Clubman S - co i jak?

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

Witam, przymierzam się do zakupu Clubmana S i tutaj moje pytanie na co zwrócić uwagę, jakiego szukać (i gdzie? W PL bardzo ich mało) których roczników itp, itd... Ogólnie jakby ktoś mógł trochę temat rozjaśnić, bo na ll gen. Mini za dobrze się nie znam :roll:
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

Jest Tu ktoś ? :D
bodek1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 205
Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
Posiadane auto: R55 S pepper white
Lokalizacja: słupsk

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: bodek1 »

W zasadzie clubman poza trochę innym nadwoziem to ten sam samochód co R56 - bolaczki silnika to rozrzad , czasami wałki , zużycie oleju , czasami cewki , reszta jak w kazdym czyli zawias , hamulce ....... jak w każdym samochodzie.
Gdzie szukać? Wertuj net :) Czasami trafiaja sie "polskie" , ale rzeczywiście niezbyt często . Wazne - udokumentowany przebieg i naprawy/wymiany - w szczególności rozrząd !
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

A co dokładnie się dzieje z wałkami? Co ile tak mniej więcej trzeba robić rozrząd? Dopiero jak go będzie słychać, czy po zakupie lepiej wymienić dla spokoju? :P
bodek1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 205
Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
Posiadane auto: R55 S pepper white
Lokalizacja: słupsk

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: bodek1 »

Wałeczki lubia sie wycierac i później trochę hałasują . Rozrzad nie ma reguły - może wytrzymać 50 i wiecej tys. , a może mniej :( Wymiana oleju wg mnie maks co 8 -10tys. Rozrząd usłyszysz po uruchomieniu - hałas , klekotanie , które za chwile cichnie ( jak mocno wywalony to nie zawsze ) . Problemem jest napinacz no i rozciagajacy sie łancuch . W moim po wymienie oileju odezwały sie jeszcze popychacze facepalm ( 68 tys. przebiegu ) , które też musiałem wymienić. Ogolnie silnik S jest dość mocno wysilony no i do tego tych klika wad - to wszystko sprawia , że nie jest trwały . Wszystko jednak mozna ogarnąć , a frajda z jazdy jest bardzo duża 8) Oleum w tym silniku to podstawa !!! No i pilnować stanu bo te silniki lubią pić .
Zwykły 1,6 tez turbinki jest trwalszy , ale w dynamice to już nie to .
Inne bolączki - poczytaj o II generacji - trafiają sie jakieś pierdoły , ale nic powaznego .
Ogolnie polecam pod warunkiem dużej dbałości :wink: no i pewnej przeszlości .
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: alan »

jak silnik bez turbiny może być trwalszy skoro jest to identyczna konstrukcja ?
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

Chyba chodzi o to, że jest bardziej wysilony :wink: ale nie jest tak, że silnik od coopera różni się od tego z Ski? Albo worksa tak jak jest to w przypadku r50 i r53? Czy to są dokładnie te same silniki?
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: alan »

inne tłoki korby to wiadomo ,ale konstrukcja lancucha ,napinacza,
bodek1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 205
Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
Posiadane auto: R55 S pepper white
Lokalizacja: słupsk

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: bodek1 »

alan Ty najlepiej powinieneś znać trwalość THP i VTi :wink: moc i moment robią swoje :? w kwestii roznic dodaj jeszcze zasilanie paliwem :wink:
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

A jeszcze takie pytanie, po zakupie profilaktycznie wymienić rozrząd czy jak będzie cicho to nie ma sensu? Ewentualnie co innego wymienić. Oczywiście oleje, filtry itp. to rzecz jasna..
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

I jak to jest z tym trybem sport? Bo zauważyłem że nie każdy egzemplarz to ma i zastanawiam się czy w razie braku tej opcji można to dołożyć samemu.
Wersje 5cio osobowe wychodziły od jakiejś daty produkcji czy to trzeba było dokupić w salonie?
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: alan »

Można dołożyć tryb sport ,tylko kierownica działa lepiej, bo autem nie da się dobrze ruszyć tak jest zmieniona mapa pedału gazu
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: Psztymucel »

Wersja 5 osobowa była jako opcja... albo na odwrót
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: lookee94 »

Dzięki wielkie za pomoc. A jeszcze takie pytanie, jak z blachą w r55? Lubią sobie czasem gdzieś przygnić? Jak tak to gdzie szukać ?
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Clubman S - co i jak?

Post autor: Psztymucel »

Sprawdź ramy zawieszenia. To jedyne co miałem zeżarte.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
ODPOWIEDZ