Strona 7 z 8

Re: Wyciek oleju

: 20 paź 2018, 21:25
autor: markfive
Co do pierwszego problemu
Raczej nie ma opcji by nakrętka sama aż tak się poluzowała. Mowa o pierwszej nakrętce na szpilce z lewej strony. Drugiej nakrętki mocującej sam wspornik cewki nie dokręca się przecież z momentem 68Nm :) . Chyba, że tak dokręciłeś.

Pytanie czy po takim przebiegu mogło by mieć wpływ dokręcenie tej jednej nakrętki z niższym momentem.
Raczej nie. Głowica najczęściej deformuje się w wyniku przegrzania silnika lub uzupełniania cieczy chłodzącej przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.
W klasyku jest tak mała ilość płynu chłodzącego, że nie kontrolując poziomu bardzo łatwo dopuścić do sytuacji zakłócenia obiegu i gotowania płynu.
Wyrzucanie płynu z układu następuje też przy niewielkim nawet przedmuchu ciśnienia z cylindrów do układu chłodzenia ( uszkodzona lub nie przylegająca dobrze uszczelka).

Trudno powiedzieć co w Twoim przypadku powoduje problemy. Nie zawsze planowanie głowicy wystarcza. Blok też może mieć nierówności. Remontując silniki prawie zawsze planowałem i głowice i blok.

Wyciek z pod pokrywy zaworów
Może być tak, że nakrętka pokrywy po maksymalnym dociągnięciu nie powoduje dociśnięcia pokrywy z uszczelką bo opiera się już częścią dolną (tulejka) o nakrętkę szpilki mocującej. Pomaga podłożenie podkładki o grubości ok 2 - 2,5 mm.
Poza tym notorycznie spotykam się z mocno zdeformowanymi pokrywami (rozpłaszczonymi) właśnie w miejscu gdzie są nakrętki.
Pokrywę sprawdza się wstępnie zakładając ją bez uszczelki ( jak przylega na całym obwodzie i ile miejsca pozostaje na uszczelkę po dokręceniu nakrętek do końca)

Re: Wyciek oleju

: 20 paź 2018, 22:06
autor: Chris11
Dzięki za obszerne wyjaśnienie. :)
Co do nakrętki głowicy, to nie wiem, ile tak naprawdę się poluzowała, bo zluzowała w momencie odkręcania tej, która trzymała cewkę. Z kolei tą, która trzyma cewkę nie sądzę, żebym dokręcił na 68nM, ale już sobie nie przypomnę.
W każdym razie, na chwilę obecną nieważne.
Póki co dokręciłem wszystkie śruby na 70nM i będę obserwował... Jeśli dalej będzie ciekło to zamawiam nową uszczelkę.

Co do pokrywy zaworów to właśnie sprawdzając dokumentację zorientowałem się, że brakuje mi podkładek pod (a raczej przychodzących nad) gumy uszczelniające śruby. Gdzie mógłbym to dostać?

Re: Wyciek oleju

: 20 paź 2018, 23:20
autor: flapjck1
Tam gdzie wszystkie czesci do miniakow, adas, rogal, albo minispares :)

Re: Wyciek oleju

: 21 paź 2018, 00:08
autor: Chris11
No właśnie u rogala nie znalazłem. :)

Re: Wyciek oleju

: 21 paź 2018, 00:24
autor: flapjck1
Strategia jest taka: szukasz czesci na minispares albo rimmerbros i pytasz o nia w PL

Zaden z kolegow nie ma dobrze rozwinietej strony ze sklepem, malo tego - ja nigdy sie stronami ich nie posilkuje

Re: Wyciek oleju

: 03 lis 2018, 19:09
autor: Chris11
Cóż... Po dokręceniu felernej śruby na głowicy nadal się sączy przez uszczelkę pod głowicą.
W związku z tym będę pewnie drugi raz rwał głowicę i zamówię jakąś "firmową" uszczelkę.
Zanim się za to zabiorę to zastanawiają mnie jeszcze dwie kwestie:
- czy na taki przeciek mogą mieć wpływ ewentualnie "zużyte" szpilki i nakrętki
- czy wyciek może być spowodowany odwrotnym założeniem uszczelki (nie było na niej opisanej strony góra-dół)?
No i zastanawiam się, jaką uszczelkę kupić. Widzę na niemieckim e-bayu, że jest dostępny Payen... To chyba dosyć dobra firma.

Re: Wyciek oleju

: 13 sty 2019, 14:33
autor: Chris11
Robię drugie podejście do tematu i tym razem wymieniam też szpilki i nakrętki.
I tutaj pytanie - z jakim momentem szpilka powinna być dokręcona do bloku?

Wykręcając obecne mam wrażenie, że były słabo dokręcone, szczególnie te krótkie. Być może to było przyczyną wycieku?

Re: Wyciek oleju

: 13 sty 2019, 17:11
autor: flapjck1
Szpilki w blok wkrecasz do oporu, pelny gwint, po prostu, bez chamówy

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 15:08
autor: Chris11
Kolejne pytanie o szpilki, bo dotarło do mnie właśnie zamówienie z minispares.
Do tej pory jedną ze szpilek miałem dłuższą i na niej osadzony był wspornik pod cewkę zapłonową. Z minispares wszystkie szpilki mają jednakową długość, więc może zabraknąć gwintu, żeby przykręcić tam wspornik.
Czy to miejsce to fabryczne miejsce montażu cewki, czy gdzieś w okolicy głowicy jest jeszcze jakieś miejsce na nią?

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 17:39
autor: flapjck1
kupiles nowe szpilki w miniszparze?


uważaj, ostatnio od nich dostałem bubel - dluzsze nie trzymaly parametrow, urywaly się przy podstawie bloku przy dokręcaniu regulaminowymi 68 Nm

ta jedna posrednia szpilka jest jak piszesz do mocowania cewki, krótsze nie starcza, jeśli przewody WN ci pozwola to możesz cewke dokrecic do np skrzyni, ludzie roznie sobie z tym radza

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 17:54
autor: flapjck1
a ta jedna dluzsza to

TAM1617

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 18:01
autor: Chris11
Dzięki.

A to:
flapjck1 pisze:kupiles nowe szpilki w miniszparze?
uważaj, ostatnio od nich dostałem bubel - dluzsze nie trzymaly parametrow, urywaly się przy podstawie bloku przy dokręcaniu regulaminowymi 68 Nm
zarąbista informacja... Tego mi brakuje, żeby mi jeszcze szpilka w bloku pierdalnęła.
Teraz to mam zagwozdkę co robić.
A gdzieś indziej idzie dostać "pewne" szpilki?

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 18:06
autor: flapjck1
jak będziesz dokręcał i będziesz czuł że się ciągnie to odpuść i nie siłuj się z nią dalej tylko wykręcaj i reklamuj :)


a pewne to stare zapasy po rewizji :P albo ARP, tego jeszcze nie produkują w chinach albo innych indiach

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 18:16
autor: Chris11
Ok. To z góry przygotuję się na najgorsze. :D
Jaki miałeś sposób na usunięcie urwanej szpilki? Wykrętak?

Re: Wyciek oleju

: 19 sty 2019, 18:41
autor: flapjck1
nie - miałem wyczyszczone i skorygowane gwintownikiem gwinty w bloku, wyszlo dość latwo - starczylo odbic delikatnie gwint przecinakiem i wykrecic resztki

wykretakow nie używaj - chyba ze masz jakies super profi za 2 tysie - wszystkie inne to chinszczyza urywajaca się przy robocie i dokladajaca jeszcze więcej zmartwien