Strona 7 z 7

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 23 sty 2020, 18:12
autor: markfive
SPI powinno mieć skrzynkę na 24 bezpieczniki. Numery bezpieczników które podałem dotyczą takiej wersji instalacji.
W sytuacji gdy instalacja była przerabiana / modyfikowana, lub jest połączona z dwu typów np. starszej dla silników gaźnikowych plus wiązka dla silnika SPI, sytuacja jest niejasna.

Podaję więc wersję uproszczoną / podstawową, zgodną z fabrycznymi schematami.
Zasilanie przewodem zielono pomarańczowym prawidłowo zaczyna się w punkcie po stacyjce, gdy zapłon jest włączony (przewód zielono biały) następnie powinien być bezpiecznik ( w starszych instalacjach 25 A) ponieważ obwód ten zasila jednocześnie:
silnik wycieraczek
pompkę spryskiwacza
dmuchawę nagrzewnicy ogrzewania wnętrza
obrotomierz
ewentualnie jeszcze radio ( przez dodatkowy liniowy bezpiecznik)

Wszystkie te odbiorniki mają ten sam kolor przewodu zasilającego dlatego może on być w pewnych punktach połączony. Ważny jest początek tego obwodu i tam powinien być bezpiecznik. Przed bezpiecznikiem obwód zasilający ma przewód koloru zielono białego.

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 23 sty 2020, 20:31
autor: qbus125rally
To Minion SPI z 1994 nie znam historii konstrukcji i przebiegu modyfikacji tej wiązki elektrycznej.

Dzięki za podpowiedzi z tego co wcześniej sprawdziłem to dmuchawa wewnątrz działa bezproblemowo,czyli musi być na innym bezpieczniku i te moje wszystkie są sprawne-nie przepalone. Ale przeszukam instalację.

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 24 sty 2020, 13:08
autor: markfive
Odpowiadam na pytanie na PW dotyczące kostki sondy lambda

Kostka mini - gruby błękitno czerwony + zasilanie 12v grzałka
gruby czarny - masa grzałka
cienki szary + sygnał do ECU
cienki zielony - sygnał do ECU

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 25 kwie 2021, 20:30
autor: trombus
Witam, mam problem z ładowaniem.
Sprawdziłem alternator i jest ok (wyciągnąłem i zaniosłem do fachowca). Poczytałem tu na forum i sprawdziłem napięcie na klemach przy akumulatorze na wyłączonym silniku, jest 12V i na włączonym silniku przy obrotach 2500 - ciągle jest 12V a nie jak powinno być prawie 14V.
Styki wtyczki/gniazda alteratora przeczyściłem i jest ok.
Co myślicie dalej sprawdzać? Przewód główny zasilania co jest pod samochodem?

Mini '92 1,3 SPI

Michał

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 25 kwie 2021, 22:09
autor: flapjck1
Przewod prądowy i masa miedzy silnikiem a buda do sprawdzenia, oraz masa miedzy buda a akumulatorem

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 26 kwie 2021, 08:36
autor: Arti
Sprawdź naciąg paska i sam pasek.
W radzieckim samochodzie marki Łada Niva miałem taki przypadek, że na zimnym silniku ładowanie było ok a na ciepłym było na minimalnym poziomie coś koło 12V. Okazało się, że pasek był słabej jakości i pod wpływem ciepła się rozciągał przez co altek się kręcił jak chciał ;)

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 26 kwie 2021, 21:36
autor: trombus
coś niesamowitego. Jakiego pytania tu nie zadam na tym forum to w punkt dostaję receptę :) Szacun i dzięki! Sprawdziłem przewód prądowy, był ok ale jakieś problemy były z masą. Poprawiłem i alternator zaczął ładować ale trochę za niskim napięciem 12,9V. Ale do tego miałem lekko za luźny pasek klinowy, naciągnąłem i problem zniknął 13,5-13,7V :D
Super wielkie dzięki. A ja już miałem wizję bujania się po elektrykach za miliony monet :)

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 03 maja 2021, 10:57
autor: trombus
Przy okazji wymieniam świece i przewody wysokiego napięcia.
Jaka szczelina powinna być w świecach? W tych wyciągnietych mam 0,8mm - coś mi się wydaje że za duzo...

Re: SPI - problem z odpalaniem

: 04 maja 2021, 11:32
autor: MikeCZ
Dla SPI 0,8mm z elektronicznym aparatem zapłonowym powinno być OK. Nawet Hynes tyle podaje. Jak by chodziło o gaźnik i jeszcze z aparatem konaktowym to lepiej ustawić mniej.