Strona 1 z 5

R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 15 wrz 2013, 22:38
autor: adrianoscyganos
Witajcie, jak widać zakupiłem sobie Mini One z 2001 roku, rodzinka mini się powiększa :)
Krótko i na temat.
Chce zmodyfikować One tak aby troszke bardziej się zbierał.
Z tego co już się dowiedziałem zmiana oprogramowania na Coopera daje te 115km. Okej, ale ja chce więcej :D
Myślałem nad pełnym wydechem przelotowym na 1 tłumiku końcowym na rurze przynajmniej jednej 2" ew. podwójnej 1,5". Do tego będę robił układ dolotowy CAI na stożku od podstaw ponieważ zestaw K&N jest stosunkowo drogi a ja nie jestem co do niego przekonany.
Chciałbym uzyskać moc w okolicy 130-135km i wiem, że jest to realny wynik do osiągnięcia w tym silniku. Samym programem na bazie mapy Coopera można wycisnąć te 120-122km. Dobre dostrojenie na przelocie i dolocie, wszystko w baranach , powinno dać ten w miarę fajny wynik.
Czy ktoś zna jeszcze jakiś sposób na zwiększenie mocy? Nie chce ingerować na ten moment w głowice chociaż wiem, że to było by wskazane w tej sytuacji :P
Każda porada jest mile widziana, może i komuś innemu przyda się ta wiedza :)

Jeśli chodzi o SWAP/uturbienie silnika to hmmm... Pierwsze odpada, uturbienie to ciekawa opcja jednak na tą chwile chce się pobawić silnikem N/A :twisted:

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 17:43
autor: mainecoon6
W sumie wymieniłeś wszystko co jest sensowne.
Dalsze modyfikacje dla mnie -nie mają sensu(bez uturbiania), chociaż te uturbianie silnika z coopera czy one również poniekąd mija się z celem, bo łatwiejszy był by swap z coopera s którego Ty nie chcesz.
Rób przelot, dolot na simota nawet sam stożek, i dopiero jedz na mapowanie, nie odwrotnie : )
Pamiętaj z wolnossącego nigdy nie wyciągniesz cudów niestety..

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 18:14
autor: adrianoscyganos
SWAP się mija z celem ponieważ tak na prawdę musiałbym kupić drugiego Mini S po wypadku ale z kompletną elektryką, kluczykami EWS, itd. Są pewne granice tuningu samochodu i to jest właśnie ta granica której nie chciałbym przekraczać na ten moment.
Na tą chwilę doszedłem do wniosku że faktycznie to co wypisałem na początku będzie najlepszym wyjściem.
Czyli dolot na bazie stożka z dolotem zimnego powietrza, przelot oraz remap silnika.
Niestety co do remapu mam pewien problem...
Otóż dzwoniłem dziś do kilku znanych firm na terenie dolnego śląska i odpowiedzi na moje zapytania zniszczyły moją psychikę... Otóż NIKT nie chce wgrać mapy z silnika 115km do 90km co jest dziwne... A tym bardziej że nikt (!!) nie remapuje silników wolnossących.. Więc w tym momencie będę musiał chyba pojechać gdzieś dalej niż dolny śląsk..
W każdym razie zastanawia mnie to, że niby silnik ONE (przynajmniej po liftingu) ma jakieś "blokady" ale nikt tego nie chce zdradzić.. Może ktoś wie co i jak? Jako motywację oraz potwierdzenie tego co napisałem przytoczę wam temat z racingforum w którym jedna z firm tuningowych opublikowała wykres miniacza one po remapie i niby odblokowaniu silnika http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 99613.html
Ktoś coś wie? Może tu jest jakiś patent i da się zrobić coś więcej z silniczka 1.6? Tutaj wyszło prawie 140km, z 75.. przyrost mocy prawie 100% więc coś jest na rzeczy!

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 22:09
autor: mainecoon6
fakt remapowanie silników wolnossących to już sztuka. Również mam mini one z mapą od coopera. Zrobili mi to w tuszynie ( koło łodzi) - to jest odział firmy V-TECH. http://vtech.pl/
Pojechałem tam do nich z rana (chipowanie na sniadanie było tańsze,kosztowało 1300 coś takiego ). Zgrali program, poczekaliśmy z godzine jak chłopaki z krakowa (główna siedziba) wysłali program i gotowe ! . Podjedz tam do nich do krakowa , oni nie zrobią problemu : )

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 22:15
autor: mainecoon6
wkurza brak edycji postów ;///

I takie bajki jak problemy z "odblokowaniem" mocy w poliftowych mini r50, to może sobie ten co powiedział w wiadomo co wsadzić. Po prostu nie miał mapy, nie potrafił to tak powiedział.

