Strona 1 z 2
czujnik kata skretu
: 24 wrz 2013, 20:35
autor: jankes
siemka ponoc mam czujnik kata skretu do wymiany przy mini cooper s 2003r r53
co spowoduje skalibrowanie i czy wogole mozna w tej chwili pali mi sie kontrolka od cisnienia w oponach i od systemu dsc
Re: czujnik kata skretu
: 24 wrz 2013, 20:55
autor: Alfik30
Czy ty tylko piszesz tak chaotycznie, czy po prostu myśli w głowie są bez ładu- składu?
Re: czujnik kata skretu
: 25 wrz 2013, 01:12
autor: Babak
ja mam na sprzedaż działający też od r53 i też z 2003 tylko trzeba sprawdzić numery czy na pewno ten sam.
Re: czujnik kata skretu
: 25 wrz 2013, 22:00
autor: jankes
jaka cena za ten czyjnik i podaj jego numer
Re: czujnik kata skretu
: 26 wrz 2013, 01:02
autor: Babak
załączam zdjęcie na którym są wszystkie numery.
Czujnik jest nowy, nie używany. Zamówiłem, kupiłem a okazało się że co innego było przyczyną usterki.
Zwrócić już nie mogłem.
Moja cena 400zł
Cena ASO 600zł
Re: czujnik kata skretu
: 26 wrz 2013, 18:53
autor: michu86
jakie są objawy że pada czujnik kąta skrętu i gdzie jest on umiejscowiony?
Re: czujnik kata skretu
: 26 wrz 2013, 19:01
autor: Alfik30
michu86 pisze:jakie są objawy że pada czujnik kąta skrętu i gdzie jest on umiejscowiony?
Czujnik przed awarią nie daje żadnych oznak że coś jest nie tak. Jeżeli "padnie" wówczas zapali się kontrolka niskiego ciśnienia w oponach.
Re: czujnik kata skretu
: 26 wrz 2013, 20:25
autor: tomek-poznan
michu86 pisze:jakie są objawy że pada czujnik kąta skrętu i gdzie jest on umiejscowiony?
Czujnik przede wszystkim odpowiada za kontrole trakcji i zazwyczaj błąd sygnalizuje DSC, najlepiej w takim przypadku zdiagnozować usterkę komputerem niż wymieniać w ciemno. Aby go wymienić trzeba wypiąć kolumnę kierowniczą z krzyżaka (przy ścianie grodziowej) Czujnik również odpowiada za kontrole stanu ciśnienia w oponach runflat.
Re: czujnik kata skretu
: 26 wrz 2013, 20:46
autor: Babak
Umiejscowiony jest patrz część nr. 6:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
(kierownica jest montowana na nr. 11)
Objawy:
Po pierwsze, jakie kol wiek błędy pokaże podłączony komputer diagnostyczny.
Po drugie jak czujnik źle działa albo w ogóle to nie mierzy kąta skrętu, co
za tym idzie źle przekazuję informacje o prędkości obrotowej kół i przez to może nam wywalić błędy w postaci
kontroli ciśnienia opon oraz nawet DSC i ABS.
Re: czujnik kata skretu
: 27 wrz 2013, 12:53
autor: michu86
Dzięki za odpowiedzi.. mam jakiś problem z trakcją ale tylko w momencie cofania przy maksymalnie skręconych kołach w prawo od czasu do czasu zapalają mi się właśnie wspomniane trzy kontrolki.. problem nie występuje przy normalnej jeździe, tylko przy cofaniu lecz też nie zawsze.. A sam problem pojawił się po x czasie od wymiany wszystkich czujników ABS-u.. Myślę, że coś nie łączy bądź jakis syf dostał sie do niego samego..
Re: czujnik kata skretu
: 15 lis 2013, 23:00
autor: jankes
mam pytanko co do kontrolek DSC I cisnienia w oponach pala mi sie dokladnie zapalily mi sie jak wyjechalem od elektryka podpinal kompa grzebal i jak wyjechalem kontrolki sie zapalily
i dsc nie idzie wylaczyc wogole mozliwe ze pogrzebal cos ?
wybralem sie do innego elektryka i popiol kompa i stwierdzil ze czujnik kola skretu jest walniety doradzicie cos
Re: czujnik kata skretu
: 16 lis 2013, 00:11
autor: pididi
Wymień czujnik.
Re: czujnik kata skretu
: 16 lis 2013, 00:22
autor: Ajo_00
jankes pisze:mam pytanko co do kontrolek DSC I cisnienia w oponach pala mi sie dokladnie zapalily mi sie jak wyjechalem od elektryka podpinal kompa grzebal i jak wyjechalem kontrolki sie zapalily
i dsc nie idzie wylaczyc wogole mozliwe ze pogrzebal cos ?
wybralem sie do innego elektryka i popiol kompa i stwierdzil ze czujnik kola skretu jest walniety doradzicie cos
Nie zaszkodzi jeszcze zresetować układu RSC u mnie podziałało... (procedura z instrukcji obsługi)
http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=12168
Re: czujnik kata skretu
: 16 lis 2013, 11:13
autor: pididi
Po zresetowanie zniknęły Ci obie kontrolki?
Re: czujnik kata skretu
: 16 lis 2013, 18:29
autor: Ajo_00
Jeśli o mnie pytasz to tak obie zgasły... dokładnie to pierwsze DSC podczas jazdy, a RSC po ponownym zapłonie.