Re: SPI - problem z odpalaniem
: 23 sty 2020, 18:12
SPI powinno mieć skrzynkę na 24 bezpieczniki. Numery bezpieczników które podałem dotyczą takiej wersji instalacji.
W sytuacji gdy instalacja była przerabiana / modyfikowana, lub jest połączona z dwu typów np. starszej dla silników gaźnikowych plus wiązka dla silnika SPI, sytuacja jest niejasna.
Podaję więc wersję uproszczoną / podstawową, zgodną z fabrycznymi schematami.
Zasilanie przewodem zielono pomarańczowym prawidłowo zaczyna się w punkcie po stacyjce, gdy zapłon jest włączony (przewód zielono biały) następnie powinien być bezpiecznik ( w starszych instalacjach 25 A) ponieważ obwód ten zasila jednocześnie:
silnik wycieraczek
pompkę spryskiwacza
dmuchawę nagrzewnicy ogrzewania wnętrza
obrotomierz
ewentualnie jeszcze radio ( przez dodatkowy liniowy bezpiecznik)
Wszystkie te odbiorniki mają ten sam kolor przewodu zasilającego dlatego może on być w pewnych punktach połączony. Ważny jest początek tego obwodu i tam powinien być bezpiecznik. Przed bezpiecznikiem obwód zasilający ma przewód koloru zielono białego.
W sytuacji gdy instalacja była przerabiana / modyfikowana, lub jest połączona z dwu typów np. starszej dla silników gaźnikowych plus wiązka dla silnika SPI, sytuacja jest niejasna.
Podaję więc wersję uproszczoną / podstawową, zgodną z fabrycznymi schematami.
Zasilanie przewodem zielono pomarańczowym prawidłowo zaczyna się w punkcie po stacyjce, gdy zapłon jest włączony (przewód zielono biały) następnie powinien być bezpiecznik ( w starszych instalacjach 25 A) ponieważ obwód ten zasila jednocześnie:
silnik wycieraczek
pompkę spryskiwacza
dmuchawę nagrzewnicy ogrzewania wnętrza
obrotomierz
ewentualnie jeszcze radio ( przez dodatkowy liniowy bezpiecznik)
Wszystkie te odbiorniki mają ten sam kolor przewodu zasilającego dlatego może on być w pewnych punktach połączony. Ważny jest początek tego obwodu i tam powinien być bezpiecznik. Przed bezpiecznikiem obwód zasilający ma przewód koloru zielono białego.