Strona 5 z 7
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 27 maja 2011, 15:29
autor: Pipi
Rymek ja robie tym samym i takich efektow nie ma jak u pozostalych kolegow ale polecam cos takiego:
http://allegro.pl/pasta-polerska-1kg-ju ... 19285.html
kolega w motorach robi najpierw filcem pozniej tym wlasnie czysciwem co podales w/w i na koncu ta pasta co wam tu pokazuje i efekt rewelka jak na zdjeciach ja czekam walsnie na zamowiona paste i bede tym lecial bo narazie mam tylko zrobione filcem i tym scierniwem (czy jak to mozna nazwac)
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 27 maja 2011, 15:44
autor: g00dMan
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 27 maja 2011, 15:54
autor: Rymek
świetne linki !
Weber 40 DCOE
: 28 cze 2011, 15:34
autor: Rymek
Gotowy do zamontowania jak tylko dotre do Polski ... troche sie musialem nakombinowac zeby wszystko gralo i tak wygladalo ale mam nadzieje ze warto
Oczywiscie ustawienia to inna bajka ale wszystko co trzeba tez jest
kute tłoki JE
: 28 cze 2011, 15:37
autor: Rymek
A to przedsmak tego, co pod koniec tygodnia powinno juz zostac do mnie wyslane ... kilka tygodni (jak nie wiecej...) obliczen, symulacji i negocjacji i powstaje takie cosik do mojej litrówki
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 16:21
autor: Konrad K_2
wygląd jest -teraz czas na działanie
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 20:51
autor: Rymek
dzialanie bedzie od soboty juz
ps sporo rzeczy do sprzedania bedzie i to praktycznie nowych bo mi sie koncepcja zmienila
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 20:56
autor: Sadam
to tłoki jednak inne wrzucasz niż pierwotnie zakładałeś?
mam jeszcze pytanie co do pomiarów silnika, przed zamontowaniem głowicy mierzyłeś silnik? bo zastanawiam się skąd tak duża CR Ci wyszła, przy seryjnym bloku i tłokach i jedynie zmienionej głowicy to jednak trochę dużo, no chyba, że mam błąd w swoich pomiarach, ale raczej wątpie - sprawdzałem 5 razy
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 21:23
autor: Rymek
kompresja wyszla taka wielka bo glowica jest mocno uchlastana ... dokladnie to sam nie wiem ile teraz jest bo to teoretycznie tyle byc powinno ... sie zobaczy jak teraz bede bo jeszcze raz wszystko pomierze ale z mega dokladnoscia ... tloki mam juz z minisporta au +120 ale bede mial pod koniec tyg wlasnego projektu z pomoca JE ... no i 68mm ... ale specjalne korby takze do nich tez ... roznica z 5.75" na 6" plus 18mm sworzen tloka ... wicej jak dorwe je w swoje lapki bo to duzy projekt byl
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 21:40
autor: Sadam
no właśnie teoria a praktyka
wg. pomiarów na 2 tysiączkach w stanie względnym to przy takiej pojemności komory w głowicy możesz mieć CR w okolicach 10,5 w tej chwili +/- 0,1
i tak bardzo przyzwoicie, ale od 12 daleko
najbardziej to mnie zadziwiła odległość między górą tłoka a płaszczyzną bloku średni aż 0,6mm
ogolenie bloku a tą wysokość zmienia CR o około 0,5
ale nadal nikt mi nie napisał, jakie ma wyniki, żebym porównał czy nie mam błędów
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 22:03
autor: Rymek
no bo to docelowo ma byc 12.5 ... blok jest na rowno z tlokami a glowica 21.5 ... trza jeszcze dodac pojemnosc uszczelki i ring-land i powinno byc ok ...
ale teraz to juz zobaczymy bo z nowymi tlokami to wszystko inaczej bedzie i albo bedzie albo wielkie buuum
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 22:31
autor: Sadam
teorie to ja znam, ale CR rzędu 12:1 podawałeś już dawno zaraz po zamontowaniu głowicy i nie pisałeś, że to taka mocno pi razy oko
głowica 21,5 czy 20,4 bo tak widziałem wcześniej, chyba, że planujesz powiększyć
w każdym razie i tak ciekawy silnik się zapowiada, trzymam kciuki
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 22:59
autor: Rymek
20.5 ... przyjade to sprawdze dokladnie bo jest oznaczone na glowicy przez oselli i zmierze dla pewnosci jeszcze raz ... odnosnie kompresji to mniej wiecej wychodzi ponizej 12tu teraz ale w planach przy +.12" mialobyc 12.5 .. teraz to sie okaze bo wiecej zmian robie i wyjdzie zapewne cos dziwnego z tego silnika ... symulacje wychodza obiecujaco ale jak to z symulacjami zawsze cos tam nie tak jest
wal przyjedzie z UK od sheengineering troszke ponizej 8.5kg mini7 ... takze od nich lekkie kolo z dociskiem i wszystko wywazone razem.
korbowody docelowo 400gr kazdy lub mniej ale jeszcze nie wiem dokladnie bo sie robia i jeszcze nie skonczyli (E4340AQ stal plus pelna gama procesow lacznie z −185 °C etc) ale ma byc max poczatek przyszlego tygodnia
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 23:35
autor: markfive
Przy płaskich tłokach 68 i wyrównaniu bloku na "0" pojemność komory spalania 20,5 to za mało. CR prawdopodobne około 14. Rozsądny kompromis to wytoczenie zagłębienia w tłoku. Uszczelka pod głowicę 1275 będzie konieczna ale różnica pojemności samej uszczelki niewiele zmieni.
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 28 cze 2011, 23:45
autor: Rymek
mysle ze az tyle to nie wyjdzie (nawet jestem pewny) ale trzeba pamietac ze kompresja to nie tylko statyczna i od walka i calej reszty takze zalezy ile mozna ...
ps jakby ktos chcial to mam fajny program do symulacji i obliczen wszystkiego zakupiony oficjalnie