Strona 1 z 1

IACV - Silniczek krokowy MPI

: 06 maja 2014, 14:23
autor: Bochen
Hej,

mam pytanie związane z IACV czyli potocznie silniczkiem krokowym do MPI. Powiedzcie, czy macie jakieś doświadczenia z silniczkami z rovera? Na allegro jest kilka sztuk np. od rovera 25. Element ten ma podobnie jak w mini nadrukowany numer SB008. Pod tym numerem nadrukowany jest numer 2888. Jest na allegro kilka sztuk tego silniczka (z wyglądu jest identyczny), pierwszy numer się zgadza ale drugi jest inny. Podejdzie to do MPI? Jest sens próbować?

Drugie pytanie dotyczy normalnego wyglądu tego silniczka jak jest wymontowany - czy trzpień który blokuje albo otwiera przepływ powietrza powinien mieć jakiś luz?

Przy okazji trzecie pytanie - jak montowany jest w MPI po stronie kolektora przewód podciśnienia idący od serwa? Na minispares taki przewód jest montowany na śrubę z dyszą tak jak tutaj:

http://www.minispares.com/product/Class ... 0catalogue

W moim kolektorze wciśnięta jest z użyciem takiej czerwonej przelotki - nie ma żadnej śruby, po prostu montowane na wcisk. Jak to powinno być montowane?

Jest sens mocować przepustnicę do kolektora na silikon żeby nie szło lewe powietrze?

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 08 maja 2014, 14:23
autor: Bochen
Nikt nic nie wie? :cry:

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 08 maja 2014, 21:44
autor: Gibki Staruszek
pewnie to Ty nam na wszystko odpowiesz ... :grin:

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 09 maja 2014, 11:21
autor: Sadam
akurat klient dzwonił z podobnym tematem:

http://allegro.pl/silniczek-krokowy-sbz ... 09417.html

biorąc pod uwagę że zakres jest od 1,1 do 1,8l to myślę, że będzie pasował. sprawdź liczbę pinów, jeśli się zgadza to za tę parę zł co na allegro stoją to bym zaryzykował

sprawdzisz i nam powiesz :D

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 09 maja 2014, 13:58
autor: Bochen
Widzę, że podjąłem się w ramach forum nierównej walki o wyjaśnienie wszystkich bolączek MPI :D ale uparty jestem także bede walczył

Sadam, ten na bank nie bedzie pasował bo ten w mini ma wejście wtyczki wpinane od góry a nie od przodu, a do tego dolne kolanko doprowadzające powietrze jest załamane pod kątem 90 stopni ;)

pojadę w przyszłym tygodniu do łódzkiego Japancar i będę grzebał w stertach śmieci. Pytanie tylko czy ten mój silniczek jest zepsuty, a ni chuja nie wiem jak to sprawdzić.

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 09 maja 2014, 15:53
autor: flapjck1
krokowiec slychac
poza tym sterowniki roverowe MEMSy robia adaptacje w takowym, można ja wymusić sztucznie: wlaczasz zapłon, naciskasz gaz 5x do oporu ( wymagany sprawny i podpięty potencjometr przepustnicy ), wylaczasz zapłon, wtedy powinna być slyszalna praca - bzyczenie/szum, po odpaleniu silnika jest już skalibrowany

krokowiec odpowiada za regulacje obrotow biegu jalowego, podbicie obrotow na zimnym silniku, przy wlaczonym dużym poborze pradu i przy wlaczonej klimie ( w miniaku raczej to odpada ;) )

wiec jeżeli masz kłopoty z obrotami to owszem może teo być krokowiec, jeżeli nie, to nie radze grzebać, można zepsuc przy demontażu

w mpi jest taki http://allegro.pl/rover-100-200-400-sil ... 16483.html

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 30 maja 2014, 13:54
autor: Bochen
No i mam winowajcę samoczynnego wchodzenia obrotów na 2000. Coś jest nie tak z połączeniem czujnika położenia przepustnicy (potencjometru). Jeszcze nie wiem czy wtyczka walnięta czy sam czujnik ale w końcu jest trop!

Jak sprawdzić poprawność działania takiego potencjometru?

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 30 maja 2014, 14:27
autor: Bochen
Przy okazji jakby ktoś szukał:

https://www.roverki.eu/techniczne-faq/6 ... owego.html

silniczek taki sam jak w MPI

Re: IACV - Silniczek krokowy MPI

: 31 maja 2014, 12:30
autor: Sadam
nie mając odpowiedniego sprzętu mozna próbować multimetrem. Napięcie powinno być pomiędzy 0,5 a 5V w zależności od położenia przepustnicy, między 0,5 a 0,6V przy zamkniętej

pomiędzy którymi kablami się mierzy to nie pamiętam, ale są 3 więc nie trzeba wielu podejść by trafić