnie przez ludzi którzy z tym ode mnie wyjechali. Bazą jest aparat zamontowany aktualnie na silniku. Maksymalny kąt wyprzedzenia regulatora dostosowuję do stopnia sprężania i wałka. Do zastosowań drogowych może być konieczna zmiana regulatora podciśnieniowego. W aparacie nie ma styków ani kondensatora. Moduł jest niewidoczny z zewnątrz i połączony bezpośrednio z cewką.
Jeżeli decydujesz się wyłącznie na zakup nowego aparatu to bardziej odpowiedni będzie 65DM4
Potwierdzam słowa Marka, który zamontował u mnie taki zestaw zapłonu i sprawował się naprawdę dobrze więc mogę naprawdę polecić :)
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Luomo »

Gibki Staruszek pisze:bardzo fajnie wyszedł :D ... co to za kolor ? pepper white ? troche wysoko stoi i bez pasów faktycznie chyba będzie lepiej :wink: daj jakieś fotki środka :)
Old english white z lat 60". Na razie stoi dość wysoko, chociaż w realu nie wygląda źle. Gruchy się trochę ubiją i będzie gites :wink: Jakby co to go obniżę trochę hilowami. Pasy są spoko, naprawdę, no i na razie zostają :) Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: AUSTIN COOPER S REPLIKA, ŁÓDŹ

Post autor: Luomo »

flapjck1 pisze:a mialo byc super nisko z podcinaniem nadkoli wlacznie :)
Dokładnie, miały być nadkola, błotniki miały być podcinane, felgi 6x10, itd., itd. :D Stanęło na tym co jest i jestem bardzo zadowolony z rezultatu :D Pozdr.!
ODPOWIEDZ