Clubman S - co i jak?
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Clubman S - co i jak?
Witam, przymierzam się do zakupu Clubmana S i tutaj moje pytanie na co zwrócić uwagę, jakiego szukać (i gdzie? W PL bardzo ich mało) których roczników itp, itd... Ogólnie jakby ktoś mógł trochę temat rozjaśnić, bo na ll gen. Mini za dobrze się nie znam
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
Jest Tu ktoś ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: Clubman S - co i jak?
W zasadzie clubman poza trochę innym nadwoziem to ten sam samochód co R56 - bolaczki silnika to rozrzad , czasami wałki , zużycie oleju , czasami cewki , reszta jak w kazdym czyli zawias , hamulce ....... jak w każdym samochodzie.
Gdzie szukać? Wertuj net Czasami trafiaja sie "polskie" , ale rzeczywiście niezbyt często . Wazne - udokumentowany przebieg i naprawy/wymiany - w szczególności rozrząd !
Gdzie szukać? Wertuj net Czasami trafiaja sie "polskie" , ale rzeczywiście niezbyt często . Wazne - udokumentowany przebieg i naprawy/wymiany - w szczególności rozrząd !
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
A co dokładnie się dzieje z wałkami? Co ile tak mniej więcej trzeba robić rozrząd? Dopiero jak go będzie słychać, czy po zakupie lepiej wymienić dla spokoju?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: Clubman S - co i jak?
Wałeczki lubia sie wycierac i później trochę hałasują . Rozrzad nie ma reguły - może wytrzymać 50 i wiecej tys. , a może mniej Wymiana oleju wg mnie maks co 8 -10tys. Rozrząd usłyszysz po uruchomieniu - hałas , klekotanie , które za chwile cichnie ( jak mocno wywalony to nie zawsze ) . Problemem jest napinacz no i rozciagajacy sie łancuch . W moim po wymienie oileju odezwały sie jeszcze popychacze ( 68 tys. przebiegu ) , które też musiałem wymienić. Ogolnie silnik S jest dość mocno wysilony no i do tego tych klika wad - to wszystko sprawia , że nie jest trwały . Wszystko jednak mozna ogarnąć , a frajda z jazdy jest bardzo duża Oleum w tym silniku to podstawa !!! No i pilnować stanu bo te silniki lubią pić .
Zwykły 1,6 tez turbinki jest trwalszy , ale w dynamice to już nie to .
Inne bolączki - poczytaj o II generacji - trafiają sie jakieś pierdoły , ale nic powaznego .
Ogolnie polecam pod warunkiem dużej dbałości no i pewnej przeszlości .
Zwykły 1,6 tez turbinki jest trwalszy , ale w dynamice to już nie to .
Inne bolączki - poczytaj o II generacji - trafiają sie jakieś pierdoły , ale nic powaznego .
Ogolnie polecam pod warunkiem dużej dbałości no i pewnej przeszlości .
Re: Clubman S - co i jak?
jak silnik bez turbiny może być trwalszy skoro jest to identyczna konstrukcja ?
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
Chyba chodzi o to, że jest bardziej wysilony ale nie jest tak, że silnik od coopera różni się od tego z Ski? Albo worksa tak jak jest to w przypadku r50 i r53? Czy to są dokładnie te same silniki?
Re: Clubman S - co i jak?
inne tłoki korby to wiadomo ,ale konstrukcja lancucha ,napinacza,
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: Clubman S - co i jak?
alan Ty najlepiej powinieneś znać trwalość THP i VTi moc i moment robią swoje w kwestii roznic dodaj jeszcze zasilanie paliwem
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
A jeszcze takie pytanie, po zakupie profilaktycznie wymienić rozrząd czy jak będzie cicho to nie ma sensu? Ewentualnie co innego wymienić. Oczywiście oleje, filtry itp. to rzecz jasna..
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
I jak to jest z tym trybem sport? Bo zauważyłem że nie każdy egzemplarz to ma i zastanawiam się czy w razie braku tej opcji można to dołożyć samemu.
Wersje 5cio osobowe wychodziły od jakiejś daty produkcji czy to trzeba było dokupić w salonie?
Wersje 5cio osobowe wychodziły od jakiejś daty produkcji czy to trzeba było dokupić w salonie?
Re: Clubman S - co i jak?
Można dołożyć tryb sport ,tylko kierownica działa lepiej, bo autem nie da się dobrze ruszyć tak jest zmieniona mapa pedału gazu
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Clubman S - co i jak?
Wersja 5 osobowa była jako opcja... albo na odwrót
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Clubman S - co i jak?
Dzięki wielkie za pomoc. A jeszcze takie pytanie, jak z blachą w r55? Lubią sobie czasem gdzieś przygnić? Jak tak to gdzie szukać ?
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Clubman S - co i jak?
Sprawdź ramy zawieszenia. To jedyne co miałem zeżarte.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.