Strona 1 z 2
Clubman S - co i jak?
: 17 maja 2016, 23:34
autor: lookee94
Witam, przymierzam się do zakupu Clubmana S i tutaj moje pytanie na co zwrócić uwagę, jakiego szukać (i gdzie? W PL bardzo ich mało) których roczników itp, itd... Ogólnie jakby ktoś mógł trochę temat rozjaśnić, bo na ll gen. Mini za dobrze się nie znam
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 09:38
autor: lookee94
Jest Tu ktoś ?
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 10:37
autor: bodek1
W zasadzie clubman poza trochę innym nadwoziem to ten sam samochód co R56 - bolaczki silnika to rozrzad , czasami wałki , zużycie oleju , czasami cewki , reszta jak w kazdym czyli zawias , hamulce ....... jak w każdym samochodzie.
Gdzie szukać? Wertuj net
Czasami trafiaja sie "polskie" , ale rzeczywiście niezbyt często . Wazne - udokumentowany przebieg i naprawy/wymiany - w szczególności rozrząd !
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 10:44
autor: lookee94
A co dokładnie się dzieje z wałkami? Co ile tak mniej więcej trzeba robić rozrząd? Dopiero jak go będzie słychać, czy po zakupie lepiej wymienić dla spokoju?
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 11:01
autor: bodek1
Wałeczki lubia sie wycierac i później trochę hałasują . Rozrzad nie ma reguły - może wytrzymać 50 i wiecej tys. , a może mniej
Wymiana oleju wg mnie maks co 8 -10tys. Rozrząd usłyszysz po uruchomieniu - hałas , klekotanie , które za chwile cichnie ( jak mocno wywalony to nie zawsze ) . Problemem jest napinacz no i rozciagajacy sie łancuch . W moim po wymienie oileju odezwały sie jeszcze popychacze
( 68 tys. przebiegu ) , które też musiałem wymienić. Ogolnie silnik S jest dość mocno wysilony no i do tego tych klika wad - to wszystko sprawia , że nie jest trwały . Wszystko jednak mozna ogarnąć , a frajda z jazdy jest bardzo duża
Oleum w tym silniku to podstawa !!! No i pilnować stanu bo te silniki lubią pić .
Zwykły 1,6 tez turbinki jest trwalszy , ale w dynamice to już nie to .
Inne bolączki - poczytaj o II generacji - trafiają sie jakieś pierdoły , ale nic powaznego .
Ogolnie polecam pod warunkiem dużej dbałości
no i pewnej przeszlości .
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 21:14
autor: alan
jak silnik bez turbiny może być trwalszy skoro jest to identyczna konstrukcja ?
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 21:33
autor: lookee94
Chyba chodzi o to, że jest bardziej wysilony
ale nie jest tak, że silnik od coopera różni się od tego z Ski? Albo worksa tak jak jest to w przypadku r50 i r53? Czy to są dokładnie te same silniki?
Re: Clubman S - co i jak?
: 13 cze 2016, 21:43
autor: alan
inne tłoki korby to wiadomo ,ale konstrukcja lancucha ,napinacza,
Re: Clubman S - co i jak?
: 14 cze 2016, 09:04
autor: bodek1
alan Ty najlepiej powinieneś znać trwalość THP i VTi
moc i moment robią swoje
w kwestii roznic dodaj jeszcze zasilanie paliwem
Re: Clubman S - co i jak?
: 15 cze 2016, 12:25
autor: lookee94
A jeszcze takie pytanie, po zakupie profilaktycznie wymienić rozrząd czy jak będzie cicho to nie ma sensu? Ewentualnie co innego wymienić. Oczywiście oleje, filtry itp. to rzecz jasna..
Re: Clubman S - co i jak?
: 19 cze 2016, 16:33
autor: lookee94
I jak to jest z tym trybem sport? Bo zauważyłem że nie każdy egzemplarz to ma i zastanawiam się czy w razie braku tej opcji można to dołożyć samemu.
Wersje 5cio osobowe wychodziły od jakiejś daty produkcji czy to trzeba było dokupić w salonie?
Re: Clubman S - co i jak?
: 20 cze 2016, 11:07
autor: alan
Można dołożyć tryb sport ,tylko kierownica działa lepiej, bo autem nie da się dobrze ruszyć tak jest zmieniona mapa pedału gazu
Re: Clubman S - co i jak?
: 20 cze 2016, 11:33
autor: Psztymucel
Wersja 5 osobowa była jako opcja... albo na odwrót
Re: Clubman S - co i jak?
: 20 cze 2016, 11:36
autor: lookee94
Dzięki wielkie za pomoc. A jeszcze takie pytanie, jak z blachą w r55? Lubią sobie czasem gdzieś przygnić? Jak tak to gdzie szukać ?
Re: Clubman S - co i jak?
: 20 cze 2016, 14:57
autor: Psztymucel
Sprawdź ramy zawieszenia. To jedyne co miałem zeżarte.