Strona 43 z 46
Re: Sułtan 1275
: 05 cze 2012, 07:54
autor: markfive
Nie wiem, ale chętnie się dowiem jak dojdziesz do przyczyny
Trzy pytania : czy dobrze założyłeś tuleję łożyskową pod kołem jedynki ?, czy któryś pierścień synchronizatora nie jest zaklinowany na stożku ?, czy podkładka dołożona pod wsteczny trybik nie jest za gruba ?
Ciekawe spostrzeżenie z tym zazębianiem i koniecznością dołożenia podkładki. Może faktycznie jest to celowa modyfikacja nowszych skrzyń. Ja przy naprawie dobieram to koło takie jakie było w tej skrzyni albo z nadlewem albo bez.
Seryjne koła z prostymi zębami w A i A+ mają tą samą ilość zębów i te same numery katalogowe.
Re: Sułtan 1275
: 05 cze 2012, 08:50
autor: humin
Podkładka dołożona na wstecznym sprawdzone i nie koliduje, tuleja pod kołem jedynki włożona tak jak była wcześniej - kołnierzem do kół 3/4 i wciskana razem z kołem, następnie założone łożysko i koło
Tak pomyślałem że właśnie któryś pierścień synchro może klinować ponieważ ten opór po poł obrotu jest taki "miękki" - w drugą chodzi ok do pewnego momentu potem lekko ciężej - próba z powrotem z przeciwną stronę i znowu opór. Ta powierzchnia na kole 1 biegu w miejscu siedzenia synchro była oczerniona więc może to tu blokuje.
Dziś sprawdzimy po południu i dam znać
ps. już wieczorem po wyjęciu choinki i sprawdzaniu działania przesuwek niestety jedną z nich 3/4 przesunąłem za daleki i strzeliły sprężynki z kulkami.. normalnie dak daleko się tej przesuwki nie przesuwa ponieważ jest ograniczenie ale tu jest luz więc poszło.. czyli chrzest skrzyniowy mam za sobą
Na szczęście prawie wszystko zostało w skrzyni - uciekła tylko jedna sprężynka którą założę z przesuwki zapasowej
Re: Sułtan 1275
: 05 cze 2012, 10:19
autor: markfive
humin pisze:...ps. już wieczorem po wyjęciu choinki i sprawdzaniu działania przesuwek niestety jedną z nich 3/4 przesunąłem za daleki i strzeliły sprężynki z kulkami.. normalnie dak daleko się tej przesuwki nie przesuwa ponieważ jest ograniczenie ale tu jest luz więc poszło.. czyli chrzest skrzyniowy mam za sobą
Na szczęście prawie wszystko zostało w skrzyni - uciekła tylko jedna sprężynka którą założę z przesuwki zapasowej
Normalka ...dlatego nie radzę grzebać w skrzyni i nie tylko, ludziom którzy robią to pierwszy raz i nie mają przy tym odpowiedniego "zapasu części zamiennych"
. Kulki i sprężynki potrafią wystrzelić w każdym bliżej nieokreślonym kierunku i nawet w garażu ciężko je znaleźć nie mówiąc o pracy "na świeżym powietrzu". Jak chcesz bezpiecznie sprawdzić działanie przesuwek w częściowo zmontowanej skrzyni musisz włożyć przynajmniej tulejkę (z boku pod FD), która ogranicza ruch poosiowy wybieraka.
Re: Sułtan 1275
: 05 cze 2012, 12:52
autor: humin
Bym zapomniał dodać aktualnych zdjęć Sułtanowego pudełka
Mayon cięgnie temat do przodu z nadzieją na szybkie ukończenie
Re: Sułtan 1275
: 05 cze 2012, 22:37
autor: humin
Okazało się że jednak jest komplet sprężynek z przesuwki 3/4 - ta trzecia siedziała w obudowie - ciężko uwierzyć bo jak strzeliło to wydawało się że pofrunęły daleko
Dochodziłem blokowania skrzyni najpierw skupiając się na kole 1 biegu które rzeczywiście miało stożek mocno "zmęczony" i po delikanym przytarciu zaczęło chodzić ok. Niestety blokowanie dalej zostało.
Okazało się że blokuje się synchron na kole 3 biegu - na tyle dziwne że to koło nie było wymieniane - nowy był synchron który miał tak ostre krawędzie że zacinał się na stożku. Ostatecznie użyłem starego synchrona który był w bardzo dobrym stanie.
