Strona 1 z 2
Pęknięta śruba
: 10 maja 2015, 23:37
autor: Bochen
Dzien dobry,
Mam maly problem z Mini (nowosc
)
Mianowicie stabilizator ściął mi srube mocujaca. Zalaczam zdjecie.
Poratujecie jakims pomyslem? 20 czerwca chce nim do slubu jechac
Help!
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 07:39
autor: barkas01nw
Ciasno trochę ale nawierć na środku otwór i wykrętakiem spróbuj powinno się udać.
A jak nie to można nakrętkę przyspawać do tej śruby i próbować wykręcić.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 09:35
autor: flapjck1
zasadniczo powiem: "pszeiebane"
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 15:23
autor: hillman
Ee.. tam .. przesadzacie nakrętka i przyspawać tigiem a nie migomatem. A jak nie ma miejsca to zaszlifować by urwane wystawało i pręt i oczywiście tigiem , bo przetop będzie ładny.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 16:58
autor: se7ven
Wymontować głowicę i do warsztatu, który ma odpowiednie narzędzia. Na aucie też da się zrobić ale można zepsuć nawiert a wtedy to już jest poważny problem.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 17:41
autor: flapjck1
to jest na bloku urwane a nie na glowicy
z duza doza ostroznosci i odpowiednimi narzedziami da sie to wydlubac, ale jak sobie przypomnie jak kiedys to robilem pierwszy raz....
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 17:42
autor: flapjck1
najprosciej na poczatek:
dremelem z tarcza zrobic naciecia jak pod krzyzakowy srubokret i udarowym srubokretem to wykrecic ( i oby poszlo
)
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 18:41
autor: se7ven
Czasami człowiek coś napisze głupiego (myślałem o głowicy do mojego auta) - tak wyszło PRZEPRASZAM. Niemniej jednak podejście jest fatalne szczególnie w autach z serwem.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 20:50
autor: markfive
Tymczasowo wyjściem jest zamocowanie wspornika (odpowiednio wygiętego z blachy stalowej o grubości 3-4 mm mocowanego na dwu śrubach znajdujących się poniżej, które łączą obudowę koła zamachowego z blokiem i trzeciej tej z przodu z dobrym gwintem w bloku. Drążek mocowany jest wtedy śrubą do wspornika na wprost miejsca oryginalnego (urwanego) mocowania.
Moim zdaniem by naprawić to co widać na foto nie obejdzie się bez wyjęcia silnika z samochodu. Urwane za głęboko by coś dospawać. Blok ma w tym miejscu ograniczona grubość (głębokość gwintu) więc jakiekolwiek zeszlifowywanie czy nacinanie pogorszy sprawę. By zrobić to jak najmniej inwazyjnie trzeba nawiercić urwany kawałek i go wykręcić a po tym poprawić ewentualnie gwint. Na samochodzie jest zbyt mało miejsca na precyzyjne wykonanie zadania.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 20:56
autor: markfive
Engine Steady Repair Bracket BJEB --- Mini Sport
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 22:40
autor: Bochen
Dzięki za rady.
Pierwotnie zakładałem spawanie (nadal się nad tym zastanawiam). Jako, że śruba to mniej więcej rozmiar m8 (wiem że to calówka, ale mówię że zbliżony), myślałem o spawaniu nakrętki m6, żeby zminimalizować ryzyko zespawania z blokiem.
Powiem szczerze, że wyjmowanie silnika mi się na maksa nie uśmiecha w tym momencie, jako że zakładam że pojadę nim do ślubu. Sami wiecie ile przy ślubie jest załatwiania i ogarniania, a jeszcze jakbym miał teraz silnik wyjmować to bym chyba wolał z mostu skoczyć.
Markfive dzięki za propozycję, nie wiedziałem w ogóle, że coś takiego istnieje. W ogóle sam fakt, że jest dedykowane rozwiązanie tego problemu, świadczy o tym na ile to powszechny problem.
Seven, podejście faktycznie fatalne. Myślałem nawet o rozwiertakach i przejściówce kątowej do wiertarki, ale tam nawet nie ma jak z punktakiem podejść żeby walnąć.
Wobec powyższego, chyba zdecyduje się na spawanie, a jak się nie uda to po prostu kupię rozwiązanie zaproponowane przez Markfive.
Re: Pęknięta śruba
: 11 maja 2015, 22:52
autor: flapjck1
przyjrzalem sie dokladniej:
za gleboko urwane, spawanie odpada, tylko sobie narobisz dodatkowej roboty
dremelem z tarcza nie podejdziesz bez pociecia bloku, pozostaje ci frezikiem mozolnie jechac srube pod srubokret,
jesli nie masz czasu to kup set wskazany przez marka i nie dokladaj sobie teraz roboty
co do urywania: notorycznie sie to zdarza ale w zapuszczonych pazdzierzach z powyrywanymi i wybitymi gumami stabilizatora i poduszkami pod silnikiem
jest jest ogarniete to sie nic nie dzieje
inna kwestia ze ludzie czesto gubia podkladke pod tuleja i widzac ze jest jakos taki luz duzy dokrecaja az urwa
Re: Pęknięta śruba
: 12 maja 2015, 09:39
autor: Bochen
widzisz problem polega na tym, że jestem po remoncie całkowitym, poduchy wymienione na nowe, a nowe gumy stabilizatora (pomaranczowe) zalozylem chyba we wrześniu jak tylko zaczelo cos lekko pukać. o ktorej podkladce mowisz?
Re: Pęknięta śruba
: 12 maja 2015, 11:31
autor: flapjck1
powinna byc opdkladka - duza- pomiedzy tuleja w drazku a blokiem - zeby tuleja nie opierala sie o brok w bloku
Re: Pęknięta śruba
: 12 maja 2015, 12:44
autor: jagoda
dzięki