Hej!
Z tego, co widzę mam wyciek oleju z uszczelki pod głowicą.
Czy jestem w stanie sam ogarnąć jej wymianę? Zaznaczę, że w tym temacie jestem dziewicą. :]
Budowa silnika niby nie wygląda na skomplikowaną, ale wiadomo... to jest Mini i wszystko jest tutaj inne.
Załączniki
IMG_20170825_173910.jpg (357.04 KiB) Przejrzano 1064 razy
To nie może być olej, a jeśli to jest olej na 100% (sprawdziłbym na czubku języka czy przypadkiem nie jest słodkie) to nie cieknie z miejsca które sfotografowałeś, bo tam żadnego kanału olejowego nie ma. Kanał po przeciwnej stronie. Jeśli to olej to szukałbym czy gdzieś na tyle pokrywy zaworów nie wypływa, albo czy całe połączenie blok - głowica na tyle nie jest mokre.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Nie, wyciek jest tylko z tej strony, ale faktycznie może to być płyn chłodniczy, bo ostatnio sporo mi ubyło.
W każdym razie, rozumiem, że uszczelka i tak nadaje się do wymiany?
jak płyn to szukaj czy nie wysącza się z krućca na górze głowicy. albo spod niego, może na tyle mało, że nie widać a dopiero na połączeniu głowicy się zbiera. Wyciek nie będzie związany z uszczelką głowicy raczej.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Muszę się przyjrzeć, ale wątpię w to, bo wyciek był kiedyś mały, a teraz sporo się powiększył. W międzyczasie sam zawór był zmieniany. A dlaczego nie uszczelka głowicy?
W ogóle to ona jakoś dziwnie chyba wygląda... Powinna być chyba miedziana, a ta wygląda na zwykłą gumową.
Zaraz złośliwości .. Zrób więcej fotek ( przód silnika ,góra ) . Ja bym zdjął głowice ( operacja na 40 min i wszystko będzie jasne ) . Moja rada... umyj dokładnie silnik i obserwuj którędy zaczyna pojawiać się płyn.
Z przodu, z tyłu i z drugiego boku (od strony chłodnicy) wygląda, że jest sucho... Jak już miałbym zwalić głowicę to chyba oczywiste, że założyłbym nową uszczelkę.
Najbliżej miejsca wycieku (żółta strzałka) jest kanał wodny (lewa czerwona strzałka). Kanał olejowy smarowania klawiatury jest z drugiej strony głowicy (prawa czerwona strzałka).
Załączniki
blok 998#1013.jpg (40.33 KiB) Przejrzano 1015 razy
Dzisiaj oglądałem i nie jest to na pewno wyciek z zaworu ogrzewania.
Organoleptycznie ciężko jednoznacznie stwierdzić, ale raczej nie olej.
Stawiam jednak na to co pisze markfive, bo cieknie tylko w tym narożniku.
Czyli co, jednak upg do wymiany?