Po dzisiejszym dniu skrzynia już złożona i wszytsko chodzi jak w zegarku.
Re: Sułtan 1275
: 06 cze 2012, 00:09
autor: markfive
Prawdopodobnie po zalaniu skrzyni olejem i uruchomieniu napędu blokowanie by ustąpiło a ostre krawędzie szybko by się dopasowały. Nie dziwię się jednak, że zdecydowałeś się na zamianę. W końcu w razie niepowodzenia była by to kolejna żmudna i nikomu niepotrzebna dodatkowa robota. Ciekawe co to za synchronizatory. Mam na mysli te "nowe". W ofercie minispares są dwa rodzaje - tańsze i droższe. Znając życie masz te tańsze
. U mnie leżą takie nowe nie używane synchronizatory, które po obróbce cieplnej widocznie się zdeformowały, tak, że po założeniu na swoje miejsce nie przylegały na całym obwodzie do stożkowych powierzchni i mocno się klinowały przy docisku. Też zamieniłem od razu na inne.
Awaria Twojej skrzyni nie jest niczym odosobnionym. Załączam ilustrację ostatniej naprawy skrzyni A+ . Elementy zużyte / uszkodzone do wymiany. Objawy "tylko wyskakujaca dwójka". Rzeczywistość bardziej pesymistyczna. To nie jest tylko "pierścień synchronizatora" do wymiany
A po co naprawiać ? Nie lepiej kupić używaną skrzynię ? Nie, bo aktualnie z 4 używanych skrzyń A + po 90 roku można przy sprzyjających okolicznosciach wybrać komplet dobrych częsci do jednej.
Re: Sułtan 1275
: 06 cze 2012, 09:08
autor: humin
No i tu zdziwienie ponieważ mam te droższe synchrony z minispares
Kupowałem pod kątem Ardena i na nie się zdecydowałem kierując się tym iż minispares je firmuje jako bardziej wytrzymałe .
Też mi się wydaje że by się "dotarły" ale nie do końca byłem o tym przekonany widząć jak to się blokuje i nie chciałem ryzykować pęknięciem na stożku lub jakiegoś uzębienia. A główną próbę można zrobić dopiero na kompletnie uruchomionym aucie więc cała robota od nowa.
Niezależnie mam nadzieję że pierwsza złożona skrzynia będzie chodziła tak dobrze jak pierwszy silnik którym szczęśliwie upalałem przez 30tys km
Mam już graty do silnika, oczekiwanie tylko na tłoki z nowymi pierścionkami które mają być na początku następnego tygodnia i bierzemy się za silnik.
Re: Sułtan 1275
: 06 cze 2012, 09:38
autor: markfive
Jak masz skrzynię z FD już złożoną sprawdź jeszcze czy przy włączeniu wstecznego sama blokada wybieraka pozwala przesunąć się tej małej zębatce tak daleko jak pokazałeś to wcześniej. To w związku z dylematem czy ten nadlew (podkładka) jest konieczny czy nie ? Nie wydaje mi się by położenie kół zębatych na wałku głównym w A i A+ było inne i wybierak działał w innym zakresie.
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 20:28
autor: humin
Goldy boy już pomalowany
Powiem szczerze że mayon ma do tego rękę - moim zdaniem jest perfect !
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 21:18
autor: AleXander
strasznie słabo te nowe felgi wyglądają ;/
ale kolorek piekny!
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 22:05
autor: Wojtello
e tam. ja uważam, że są naprawdę świetne. taki vintage look. a to się teraz liczy.
jak dla mnie jest wystarczająco hipsterski
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 22:45
autor: humin
właśnie jeśli chodzi o felgi to się jeszcze zastanawiamy.. dlatego z przodu są jeszcze poprzednie
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 23:19
autor: flapjck1
nie lubie slow vintage i hipsterski
a kola mu beda pasowaly starmagi albo mamby
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 23:28
autor: humin
starmagi juz oklepane i do tego świecące
a nad mambami już się kiedyś zastanawiałem ale teraz to do niego felg nie szukam
zostanie na ultralite 6x10"
Re: Sułtan 1275
: 14 cze 2012, 23:34
autor: flapjck1
oklepane polerowane, a sa jeszcze srebrne biale i czarne