Mini one i mini cooper róznią się dodatkami stylistycznymi i programem silnika, (osprzęt jest ten sam) wiec to tylko róznica oprogramowania !
~~~ to tak dla potomnych

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 22:33
autor: STi77
... i zawieszeniem (amory i sprężyny)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 16 wrz 2013, 22:36
autor: mateo
Ja zaczalbym od mapy...i taki mam plan na swoj samochod.

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 19 wrz 2013, 17:02
autor: adrianoscyganos
rozmawialem z kreatorem mocy i odblokowanie one polega po prostu na wgraniu softu o coopera. Blokada polega na ograniczeniu momentu obrotowego w gorym zakresie obrotow w porownaniu do coopera. do 3 tys obr moment rozwijany jest tak samo zas powyzej tych parametrow jest po prostu sciety... czyli dla niekminiacych, do 3 tysi idzie jak cooper a potem nie jedzie.

Wszelkie modyfikacje nalezy zaczac od wgrania mapy coopera i poprawienia go. Takim zabiegiem mozna uzyskac PEWNE 120-123km a w max co sie udalo wycisnac to 134km. Kazde auto jest inne i inaczej reaguje na mapke.

Wynalazki typu dolot czy przelot moga tylko pogorszyc osiagi jesli sa zle zaprojektowane, czyli bedzie trzeba opatentowac jakis uklad fajny do one/cooper za normalne pieniadze. Jak takie cos ogarne to udostepnie info jak to wyglada.

Tjuning mozna wiec smialo zaczac od mapki a potem wydechu, jednak nie nalezy spodziewac sie wiekszej mocy niz 135km :)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 12:43
autor: spooner
Dobry temat. A jak jest z tą blokadą w poliftach? Da radę ją zdjąć? ;)

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 13:02
autor: mainecoon6
po raz drugi piszę to samo:

odblokowanie mocy tzn chip tuning w mini 1 generacji obejmuje i model przed i poliftowy. Sam chipowałem model poliftowy 2005 one

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 13:03
autor: mainecoon6
wykres mini cooper one przed i po czipie :

http://vtech.pl/katalog/logo/chip_tunin ... manual.jpg

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 16:06
autor: adrianoscyganos
tak jak kolega wyżej napisał:
ZDJĘCIE BLOKADY POLEGA NA WGRANIU OPROGRAMOWANIA OD COOPERA. NIE WAŻNE CZY TO ONE Z 2001 CZY 2008.

Tak jak mówiłem, wykres przytoczony przez kolege potwierdza, że możemy oczekiwać 120-122km. To i tak dobrze jak na wolnossaka. Wydaje mi sie,że normalny człowiek zadowoli sie tym wynikiem i nie bedzie dalej nic dłubał. Można sie jeszcze pokusić o jakiś tłumik końcowy o bardziej basowym brzmieniu i tyle.

Wersja dla nienormalnych :twisted: : przelot, dolot, tłoki, głowica, kolektory, turbo, IC, komp, strojenie lub kupno S :lol:

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 17:15
autor: Killer1629
czy sprawa się ma analogicznie do MINI ONE D z silnikami 1.4 i 1.6?

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 20 wrz 2013, 17:34
autor: adrianoscyganos
Z tego co wiem to to są różne silniki i nie ma tutaj takiego czegoś jak w silniku 1.6b.
Nie przeszkadza to jednak w chip tuningu silnika, to diesel więc możesz śmiało oczekiwać dość ciekawego przyrostu mocy i momentu obrotowego. Bezpieczne 20% można uzyskać :) I nie powinno się tego bać :)

Przeglądając fora zagraniczne natrafiłem na fajne urządzenie które pewnie znacie, czyli ameryki nie odkryłem. Jednak można by nad tym pomyśleć...
http://www.motoringalliance.com/forums/ ... z2fRj3mluC
Szkoda że to takie drogie.. Chociaż gdyby to kupić i zrobić kilka miniaków to myślę, że by się to zwróciło.. :grin:

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

: 21 wrz 2013, 17:59
autor: mainecoon6
mini one/cooper d to nic innego jak silnik toyoty 1.4 d-4d 75 KM. Więc analogicznie czip tuning mini diesel to czip tuning silnika toyoty :

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mini-One-I