Strona 1 z 1
Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
: 08 lip 2012, 22:56
autor: Minis
Jak w temacie
Interesuje mnie ten temat, głównie chodzi o zaciski, wahacze, zwrotnice itp. Widziałem gdzieś na foto Michała Knyziaka zrobione zaciski. W jaki sposób trzeba przygotować te elementy, tradycyjne czyszczenie druciakiem jest mało dokładne, może piasek ale co z częściami które nie mogą zobaczyć piasku np: rozkręcony zacisk na 2 połówki.
Foto zacisków które mam do renowacji.
Re: Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
: 08 lip 2012, 23:13
autor: Sadam
ja zacisk rozkręcam i wkładam do niego stare tłoczki (jeśli te które są będą jeszcze do użycia) i znowu skręcam, albo ewentualnie miejsca styku połówek zaklejam power taśmą - wytrzymuje piaskowanie
potem piach albo szkiełko, przed ocynkowaniem wszystko trzeba wyjąć i do ocynku oddać bez niczego, a po ocynku ewentualnie delikatnie przetrzeć papierkiem ściernym miejsce współpracy z tłoczkiem - dosłownie lekko wygładzić wodnym 2000
ewentualnie po piaskowaniu można przelecieć całość druciakiem, tak by nie była matowa to wtedy i cynk nie będzie matowy ze zwrotnicami podobnie tylko zabezpieczyć trzeba miejsce osadzenia sworzni i łożysk, na pierwsze starczy power taśma, na drugie mam wystrugane zaślepki z płyty wiórowej - 2 krążki ze sklejki, krawędź zeszlifowana pod kątem, tak żeby częściowo właziła do środka, oba nawiercone na środku i skręcone zamykając zacisk, nie musi być super szczelne, byle piach nie leciał bezpośrednio na to na co na powinien, bo pył i tak znajdzie drogę
do cynkowania ponownie rozkręcić, bo jak zostanie skręcone, to kwas wlezie a potem niekoniecznie cały wypłynie, a to co się potem ze środka wylewa robi zacieki
Re: Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
: 09 lip 2012, 08:31
autor: flapjck1
mozna tez dac do wytrawienia chemicznego, ale wtedy zawsze jest ryzyko ze czegos zje za duzo.
poza tym wtedy musi byc usunieta luzna rdza
generalnie tak jak sadam pisze: bierzesz zacisk, luzujesz wszystkie sruby i odpowietrzniki ( zeby bylo wiadomo ze chodza ), piaskujesz jak leci calosc, rozkrecasz, wyjmujesz szklanki + gumki i do ocynku,
oczywiscie elementy hamulcy tylko do galwanicznego, jakas zawieszeniowka moze isc do ogniowki
galwanicznie to bierzcie cynkowanie z pasywowaniem na zolto/zloto, najtrwalsze, szary jest sredni, czarny najslabszy
u mnie w robocie ostatnio kadmuja wszystko, estetycznie podobne, trwalosc poodobno duzo wieksza ( ocynk plowieje i ostatecznie zlazi od np kwasow do mycia felg )