Strona 7 z 7
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 09 lip 2011, 00:03
autor: markfive
Wyślij mi tego pdf a na maila. Poczytam bo coś nie kumam jak dysza główna podaje paliwo dopiero od 1500 obr i nie ma "przejścia", może dowiem się więcej. Nie ukrywam, że specjalistą od weberów DCOE nie jestem. Z zasady w podobnych gaźnikach pracuje układ biegu jałowego, układ przejściowy i główny. Wzbogacanie mieszanki przy przejściu w SU HS i HIF sterowane jest podciśnieniem i hamowaniem ruchu tłoka do góry (stopień gęstości oleju w amortyzatorze wpływa na zwiększenie dawki paliwa). W konwencjonalnych gaźnikach służy do tego celu pompka przyspieszająca membranowa lub tłoczkowa.
Może wypowiedzą się koledzy, którzy mieli, czy mają zainstalowane webery w swoich autach.
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 09 lip 2011, 00:13
autor: flapjck1
istotna kwestia to poziom plywakow
co do tego co rymek pisze o dzialaniu dysz - ma racje - gaznik jest tak skonstruowany ze przy pewnych podcisnieniach mieszanka paliwowa jest zasysana z roznych dziur - i to jest wlasnie etap dzialania poszczegolnych dysz
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 09 lip 2011, 08:09
autor: Rymek
wlasnie dlatego przesiadlem sie na webera z hifa ... wiecej mozliwosci ustawienia i 3 niezalezne uklady ktore mozna dostroic dokladnie plus natychmiastowa reakcja na pedal w podlodze a nie z opoznieniem jak zawsze w su/hifach ... plik ponizej
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 09 lip 2011, 17:18
autor: Rymek
chyba sie wkońcu udało wstępnie ustawić potworka, nie gaśnie, troszkę falują wolne obroty ale to już dałem żyć innym bo weekend, a on do cichych nie należy
potwierdziły się moje przypuszczenia, że wciąż zaubogo jest ... niby wszystko ok ale jak sie delikatnie wciska gaz podczas jazdy na niskich obrotach np z 3ki to trochę się dusi (wtedy pompka nie wstrzykuje paliwa) ... mam teraz 60F9 i to już jest mega dużo, czyli albo on tak ma albo gdzieś coś jest nie tak (przedmuchy na pierścieniach?)
gdy wcisnę gwałtownie, problemy się kończą i idzie mega dobrze - powiem szczerze, że zdecydowanie bardziej niż oczekiwałem
muszę przemyśleć jeszcze dlaczego aż tak dużo na wolnych potrzebuje ... może jakieś sugestie/rady bo już prawie zdurniałem do końca
teraz jest:
idle - 60F9
32mm
4.5
f16
145 jet
175 air corrector
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 09 lip 2011, 23:37
autor: markfive
Przeczytałem pobieżnie Pdf dot. regulacji. Wszystko OK, tylko podstawą jakichkolwiek działań jest tu pomiar AFR w czasie rzeczywistym. Czy dysponujesz sprzętem do tych pomiarów z sondą szerokopasmową ?
Nie sadzę by prostymi metodami prób i doświadczeń czy subiektywnego odczucia "lepiej / gorzej" dało się to dokładnie dostroić dodając jeszcze do tego brak doświadczenia.
Próbuj dalej może Ci się uda. I jeszcze jedna uwaga - dobrze dostrojony SU HS czy HIF nie ma żadnych problemów z wchodzeniem na obroty. Wciskasz pedał i koła się kręcą bez żadnego dławienia. Jakieś 20 lat temu byłem negatywnie nastawiony do tych gaźników i próbowałem stosować inne Solex / Weber ( nie DCOE) itp. Były problemy z SU bo gaźniki były stare rozkalibrowane i nie wiedziałem jak je regulować. W miarę upływu czasu jednak zmieniłem zdanie i potwierdzam opinię, że dobrze dostrojony SU daje radę. Jest prosty i skuteczny.
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 10 lip 2011, 10:11
autor: Rymek
AFRa na stałe jeszcze nie ma ale idzie i będzie niedługo zainstalowany to wtedy życie stanie się prostrze
odnośnie HIFa i SU - one zawsze mają opóźnienie choćby nie wiem co się robiło - podciśnieniowy tłok - można pozbyć się spreżynek zupełnie ale potem cyrki z kalibracją są ... miałem i taki i taki - HIF moim zdaniem to perfekcyjny gaźnik i daje radę - ale porównując z weberem teraz nie cofne się już ! zdecydowanie bardziej odpowiada mi reakcja na gaz - prawdziwa pompka to zupełnie co innego niż podciśnieniowo symulowana
jedna walka wygrana
: 26 lip 2011, 22:24
autor: Rymek
kolejny dzien zabawy (a raczej przemyslen po przerwie) i problem rozwiazany ...
wczesniej udalo mi sie ustawic glowny system i jest 135 F16 i air 175 (idealnie od okolo 3000 tys w gore i piekny kolorek swiec)
problem to wolne obroty i przejscie do tych ~3000 obr. ... no i znalazlem przyczyne - zly jet holder czyli srubka w ktorej siedzi dysza wolnych obr i przejscia ... gosciu od ktorego kupilem webera we fr popie... kompletnie a ja nie sadzilem ze to moze byc od innego webera (tzw emission) !!
wkrecilem wkladajac dysze tak okolo 1 mm tylko w holder i sie okazalo ze nie dociska jej do gniazda czyli paliwo leje sie litrami
musze zamowic 2 odpowiednie i powinno byc cacy
ciekawostka, tak samo sie dusil jak ubogo gdy mocno bogato ...
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 03 paź 2011, 14:28
autor: Rymek
Weber ogarnięty bo i ja w pl
Tak jak myślałem była zła śrubka trzymająca dyszę wolnych obrotów ...
Jest teraz idealnie i ładnie równo pracuje w całym zakresie ... jeszcze tylko dopracować muszę przejście pomiedzy głownym a jałowym obwodem (około 1500-2000 tys obr) chwilowo poszła zamiast 50F9 dysza 55F9 ale czekam na paczuszkę z korektorami powietrza mniejszymi niż to co mam (175 teraz ale powinno być troszkę mniej...)
Metoda prób i błedów doszedłem do optymalnego spalania i jest teraz:
Idle: 55F9 (ale lepiej chodzi na wolnych na 50F9)
Jet: 140
Emulsion: F16
32mm
Air: 175 (165 lub 155 do sprawdzenia niedługo)
Zdecydowanie głośniej i gwałtowniej się wkręca niż HIF44 i lepiej się zbiera
Jeśli chodzi o spalanie to raczej więcej ale jeszcze dalej sie nie wybierałem a to może być niespodzianka
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
: 04 mar 2013, 12:40
autor: Rymek
Wracam do miniakowych potyczek (po zyciowych zmianach..) ... czas zabrac sie za motor i dokonczyc dziela oraz zrobic bude - pytanie tylko gdzie? najchetnie Wroclaw i okolice polecicie cos?